Skocz do zawartości

dobor samolotu do posiadanego sprzetu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Blackpool kk preston i godzina drogi od liverpolu. ale po za blackpool racze malo sie ruszam mam niezbyt wygodne godziny pracy. No i bez auta to tez lipa

Ten funbat wyglada zachecajaco.

ogolnie minie jeszcze troche czasu nim zaczne budowe.

pierw trzeba uporzadkowac graty w piwnicy i zrobic z tego modelarnie.

Potem doczekac sie swego sprzetu ktory niestety zostal w pl.

w miedzy czasie kupic troche materialow kleje narzedzia i w ogole bo nawet bowden czy skalpela nie mam.

Zaczne od funbata

Potem rwd-13 rownolegle z 5.

A w wolnym czasie zrobie stronke www z galeria i w ogole.

Nowe zycie duzo zaczy do zrobienia.

Zanotowalem do kupienia smigielka.

Wpierw 8x4 potem 9x5

A w miedzy czasie do tego co mam jakie smiglo do rwd i 5 i 13?

 

A pozniej bede was pytal.

 

jak macie jeszcze jakies rady czy ogolne podpowiedzi chetnie chlone wiedze.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

witam. po chwili. funbat po oblocie.

ogolnie wszystko spoko. uzylem sprzetu jak w czesnies opisalem.

z smiglem 10-4.7

ogolnie nie wystartowal z pozycji pionowej.

lecial prosto plynnie nawet na 1/3 gazu spoko.

przy zakrecaniu siadal na skrzydlo i dosc opadal. dodajac gaz stawal sie agresywny i nie moglem w tedy opanowac.

dodam ze moglem go ciut zle wywazyc gdyz przy locie slizgowym opadal ciut pod zbyt duzym katem.

sklon i wyklon moze pod zbyt duzym katem ale wolalem przesadzic.

oblot na parkingu niestety spotkal sie kilka razy z aswaltem bolalo ale lecialo dalej.

potem niestety latarnia no i po dziubku z kadluba.

chyba tyle.

niestety bez zdjec i bez filmu.

po naprawie dam zdjecia i moze jakis filmik sie uda. zobaczymy.

 

pytanie do was czy znajdzie sie cos do posiadanego przezemnie sprzetu o napedzie na "tyl"? prostym w budowie i pilotarzu?

Opublikowano

na filmiku.

w momencie wyrzicanie tam bylo ok 85/90% gazu.

jakos tak..

 

co do mam pakiet 1300mah 3s 11.1v o ile dobrze pamietam.

ale planuje kupis ok 2000/2200mah takze 3s

chce aby pakiet pasowal do tego co mam i do tego co zanierzam kupic.

 

silnik ten do RAF BE-2E

obecna waga to 0.82 kg

gdzie dojdzie poszycie

i czesc osprzetu bedzie ok 1.1 kg chyba mam nadzieje.

ale z tego co czytalem mozna dobrac silnik do 3/4 masy modelu. czyli jak model wazy 1kg to silnik moze miec 0,75kg

dobrze to zrozumialem?

bo jak tak to nie mam sie o co bac przy tym silniku.

 

a mysle nad tym

http://www.inwoodmodels.com/index.php?id_product=1354&controller=product

Opublikowano

Taka konfiguracja ci wystarczy do spokojnego latania, choć ja lubię zapas mocy. Zauwaz że dając większy pakiet rośnie też waga, pytanie czy model który zbudujesz poradzi sobie z waga. Nie lepiej kupić dwa mniejsze pakiety i je wymieniać? Latalem Kilerem na 3s 1300 i 2200mah. Różnica w czasie to tylko ok 2min dłużej na większym pakiecie! Tylko dlatego że silnik potrzebował większego powera by model jakos leciał. Zwroc uwage na dobru pakietu, chodzi o wartość C. Jak chcesz silnik który pobiera ok 30A w szczycie, to te 25C powinno być minimum.

Opublikowano (edytowane)

no to nie wiem czy dobrze rozumiem. co do tych pradow.

 

pakiet

  • ENERG-PRO 25 (Li-Poly) NEW 5C CHARGE RATE
  • Cells - 3 (11.1V) Recommend Replacement for 8-10 Cell Nicad/NiMh
  • Capacity - 2100mAh
  • Weight - 182g
  • Size - 105 x 34 x 23mm
  • Maximum Charge - 5c (10.5 amps)
  • Continuous Discharge - 25c (52 Amps)
  • Battery Lead - Silicone T-Style. Balance Lead Type - XH

silnik BL2220/07

 

KV 1200

Power (W) 344

Max Amps 31A

Suggested ESC 60A

Lipo (cells) 2-3

Wire Winds 7

Weight (g) 79

Shaft (mm) 4

Diameter (mm) 28.7

Length (mm) 32.3

 

 

 

 

to,co pogrubione odpowiada sobie na wzajem?

silnik pobiera 31A pakiet daje 25C i to jest wlasciwy ale minimalny dobor?

 

------------------------

bo jesli tak jest to obecnie posiadam zle dobrany pakiet do silnika

silnik max 16,5A

pakiet 30C

Edytowane przez Wenar
Opublikowano

Prądy to często marketing. Mam 2 pakiety, tej samej pojemności - jeden niby o odpowiedniej, drugi o dużej wydajności. Na jednym latam 5,5 min oszczędzając, na drugim 7 bez problemów. Sprawdź napięcie przy maksymalnym poborze prądu. Może się okazać, że zamiast 12V naładowanego pakietu dostaniesz 9,5V... Fajnie jest mieć watomierz. Mierzy napięcie i natężenie jednocześnie.

 

Starty są "najbardziej obciążające" dla silnika więc dajesz 100% mocy. Jak będziesz miał napęd o ciągu 2x większym od masy to możesz mniej :D

Opublikowano

Wg mnie silnik pasuje do pakietu, bo:

Pakiet ma 25C i 2100 mah ( 2,1Ah) - mnożysz 25C razy 2,1Ah i wychodzi ci 52,5A (tyle maksymalnie jest w stanie oddać pakiet )

Natomiast silnik pobiera maksymalnie 31 A

Opublikowano

a w sytuacji jaka obecnie posiadam?

bo jesli tak jest to obecnie posiadam zle dobrany pakiet do silnika

silnik max 16,5A

pakiet 30C

Opublikowano

No i dobrze, pakiet nie daje prądu tylko silnik go z niego pobiera. Dopóki możesz pobrać z pakietu więcej niz silnik potrzebuje to nie masz się czym martwić. Gorzej gdyby było odwrotnie.

Opublikowano

witam

 

posiadm

www.modele.sklep.pl/pl/Katalog/SAMOLOT-ZDALNIE-STEROWANY/Czesci-zamienne-do-modeli-samolotow/R-Planes-Ladowarka-LiPo-74-111V-DC-12V.html

czy moge to podpiac do prostownika 12v?

Opublikowano

To mi wygląda ba 800mA ładowarkę. Każdy zasilacz 2A 12V pociągnie.

 

Docelowo poszukaj torroida 12V 300W z demontażu. Można znaleźć za kilkadziesiąt (naście?) zł. Spokojnie nawet 40A pociągniesz.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.