Wenar Opublikowano 4 Lutego 2014 Autor Opublikowano 4 Lutego 2014 Blackpool kk preston i godzina drogi od liverpolu. ale po za blackpool racze malo sie ruszam mam niezbyt wygodne godziny pracy. No i bez auta to tez lipa Ten funbat wyglada zachecajaco. ogolnie minie jeszcze troche czasu nim zaczne budowe. pierw trzeba uporzadkowac graty w piwnicy i zrobic z tego modelarnie. Potem doczekac sie swego sprzetu ktory niestety zostal w pl. w miedzy czasie kupic troche materialow kleje narzedzia i w ogole bo nawet bowden czy skalpela nie mam. Zaczne od funbata Potem rwd-13 rownolegle z 5. A w wolnym czasie zrobie stronke www z galeria i w ogole. Nowe zycie duzo zaczy do zrobienia. Zanotowalem do kupienia smigielka. Wpierw 8x4 potem 9x5 A w miedzy czasie do tego co mam jakie smiglo do rwd i 5 i 13? A pozniej bede was pytal. jak macie jeszcze jakies rady czy ogolne podpowiedzi chetnie chlone wiedze.
Wenar Opublikowano 28 Lutego 2014 Autor Opublikowano 28 Lutego 2014 witam. po chwili. funbat po oblocie. ogolnie wszystko spoko. uzylem sprzetu jak w czesnies opisalem. z smiglem 10-4.7 ogolnie nie wystartowal z pozycji pionowej. lecial prosto plynnie nawet na 1/3 gazu spoko. przy zakrecaniu siadal na skrzydlo i dosc opadal. dodajac gaz stawal sie agresywny i nie moglem w tedy opanowac. dodam ze moglem go ciut zle wywazyc gdyz przy locie slizgowym opadal ciut pod zbyt duzym katem. sklon i wyklon moze pod zbyt duzym katem ale wolalem przesadzic. oblot na parkingu niestety spotkal sie kilka razy z aswaltem bolalo ale lecialo dalej. potem niestety latarnia no i po dziubku z kadluba. chyba tyle. niestety bez zdjec i bez filmu. po naprawie dam zdjecia i moze jakis filmik sie uda. zobaczymy. pytanie do was czy znajdzie sie cos do posiadanego przezemnie sprzetu o napedzie na "tyl"? prostym w budowie i pilotarzu?
Marcin K. Opublikowano 1 Marca 2014 Opublikowano 1 Marca 2014 Poszukaj na forum Rekreacyjny górnoplat. Powinien dac radę, a model sam leci.
Wenar Opublikowano 7 Marca 2014 Autor Opublikowano 7 Marca 2014 zastanawiam sie nad kupnem http://www.giantshark.co.uk/product/168533/e-power-bl2220-10-brushless-outrunner-motors lub http://www.giantshark.co.uk/product/168534/e-power-bl2220-07-brushless-outrunner-motors z reg http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=8_247_705&products_id=14212 trzeba zmieniac pakiet? http://www.modelemax.pl/product_info.php?products_id=8382 pl opis jednego z nich.
Marcin K. Opublikowano 8 Marca 2014 Opublikowano 8 Marca 2014 Jak bys dał wcześniej gaz to na filmie by poleciał. A do jakiego modelu te silniki? I jaki masz pakiet, ile C?
Wenar Opublikowano 8 Marca 2014 Autor Opublikowano 8 Marca 2014 na filmiku. w momencie wyrzicanie tam bylo ok 85/90% gazu. jakos tak.. co do mam pakiet 1300mah 3s 11.1v o ile dobrze pamietam. ale planuje kupis ok 2000/2200mah takze 3s chce aby pakiet pasowal do tego co mam i do tego co zanierzam kupic. silnik ten do RAF BE-2E obecna waga to 0.82 kg gdzie dojdzie poszycie i czesc osprzetu bedzie ok 1.1 kg chyba mam nadzieje. ale z tego co czytalem mozna dobrac silnik do 3/4 masy modelu. czyli jak model wazy 1kg to silnik moze miec 0,75kg dobrze to zrozumialem? bo jak tak to nie mam sie o co bac przy tym silniku. a mysle nad tym http://www.inwoodmodels.com/index.php?id_product=1354&controller=product
Marcin K. Opublikowano 9 Marca 2014 Opublikowano 9 Marca 2014 Taka konfiguracja ci wystarczy do spokojnego latania, choć ja lubię zapas mocy. Zauwaz że dając większy pakiet rośnie też waga, pytanie czy model który zbudujesz poradzi sobie z waga. Nie lepiej kupić dwa mniejsze pakiety i je wymieniać? Latalem Kilerem na 3s 1300 i 2200mah. Różnica w czasie to tylko ok 2min dłużej na większym pakiecie! Tylko dlatego że silnik potrzebował większego powera by model jakos leciał. Zwroc uwage na dobru pakietu, chodzi o wartość C. Jak chcesz silnik który pobiera ok 30A w szczycie, to te 25C powinno być minimum.
Wenar Opublikowano 9 Marca 2014 Autor Opublikowano 9 Marca 2014 (edytowane) no to nie wiem czy dobrze rozumiem. co do tych pradow. pakiet ENERG-PRO 25 (Li-Poly) NEW 5C CHARGE RATE Cells - 3 (11.1V) Recommend Replacement for 8-10 Cell Nicad/NiMh Capacity - 2100mAh Weight - 182g Size - 105 x 34 x 23mm Maximum Charge - 5c (10.5 amps) Continuous Discharge - 25c (52 Amps) Battery Lead - Silicone T-Style. Balance Lead Type - XH silnik BL2220/07 KV 1200 Power (W) 344 Max Amps 31A Suggested ESC 60A Lipo (cells) 2-3 Wire Winds 7 Weight (g) 79 Shaft (mm) 4 Diameter (mm) 28.7 Length (mm) 32.3 to,co pogrubione odpowiada sobie na wzajem? silnik pobiera 31A pakiet daje 25C i to jest wlasciwy ale minimalny dobor? ------------------------ bo jesli tak jest to obecnie posiadam zle dobrany pakiet do silnika silnik max 16,5A pakiet 30C Edytowane 9 Marca 2014 przez Wenar
bart07 Opublikowano 9 Marca 2014 Opublikowano 9 Marca 2014 Prądy to często marketing. Mam 2 pakiety, tej samej pojemności - jeden niby o odpowiedniej, drugi o dużej wydajności. Na jednym latam 5,5 min oszczędzając, na drugim 7 bez problemów. Sprawdź napięcie przy maksymalnym poborze prądu. Może się okazać, że zamiast 12V naładowanego pakietu dostaniesz 9,5V... Fajnie jest mieć watomierz. Mierzy napięcie i natężenie jednocześnie. Starty są "najbardziej obciążające" dla silnika więc dajesz 100% mocy. Jak będziesz miał napęd o ciągu 2x większym od masy to możesz mniej
macowca Opublikowano 9 Marca 2014 Opublikowano 9 Marca 2014 Wg mnie silnik pasuje do pakietu, bo: Pakiet ma 25C i 2100 mah ( 2,1Ah) - mnożysz 25C razy 2,1Ah i wychodzi ci 52,5A (tyle maksymalnie jest w stanie oddać pakiet ) Natomiast silnik pobiera maksymalnie 31 A
Wenar Opublikowano 9 Marca 2014 Autor Opublikowano 9 Marca 2014 a co sie dzieje z nadmiarem ? w tym przypadku?
Marcin K. Opublikowano 9 Marca 2014 Opublikowano 9 Marca 2014 Nadmiar to twój spokój, kiedyś zapaliłem(znaczy z przeciążenia się zapalił) pakiet w motorówce 10C....
Wenar Opublikowano 9 Marca 2014 Autor Opublikowano 9 Marca 2014 a w sytuacji jaka obecnie posiadam? bo jesli tak jest to obecnie posiadam zle dobrany pakiet do silnika silnik max 16,5A pakiet 30C
Marcin K. Opublikowano 9 Marca 2014 Opublikowano 9 Marca 2014 Nie to masz po prostu wiecej zapasu. Co tez łączy się z większą żywotnością pakietu bo nie będzie się grzał
idfx Opublikowano 9 Marca 2014 Opublikowano 9 Marca 2014 No i dobrze, pakiet nie daje prądu tylko silnik go z niego pobiera. Dopóki możesz pobrać z pakietu więcej niz silnik potrzebuje to nie masz się czym martwić. Gorzej gdyby było odwrotnie.
Wenar Opublikowano 10 Marca 2014 Autor Opublikowano 10 Marca 2014 witam posiadm www.modele.sklep.pl/pl/Katalog/SAMOLOT-ZDALNIE-STEROWANY/Czesci-zamienne-do-modeli-samolotow/R-Planes-Ladowarka-LiPo-74-111V-DC-12V.html czy moge to podpiac do prostownika 12v?
Marcin K. Opublikowano 11 Marca 2014 Opublikowano 11 Marca 2014 Lepiej do akumulatora samochodowego. Ja jeden prostownik zalatwilem.. a najlepszy będzie zasilacz z pc
bart07 Opublikowano 11 Marca 2014 Opublikowano 11 Marca 2014 To mi wygląda ba 800mA ładowarkę. Każdy zasilacz 2A 12V pociągnie. Docelowo poszukaj torroida 12V 300W z demontażu. Można znaleźć za kilkadziesiąt (naście?) zł. Spokojnie nawet 40A pociągniesz.
Rekomendowane odpowiedzi