Skocz do zawartości

Sbach 342 V3 GW 30cc


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Ponieważ planuję rozpocząć przydodę z lataniem 3D stałem się posiadaczem modelu Sbach 342 firmy Goldwing w wersji V3. Dlaczego Sbach? Bardzo mi się podoba ten model a szczególnie w malowaniu Thunderbolt. Napewno model jest wam znany, więc pewnie rewelacji nie będzie, ale chce się z kolegami modelarzami podzielić relacją z budowy, wymienić się doświadczeniami no i oczywiście pokazać oblot.

 

 

Rozpiętość skrzydeł: 186cm

Długość: 170cm

Powierzchnia: 65,4 sq.dm

Podwozie, rura skrzydeł i kołpak węglowe.

 

Model Będzie napędzany silnikiem DLE 30 V2.

Aparatura Sanwa SD-6G.

Co do serw jeszcze nie wybrałem. Zastanawiam się nad Savox SC-0251MG a HS-5645MG.

Z resztą wyposażenia jestem na etapie szukania czegoś ciekawego i w miarę ekonomicznego.

 

A teraz czas na zdjęcia.

post-14250-0-34575000-1390597571.jpg

post-14250-0-56084400-1390597572.jpg

post-14250-0-15039900-1390597573.jpg

post-14250-0-58333700-1390597573.jpg

post-14250-0-07671400-1390597574.jpg

post-14250-0-52116300-1390597574.jpg

post-14250-0-61365600-1390597601_thumb.jpg

post-14250-0-23076800-1390597602.jpg

post-14250-0-78762800-1390597602.jpg

post-14250-0-39020600-1390597603.jpg

post-14250-0-82975900-1390597603.jpg

post-14250-0-24996000-1390597604.jpg

post-14250-0-52681000-1390597605.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluje bo to naprawde fajny model, trzeba tylko pamietac ze smiga po niebie jak przecinak. Mialem porownie yaka 55sp z GW i w porównaiu z sbachem to yak latał wolno. W yaku na wszystkich sterach miałem HS645MG a zailany z 2x2 slipo przez jeti max bec 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pogratulować nowego nabytku :) .

Model bardzo ładny,dość wymagający -szybki,zwrotny ale da się i spokojnie polatać.

Ta wersja ma już chyba aluminiowe wzmocnienia mocowania podwozia ? bo to newralgiczny punkt przy dość szybkim podchodzeniu (z reguły) do lądowania ;) .Zrób go lekko ,nie kombinuj z "gadżetami" .... (składałem takiego ,ale właściciel po pierwszym locie do tej pory czeka na przyjście weny aby nim latać )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za rady :) Takie też odniosłem wrażenie że kadłub jest trochę słaby w miejscu mocowania podwozia i domek. Będę wzmacniał tkaniną szklaną. Spód kadłuba również bardzo delikatny ale w tym temacie to nic nie zrobię. Mniejsza waga musi być kosztem czegoś.

Mocowanie podwozia jest wzmocnione kątownikami alu, czytałem że należy sprawdzić czy jest dobrze dokręcone.

Skrzydła i stateczniki wykonane solidnie, nie ma się do czego przyczepić.

Jest to pierwszy w życiu kupiony przeze mnie zestaw, do tej pory wszystkie modele wykonywałem od podstaw. A trochę tego było przez 17 lat zabawy w modelarstwo. Jeden ma 12 lat i w dalszym ciągu lata.

 

Jeśli chodzi o własności lotne to lubię szybkie i zwrotne modele i radzę sobie z takimi. Można od czasu do czasu poszaleć ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powolutku coś tam się robi przy modelu. Niestety seryjne zawiasy nie wytrzymały próby i jeden pękł więc straciłem do nich zaufanie.

Wszystkie zawiasy wymieniam na solidniejsze kołkowe 4,5mm (szare na zdjęciu, obok seryjne 2,5mm)

 

Planowane zasilanie odbiornika Li-Po 2s 2500 mAh i zapłonu Li-Ion 2s 1500 mAh.

 

Regulatorem napięcia odbiornika będzie Dualsky VR Pro 10A.

Magistralę zasilania serw będę robił sam aby ominąć odbiornik.

 

Odnośnie serw na kierunek pójdzie Savox SC-0251MG 16 KG.

Teraz moje pytanie Czy na SW i lotki wystarczą serwa 10,5 KG? Po jednym serwie na każdą powierzchnię sterową. Konkretnie mam na myśli Savox SC-0252MG. Są 11 g lżejsze co daję 44 g zaoszczędzonej wagi.

 

Marcin zauważyłem że w moim sbachu są różnice konstrukcyjne domku i mocowania podwozia. Domek i pierwsza wręga kadłuba są mniej ażurowane niż u Ciebie. Domek zamykany jest pokrywą z ostatniego zdjęcia. Inna jest również półka pod serwo SK. Być może coś poprawili w stosunku do wcześniejszych wersji.

post-14250-0-19017500-1391361189.jpg

post-14250-0-20574400-1391361201.jpg

post-14250-0-27685800-1391361231.jpg

post-14250-0-70796200-1391361231_thumb.jpg

post-14250-0-77981100-1391361313_thumb.jpg

post-14250-0-35821200-1391361314.jpg

post-14250-0-83962900-1391361314.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem okazyjnie taki sam używany w piątek mam nowy silnik MVVS 30 z rurą rezonansową.

Zobaczymy jak to będzie latać choć tym co kupiłem latem koledze pomagałem w pierwszych lotach i było OK.

Jest trochę szybki w podejściu do lądowania, w powietrzu bardzo przewidywalny.

Ale pilnuj wagi tak jak pisze Rafał.

 

Pozdrawiam

Marek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze gratuluję nabytku. Dobrze zrobiony odwdzięczy się na pewno:)

Mam yaka tej wiekości, również na "trzydziestce". Moje refleksje w odniesieniu tego co pisałeś i o co pytałeś są następujace:

Oferowane w zestawie zawiasy nie budzą wielkiego zaufania ale w mojej opinii nie warto wymieniać wszystkich. Po cztery na lotkę i po cztery na każdą połówkę wysokości to sporo. U siebie wymieniłem tylko na sterze kierunku - tam są cztery. Te większe zawiasy powodują że szczelina jest spora i wygląda to moim zdaniem niezbyt fajnie.

 

Co do zerw to zastosowałem u siebie ok. 10kg Futaby S3071HV na wysokość (2x) oraz po sztuce na lotkę. Dotychczasowe loty nie wykazywały by brakowało powera. Na kierunek poszło serwo Hiteca 7954SH, przy zastosowanym przeze mnie zasilaniu (7.4V) otrzymuje 29kg (w tym miejscu może troszeczkę przesadziłem :) ). Radziłbym Ci się zastanowić nad użyciem porządnych serw Futaby. Model który zastosowałem jest w miarę przystępny cenowo, można te serwa zasilać bezpośrednio z 2S Li-Po, ma S-BUSa (jakbyś się przesiadł na Futabę to jest super rozwiązanie) no i to... po prostu Futaba. Synonim trwałosci. Model można zglebić, a serwa wyjąć i włożyć do kolejnego. Można tez rozważyć podobne, delikatnie szybsze i lżejsze serwo S3470SV.

 

Zastanawiam się dlaczego chcesz użyć VR PRO skoro pisałeś na początku o MAX BECu? To tymczasowe rozwiązanie? Ja zastanawiałem się nad MAX BECem i VR PRO DUO (podwójne zasilanie) do nieco większego modelu z silnikiem 65ccm - wybrałem dualsky i jak narazie jestem zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info o sile serw :)

Raczej nie będę się przesiadał na Futabę. Od początku używam Sanwy i jestem bardzo zadowolony z tego sprzętu. Nigdy nie miałem awarii czy jakichś dziwnych historii z tą firmą a mam jedną aparaturę którą używam od 1997roku i nadal jest sprawna. Odnośnie Futaby napewno też dobry sprzęt ale każdy ma jakieś swoje doświadczenia i na nich się opiera. Serwa Savoxa miałem okazję testować i są całkiem w porządku dlatego wybór padł na nie a cena przystępna.

 

Regulator Dualsky VR Pro dlatego że jest solidnie wykonany, ma dobre opinie i uważam że podwójne zasilanie w modelu tej wielkości nie jest niezbędne. Nie pisałem o MAX BECu to były sugestie innych.

 

Co do zawiasów to muszę się z tobą nie zgodzić, osiągnięcie szczeliny rzędu 0,5mm nie jest dla mnie żadnym problemem.

 

Pytanie do użytkowników Sbacha: Fabryczny wykłon silnika jest ustawiony na 2 stopnie, czy w praktyce była potrzeba zwiększenia wykłonu czy ten fabryczny wystarczył?

 

W między czasie dotarła paczka z kilkoma rzeczami.

post-14250-0-75923700-1392745733.jpg

post-14250-0-60690200-1392745734.jpg

post-14250-0-08479500-1392745735_thumb.jpg

post-14250-0-55990400-1392745735_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.