Jump to content

GT2815-06 KV1280 480W - odczyt watomierza


mr.suchy

Recommended Posts

Cześć,

 

Dzisiaj ww. silnik mierzyłem watomierzem na następujących śmigłach:

  • 10x7,
  • 10x5 (zalecany przez producenta),
  • 9x6

Wynik jest następujący:

  • 10x7 - 43A - 447W,
  • 10x5 - 33A - 357W,
  • 9x6 - 35A - 372W.

Dlaczego na śmigle zalecanym przez producenta nie osiągnąłem wyniku w granicy 480W ? Wydaje mi się że czegoś tutaj nie rozumiem.

 

Pozdrawiam

 

---edycja

 

Informację o silniku: odnośnik

Link to comment
Share on other sites

Śmigło zalecane to nie max jaki można wyciągnąć z silnika, inaczej palilibysmy silniki na potęgę. To optymalna opcja jeśli chodzi o pobór prądu / ciąg / prędkość.

Link to comment
Share on other sites

  • 10x7 - 43A - 447W to 10,4V
  • 10x5 - 33A - 357W to 10,8V
  • 9x6 - 35A - 372W to 10,6V

Odpowiedź może być ciut inna. Pakiet przy pomiarze był albo niedoładowany albo jest za mało wydajny.

Na wydajnym pakiecie pewnie osiągniesz te 480W na śmigle 10x5.

Link to comment
Share on other sites

Bardziej bym się opierał na wypowiedzi Kacpra, śmigło zalecane przez producenta to śmigło optymalne (porównanie osiągów - ciągu do pobieranej mocy, a moc podawana przez producenta to moc maksymalna możliwa do uzyskania z danego silnika, chociaż proponowałbym nie wykorzystywac mocy maksymalnej przez dłuższy czas...

Link to comment
Share on other sites

Witaj Przemku,

 

zgadzam się z Modelarzami powyżej - śmigło zalecane to śmigło optymalne - silnik się nie grzeje się, nie drenuje max pakietu.

Ja korzystając z wagi przeliczam jeszcze współczynnik g/W - czyli ile g ciągu mam z 1 W pobranej mocy.

 

Warto pomierzyć na śmigłach o różnym skoku ale od jednego producenta.

Załóż 10x4,7 a zbliżysz się do 480 W, ale temperatura silnika skoczy do góry.

 

Co do samych 480 W. Silnik wg. specyfikacji ma max 35A, a zasilanie max 3S. Zakładając świeży pakiet masz 4,2*3 czyli 12,6V czyli 35 * 12,6 = 441 W.

Producent podał 480 W, bo wie, że jego silnik tyle wytrzyma (na innym śmigle) - "A" będzie wyższe, ale silnik da radę.

 

Ważne, że pakiet pod obciążeniem zawsze ma niższe napięcie (im starszy tym gorzej) - miałem pakiety naładowane do 12,6 a jak dałem gaz max napięcie spadało do 11,7 V... - pakiety kończyły swój żywot. Jak chcesz zobaczyć maksymalne osiągi silnika to musisz mieć do dyspozycji świeży pakiet z wysokim C (co najmniej 35C)

Powodzenia.

Link to comment
Share on other sites

Z tym silnikiem pracuje pakiety firmy DUALSKY 11.1V/2250MAH 45C/6C. Widocznie pomiary muszę zrobić jeszcze raz. Chociaż ważniejsze jest, było dla mnie porównanie śmigieł i ten cel został osiągnięty. Dziękuje za pomoc.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Według producenta 11x4,5 a Ty wrzuciłeś 11x6. Mierzyłeś pobór prądu ?

 

Przemku,

 

może to Ci pomoże. Moja ulubiona firma :) , znają się na rzeczy. Popatrz sobie na ich wyniki pomiarów dosyć podobnych silników (trochę większe od Twojego):

1200 KV http://www.modelmotors.cz/index.php?page=61&product=2820&serie=10&line=GOLD

990 KV http://www.modelmotors.cz/index.php?page=61&product=2820&serie=12&line=GOLD

 

na dole strony jest tabela z porównaniem na różnych śmigłach.

 

Ważne jest przede wszystkim to w czym ten silnik będzie latał.

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.