Skocz do zawartości

dobor samolotu do posiadanego sprzetu


Wenar

Rekomendowane odpowiedzi

Blackpool kk preston i godzina drogi od liverpolu. ale po za blackpool racze malo sie ruszam mam niezbyt wygodne godziny pracy. No i bez auta to tez lipa

Ten funbat wyglada zachecajaco.

ogolnie minie jeszcze troche czasu nim zaczne budowe.

pierw trzeba uporzadkowac graty w piwnicy i zrobic z tego modelarnie.

Potem doczekac sie swego sprzetu ktory niestety zostal w pl.

w miedzy czasie kupic troche materialow kleje narzedzia i w ogole bo nawet bowden czy skalpela nie mam.

Zaczne od funbata

Potem rwd-13 rownolegle z 5.

A w wolnym czasie zrobie stronke www z galeria i w ogole.

Nowe zycie duzo zaczy do zrobienia.

Zanotowalem do kupienia smigielka.

Wpierw 8x4 potem 9x5

A w miedzy czasie do tego co mam jakie smiglo do rwd i 5 i 13?

 

A pozniej bede was pytal.

 

jak macie jeszcze jakies rady czy ogolne podpowiedzi chetnie chlone wiedze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

witam. po chwili. funbat po oblocie.

ogolnie wszystko spoko. uzylem sprzetu jak w czesnies opisalem.

z smiglem 10-4.7

ogolnie nie wystartowal z pozycji pionowej.

lecial prosto plynnie nawet na 1/3 gazu spoko.

przy zakrecaniu siadal na skrzydlo i dosc opadal. dodajac gaz stawal sie agresywny i nie moglem w tedy opanowac.

dodam ze moglem go ciut zle wywazyc gdyz przy locie slizgowym opadal ciut pod zbyt duzym katem.

sklon i wyklon moze pod zbyt duzym katem ale wolalem przesadzic.

oblot na parkingu niestety spotkal sie kilka razy z aswaltem bolalo ale lecialo dalej.

potem niestety latarnia no i po dziubku z kadluba.

chyba tyle.

niestety bez zdjec i bez filmu.

po naprawie dam zdjecia i moze jakis filmik sie uda. zobaczymy.

 

pytanie do was czy znajdzie sie cos do posiadanego przezemnie sprzetu o napedzie na "tyl"? prostym w budowie i pilotarzu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na filmiku.

w momencie wyrzicanie tam bylo ok 85/90% gazu.

jakos tak..

 

co do mam pakiet 1300mah 3s 11.1v o ile dobrze pamietam.

ale planuje kupis ok 2000/2200mah takze 3s

chce aby pakiet pasowal do tego co mam i do tego co zanierzam kupic.

 

silnik ten do RAF BE-2E

obecna waga to 0.82 kg

gdzie dojdzie poszycie

i czesc osprzetu bedzie ok 1.1 kg chyba mam nadzieje.

ale z tego co czytalem mozna dobrac silnik do 3/4 masy modelu. czyli jak model wazy 1kg to silnik moze miec 0,75kg

dobrze to zrozumialem?

bo jak tak to nie mam sie o co bac przy tym silniku.

 

a mysle nad tym

http://www.inwoodmodels.com/index.php?id_product=1354&controller=product

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka konfiguracja ci wystarczy do spokojnego latania, choć ja lubię zapas mocy. Zauwaz że dając większy pakiet rośnie też waga, pytanie czy model który zbudujesz poradzi sobie z waga. Nie lepiej kupić dwa mniejsze pakiety i je wymieniać? Latalem Kilerem na 3s 1300 i 2200mah. Różnica w czasie to tylko ok 2min dłużej na większym pakiecie! Tylko dlatego że silnik potrzebował większego powera by model jakos leciał. Zwroc uwage na dobru pakietu, chodzi o wartość C. Jak chcesz silnik który pobiera ok 30A w szczycie, to te 25C powinno być minimum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to nie wiem czy dobrze rozumiem. co do tych pradow.

 

pakiet

  • ENERG-PRO 25 (Li-Poly) NEW 5C CHARGE RATE
  • Cells - 3 (11.1V) Recommend Replacement for 8-10 Cell Nicad/NiMh
  • Capacity - 2100mAh
  • Weight - 182g
  • Size - 105 x 34 x 23mm
  • Maximum Charge - 5c (10.5 amps)
  • Continuous Discharge - 25c (52 Amps)
  • Battery Lead - Silicone T-Style. Balance Lead Type - XH

silnik BL2220/07

 

KV 1200

Power (W) 344

Max Amps 31A

Suggested ESC 60A

Lipo (cells) 2-3

Wire Winds 7

Weight (g) 79

Shaft (mm) 4

Diameter (mm) 28.7

Length (mm) 32.3

 

 

 

 

to,co pogrubione odpowiada sobie na wzajem?

silnik pobiera 31A pakiet daje 25C i to jest wlasciwy ale minimalny dobor?

 

------------------------

bo jesli tak jest to obecnie posiadam zle dobrany pakiet do silnika

silnik max 16,5A

pakiet 30C

Edytowane przez Wenar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prądy to często marketing. Mam 2 pakiety, tej samej pojemności - jeden niby o odpowiedniej, drugi o dużej wydajności. Na jednym latam 5,5 min oszczędzając, na drugim 7 bez problemów. Sprawdź napięcie przy maksymalnym poborze prądu. Może się okazać, że zamiast 12V naładowanego pakietu dostaniesz 9,5V... Fajnie jest mieć watomierz. Mierzy napięcie i natężenie jednocześnie.

 

Starty są "najbardziej obciążające" dla silnika więc dajesz 100% mocy. Jak będziesz miał napęd o ciągu 2x większym od masy to możesz mniej :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.