polpakpol Opublikowano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2014 Wpadłem na bardzo nietypowy sposób podziwiania świata z powietrza.Mam zamiar zbudować konstrukcję tak jak na zdjęciu poniżej i ją ulotnić.Jej zadaniem byłoby wzniesienie kamery na odpowiednią wysokość.Zamiast silnika rakietowego będzie napęd śmigłowy.Czy istnieje już coś takiego i czy jest to wykonalne ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam_S Opublikowano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2014 Tak. Śmigłowiec z uszkodzonym wirnikiem ogonowym. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polpakpol Opublikowano 25 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2014 No można tak powiedzieć Tylko ogólnie chodzi o to aby to coś leciało w niebo aż do wyczerpania pakietu i swobodnie spadało z ogromnej wysokości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stema Opublikowano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2014 To już lepiej balon, jeśli nie chcesz tym sterować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2014 A obliczyłeś już kolego, czy ta konstrukcja wytrzyma siły odśrodkowe, jakie niewątpliwie wystąpią wg jednej z zasad fizyki (szkoła się kłania!), mówiącej: "każdej akcji przeciwdziała reakcja". A wirnik (pojedynczy) się kręci, prawda? Czym zazwyczaj kończyła się nieznajomość fizyki to możesz przekonać się sam. Dobrze jak kończyło się tylko śmiesznie... http://www.youtube.com/watch?v=OVmB2cAqGi4 http://www.youtube.com/watch?v=gN-ZktmjIfE Poza tym jesteś w stanie przewidzieć gdzie (czy na kogo) to spadnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2014 łatwiej z balonem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polpakpol Opublikowano 26 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 A jednak coś takiego istnieje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 nom, ładny obrazek latająca skarpeta tez jest, to ten sam typ Dobrze widać siły działające. Pomyśl dlaczego skarpety się kręcą skoro to śmigło i silnik powinny sie kręcić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polpakpol Opublikowano 26 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 No dobrze to proszę mi wytłumaczyć dlaczego lecący samolot np. Delta 120 min prosto w górę nie obraca się ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 Ok, myliłem się. Możesz takie coś robić. Trzymam kciuki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 Chętnie zobaczę sukces konstrukcji kolegi polakpol, a już najbardziej jestem ciekawy jak odtworzy dysze na końcach łopat wirnika - takie same jak w Rotary Rocket Roton które kręcą wirnikiem w tej rakiecie. Tak na marginesie to napęd rakietowy/odrzutowy/ pulsacyjny wirnika nośnego był trenowany w latach 50-70 w malutkich i dużych wiropłatach takich jak DJINN czy Rotodyne http://www.aviastar..../snias_jinn.php Kolego, albo zastosujesz dwa wirniki obracające się w przeciwnych kierunkach albo śmigło ogonowe, są inne opcje ale raczej upierdliwe w budowie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 No dobrze to proszę mi wytłumaczyć dlaczego lecący samolot np. Delta 120 min prosto w górę nie obraca się ?? Zrób taki eksperyment, zbuduj deltę ze śmigłem na czubku i oblataj. Gdy stwierdzisz, że dobrze lata, odcinaj po 2,5 cm końcówki z każdej strony skrzydła. Po locie odetnij znowu. Zobaczysz jak się zachowuje samolot, gdy ma coraz węższe skrzydła w stosunku do średnicy śmigła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi