Jump to content

Czym grozi zablokowanie silnika - FOTO


pasek888

Recommended Posts

Dziś na własnej skórze przekonałem się czym grozi zablokowanie silnika.

Jako początkujący "pilot", zakupiłem model ASW-17 Pelikana w wersji RTF. Z każdym lotem idzie mi coraz lepiej, dziś walczyłem w powietrzu z dosyć silnym wiatrem i jakoś daję sobie radę bezpiecznie wylądować.

 

Ponieważ miałem fabrycznie popieprzone kierunki, gaz z prawej strony, lotki razem z gazem itd., postanowiłem dziś to pozmieniać. Po dokonaniu wszystkiego podłączyłem wszystkie serwa, pakiet w celu odpowiedniego ustawienia (rewersów) w nadajniku. W pewnym momencie załączył się gaz, kadłub wyleciał mi z ręki. Zanim zdążyłem się zorientować, że należy dać gaz na minimum, było już za późno. Dym, zaraz płomień. Zdążyłem tylko polecieć do drugiego pokoju i na balkon. Tam regulator wypadł... sam. Wszystkie luty od przewodów po prostu się wytopiły. Regulator wygląda teraz tak jak na foto w załączniku.

 

Przyczyna - po prostu zablokowany silnik. Całe szczęście uszkodzony wyłącznie regulator, reszta podzespołów żyje i nawet się nie nadtopiła.

post-6500-0-84337100-1388968496_thumb.jpg

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Tandetny regulator. Nawet mag8 odcina przy przeciazeniu. I nawet za bardzo sie nie grzeje. jak na razie zaden z regli TP mnie nie zawiodl. A takie rzeczy jak ustawianie modelu pod siebie to powinieneś robić przed pierwszym lotem. kiedyś podobnie zalatwilem regulator ale w locie. Kupiłem zestaw combo w jakimś sklepie, latalo to w Toto1. Dobrze że to motoszybowiec i spalony rygiel nie odciął zasilania na serwa. Jakimś cudem w zestawie combo silnik brał więcej A niż ma max regulator. I miałem podobnego tosta jak ty. Poza regulatorem obyło sie bez strat.

Link to comment
Share on other sites

Ojciec mi wyliczył, że w tym momencie było zapotrzebowanie na ok. 17A. A skoro fabryka daje regiel 10A, to o czym tu gadać... Dziwię się tylko, że model nie zapalił się w powietrzu.

Link to comment
Share on other sites

W powietrzu nic nie blokuje napędu.

 

Zgadza się. Jednak z lektury niemieckiego forum wynika, iż ASW-17 firmy Hype zapalały się w powietrzu. Regulatory, które dają w standardzie są za słabe, a silnik ma większe zapotrzebowanie na prąd.

Link to comment
Share on other sites

Hehe. Dobre :)

Dam ci dobrą radę sprzedaj to jeżeli jest coś jeszcze warte i kup normalny model

bo to co masz teraz rozpadnie się szybciej niż myślisz.

 

RTF-y od Pelikana słyną z "jakości" spalony regiel to dopiero początek twoich przygód... :)

Link to comment
Share on other sites

...Ponieważ miałem fabrycznie popieprzone kierunki, gaz z prawej strony, lotki razem z gazem itd., postanowiłem dziś to pozmieniać. ...

 

jak to miłeś popieprzone fabrycznie , był to poprostu mode 1, jedyny słuszny mod w nadajniku ;)

 

btw regiel nieźle się zjarał , dobrze że tylko takie straty , że się chałupa nie zapaliła twu twu twu

Link to comment
Share on other sites

Zakupiony regiel Turnigy Plush 30A i programator. Myślę, że teraz da radę.

Nauczę się latać na tym co mam, a później zmienię sprzęt na coś innego ;) Po kolei. Jazdę na motocyklu zaczynałem też od chińskiego skutera, a skończyłem na 4-cylindrowej v-ce ;)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Dobra rada na kolejne modele ( z własnego doświadczenia) jeden pstryczek programuj na wyłączenie silnika. Od czasu jak wkładając model do samochodu celem wymiany baterii, przypadkiem uruchomiony silnik zdewastował dwa modele będące w samochodzie i poszatkował inną aparaturę - dedykuję. Co prawda dochodzi jeden punkt do check listy ale straty zdecydowanie mniejsze.

Link to comment
Share on other sites

jak to miłeś popieprzone fabrycznie , był to poprostu mode 1, jedyny słuszny mod w nadajniku ;)

 

Nie pleć głupot.

 

 

Michale, takiej "grzaneczki" już dawno nie widziałem. Dobrze, że tak to się skończyło i nie poniosłeś większych strat. Niech to będzie przestrogą dla innych.

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.