marcinlota1977 Posted January 23, 2014 Share Posted January 23, 2014 Witam ..proszę o wyłumaczenie jak ma się sprawa z tymi serwami i czym się różnia tak naprawdę i czy warto dokładać do HS 325HB i dlaczego..? Poczytalem trochę i wiem e maja te same parametry 4,8V 3kg wiec niby to samo ale czy praktycznie to samo czy nie ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam_S Posted January 24, 2014 Share Posted January 24, 2014 Łożyskowaniem się różnią. http://www.servodatabase.com/compare?servos=838,840 Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcinlota1977 Posted January 24, 2014 Author Share Posted January 24, 2014 no nie wiele mi to pomogło bo nie po polsku...jedynie na zdieciu widać ze 322HD jest do samolotu a 325HB do helika..hmm...dziwne i pytanie co się stanie jak założymy odwrotnie..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
bubu2 Posted January 24, 2014 Share Posted January 24, 2014 Serwa są identyczne elektrycznie. Zaś różnią się ułożyskowaniem ostatniego trybu (na którego rdzeń nakładasz orczyk) pierwsze ma łożyskowanie ślizgowe (bushing) a drugie jedno łożysko kulkowe (single bearing). Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcinlota1977 Posted January 24, 2014 Author Share Posted January 24, 2014 ślizgowe...czyli nie ma łożyska tylko się cos tam ślizga.....hmm...lipa na to wygląda.....to czemu jedno jest do helika a drugie nie może.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam_S Posted January 24, 2014 Share Posted January 24, 2014 Te obrazki tyczą się recenzji użytkowników. Opisują oni do czego zastosowali w/w serwa. Tłumaczenie googla (polglish ): http://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=en&tl=pl&prev=_dd&u=http%3A%2F%2Fwww.servodatabase.com%2Fservo%2Fhitec%2Fhs-325hb http://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=en&tl=pl&prev=_dd&u=http%3A%2F%2Fwww.servodatabase.com%2Fservo%2Fhitec%2Fhs-322hd Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcinlota1977 Posted January 24, 2014 Author Share Posted January 24, 2014 no tak to opinie....a sami do samolotu co byscie kupili 322 czy 325 droższe.......i dlaczego? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cZyNo Posted January 25, 2014 Share Posted January 25, 2014 To moze zaczniesz od poczatku. Jaki samolot i co chcesz sterować tymi serwami. Bo wątek chwilowo jest zabawny 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcinlota1977 Posted January 25, 2014 Author Share Posted January 25, 2014 nie rozumiem czemu jest zabawny.....wiadomo ze jest podane do ilu kg przy ilu voltach wiec co za roznica czy to będzie samolot piper czy cos innego o podobnej wadze...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cZyNo Posted January 25, 2014 Share Posted January 25, 2014 no to co za różnica jakie serwo dasz? model to model, serwo to serwo... Chcesz dobrą poradę to trochę więcej danych podaj. Jak nie chcesz to czytaj. Na forum jest wiele wątków. Ja dobieram serwo do modelu, do jego wagi, prędkości lotu i funkcji jak i również do ceny modelu (bo po co dawać drogie serwa do pianki). A te serwa jak koledzy napisali róznią sie łożyskami. I już Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcinlota1977 Posted January 25, 2014 Author Share Posted January 25, 2014 no dobra jest w tym trochę racji.....ale model 3kg pianka i 3 kg balsa to i tak 3 kg jak dla mnie i tak to rozumiem....a o prodkosci hmm to już calkiem nie kumam bo powinno sobie poradzić.....model to balsa piper o rozpietosci 1850 do 2100...lub mustang do rozpietopsci 1700........ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam_S Posted January 25, 2014 Share Posted January 25, 2014 Różnica między pianką a balsą jest w sztywności konstrukcji... Po co Ci rewelacyjne centrowanie w modelu, który jest mniej sztywny od balsiaka. Podsumowując różnica między tymi serwami jest taka, że to z bushingiem szybciej złapie luzy od tego z łożyskiem. Ale jeżeli będziesz go używał w trenerku to: 1. Takie luzy nie będą miały krytycznego znaczenia na lot. 2. Luzy mogą nie zdążyć się pojawić (delikatne ruchy serwa, mały zakres wychyleń przy lataniu, mała ilość operacji serwem - w stosunku do np modelu 3D czy serw cykliki w heli) 3. W serwie z łożyskiem po jakimś czasie potrafi się wyrobić gniazdo łożyska i też masz luzy...(zwykle trwa to dłużej niż wyrobienie się bushingów;) ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
cZyNo Posted January 25, 2014 Share Posted January 25, 2014 3kg w opisie serwa nie znaczy ze jest do modelu o wadze 3kg. Równie dobrze może być tam potrzebne serwo o momencie 1kg jak i 15kg. I takie tam inne pierdoły. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcinlota1977 Posted January 26, 2014 Author Share Posted January 26, 2014 wiec konkretnie to jakie powinienem kupic aszy zdaniem do pipera firmy BH ....? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcin K. Posted January 26, 2014 Share Posted January 26, 2014 Te na lozyskach kulowych bo dokładniejsze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cZyNo Posted January 26, 2014 Share Posted January 26, 2014 Jak do tego o rozpiętości 2450mm to te beda za słabe Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcinlota1977 Posted January 26, 2014 Author Share Posted January 26, 2014 nie ten nie...max to 2150 a teraz 1840 rozpietosc....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam_S Posted January 26, 2014 Share Posted January 26, 2014 Polecam stronę Piotra: http://www.piotrp.de/web/ Tam masz kalkulator do wyliczenia jakie serwo jest potrzebne do Twojego modelu: http://www.piotrp.de/MIX/stery.xls Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts