mr.suchy Opublikowano 6 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2014 Cześć, Dzisiaj ww. silnik mierzyłem watomierzem na następujących śmigłach: 10x7, 10x5 (zalecany przez producenta), 9x6 Wynik jest następujący: 10x7 - 43A - 447W, 10x5 - 33A - 357W, 9x6 - 35A - 372W. Dlaczego na śmigle zalecanym przez producenta nie osiągnąłem wyniku w granicy 480W ? Wydaje mi się że czegoś tutaj nie rozumiem. Pozdrawiam ---edycja Informację o silniku: odnośnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 6 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2014 Śmigło zalecane to nie max jaki można wyciągnąć z silnika, inaczej palilibysmy silniki na potęgę. To optymalna opcja jeśli chodzi o pobór prądu / ciąg / prędkość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PK999 Opublikowano 6 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2014 10x7 - 43A - 447W to 10,4V 10x5 - 33A - 357W to 10,8V 9x6 - 35A - 372W to 10,6V Odpowiedź może być ciut inna. Pakiet przy pomiarze był albo niedoładowany albo jest za mało wydajny. Na wydajnym pakiecie pewnie osiągniesz te 480W na śmigle 10x5. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gołek Opublikowano 6 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2014 Bardziej bym się opierał na wypowiedzi Kacpra, śmigło zalecane przez producenta to śmigło optymalne (porównanie osiągów - ciągu do pobieranej mocy, a moc podawana przez producenta to moc maksymalna możliwa do uzyskania z danego silnika, chociaż proponowałbym nie wykorzystywac mocy maksymalnej przez dłuższy czas... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr.suchy Opublikowano 6 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2014 Dziękuje za odpowiedź. Nie pamiętam ale mogło być tak że pakiet był naładowany w okolicy 11.3 V i sprawdzałem kolejno śmigła. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2014 kształt śmigła również ma znaczenie na pobór prądu. czy wszystkie śmigła są tego samego typu/producenta? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr.suchy Opublikowano 7 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2014 Robert, nie są to różne firmy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M.Ch. Opublikowano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2014 Witaj Przemku, zgadzam się z Modelarzami powyżej - śmigło zalecane to śmigło optymalne - silnik się nie grzeje się, nie drenuje max pakietu. Ja korzystając z wagi przeliczam jeszcze współczynnik g/W - czyli ile g ciągu mam z 1 W pobranej mocy. Warto pomierzyć na śmigłach o różnym skoku ale od jednego producenta. Załóż 10x4,7 a zbliżysz się do 480 W, ale temperatura silnika skoczy do góry. Co do samych 480 W. Silnik wg. specyfikacji ma max 35A, a zasilanie max 3S. Zakładając świeży pakiet masz 4,2*3 czyli 12,6V czyli 35 * 12,6 = 441 W. Producent podał 480 W, bo wie, że jego silnik tyle wytrzyma (na innym śmigle) - "A" będzie wyższe, ale silnik da radę. Ważne, że pakiet pod obciążeniem zawsze ma niższe napięcie (im starszy tym gorzej) - miałem pakiety naładowane do 12,6 a jak dałem gaz max napięcie spadało do 11,7 V... - pakiety kończyły swój żywot. Jak chcesz zobaczyć maksymalne osiągi silnika to musisz mieć do dyspozycji świeży pakiet z wysokim C (co najmniej 35C) Powodzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr.suchy Opublikowano 7 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2014 Z tym silnikiem pracuje pakiety firmy DUALSKY 11.1V/2250MAH 45C/6C. Widocznie pomiary muszę zrobić jeszcze raz. Chociaż ważniejsze jest, było dla mnie porównanie śmigieł i ten cel został osiągnięty. Dziękuje za pomoc. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekst16 Opublikowano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2014 Załóż śmigło 12x6 APC to będziesz miał koło 2 kg ciągu chyba nawet więcej nie pamiętam dokładnie i pobór prądu do 40A Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr.suchy Opublikowano 7 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2014 Tomek masz podobny silnik ? u Mnie ta 12 to chyba już za duże będzie. Na trzech ww. śmigłach daje radę i jest zapas mocy. Może nie żeby zrobić zawis bądź kto wie... :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekst16 Opublikowano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2014 Mam dokładnie ten sam silnik. W madmanie 115cm na śmigle 12x6 zawis robiłem na jakieś 50-60% gazu a model ważył 1.18kg https://www.google.p...3D8%3B700%3B305 Potem założyłem 11x6 bo po ostrzejszym locie pakiet był cieplutki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr.suchy Opublikowano 7 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2014 Według producenta 11x4,5 a Ty wrzuciłeś 11x6. Mierzyłeś pobór prądu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekst16 Opublikowano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2014 Nie pamiętam dokładnie ale bodajże jakieś 38A Tak naprawdę do tych silników można nawet 13" śmigła zakładać. http://www.abc-rc.pl/p/118/1589/silnik-emax-gt2815-06-kv1280-480w--silniki-bezszczotkowe-silniki-elektryczne.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M.Ch. Opublikowano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2014 Według producenta 11x4,5 a Ty wrzuciłeś 11x6. Mierzyłeś pobór prądu ? Przemku, może to Ci pomoże. Moja ulubiona firma , znają się na rzeczy. Popatrz sobie na ich wyniki pomiarów dosyć podobnych silników (trochę większe od Twojego): 1200 KV http://www.modelmotors.cz/index.php?page=61&product=2820&serie=10&line=GOLD 990 KV http://www.modelmotors.cz/index.php?page=61&product=2820&serie=12&line=GOLD na dole strony jest tabela z porównaniem na różnych śmigłach. Ważne jest przede wszystkim to w czym ten silnik będzie latał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi