Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Przymierzam się do zmiany łożysk w OS 55AX.

Wg. oryginału silnik jest na łożyskach:

 

1. ŁOŻYSKO PRZEDNIE:

Nr. O.S.: 26731002

Odczytane dane z łożyska: NTN R6Z, otwarte z jednej strony, metalowy wianuszek

Odnośnik do wersji R6ZZ , zamknięte z dwóch stron w odróżnieniu do R6Z

http://www.maraindustrial.com/cart/bearings/ball-bearings/ntn-bearings-r6zz-2a-r6zz2a-ball-bearing-r6z.html

 

2. ŁOŻYSKO TYLNE:

Nr. O.S.: 25830000

Odczytane z łożyska: SKF 61902 TN9, inne opisy na łożysku: S1, 015H. otwarte z jednej strony, wianuszek plastykowy

Fotka: http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXBNYT

 

O ile z pozycją #1 nie będę miał problemu, bo kupię dostępne nawet po sąsiedzku NTN R6ZZ i wywalę z jednej strony osłonę to z pozycją #2 mam dylemat.

 

Rozesłałem zapytania do sklepów z łożyskami i jako zamienniki #2 firmy proponują:

 

1. EE G15 - EE- (NSR) uszczelnieni gumowe + G15-koszyk poliamidowy temp. -20 +120* C

2. ZZ G15 - ZZ- (NSR) uszczelnieni blaszane + G15-koszyk poliamidowy temp -20+120* C

https://www.ntn-snr.com/catalogue/pl/pl-pl/index.cfm?page=/catalogue/home/industry&method=sd.productdetail&id=61902ZZG15

stopni C

3. 6902-2RS (NSK) 15x28x7 Łożysko kulkowe (zamknięte uszczelnieni gumowe ,

koszyk stalowy ) - wszystkie te łożyska pracują do temp. max 120 stopni.

https://www.ntn-snr.com/catalogue/pl/pl-pl/index.cfm?page=/catalogue/home/industry&method=sd.productdetail&id=61902ZZG15

 

 

Które rozwiązania wybrać? Uszczelniane gumą czy metalem? Koszyk metalowy czy plastykowy?

Czy ten zakres temp. max. nie jest czasem za niski?

 

Na ebay`u jest jeszcze coś takiego( też zamienniki):

http://www.ebay.com/itm/220823094657?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

 

Może ktoś mądry podpowie co wybrać lub osoba, która ma już za sobą takie dylematy i może coś zasugerować. Z góry wielkie dzięki!

Opublikowano

Szczerze mówiąc, do wszystkich swoich silników kupowałem łożyska w sklepach z lożyskami. Nigdy nie zastanawiałem się nad temp. pracy, nigdy nie było problemów po wymianie. Kupowałem poprostu takie samo. przy czym zawsze zanosiłem do sklepu stare łożyska :-D. Łożyska są standardowe. W silniku miałeś zamknięte z jednej strony tylne łożysko? Nie wiem czemu, ale chodzi mi po głowie, że tylne było całkowicie otwarte.

Opublikowano
Dzięki za namiar ale w ty-coon nie ma łożysk do tego silnika a na ebay`u ceny zaporowe + wysyłka ( mówię o oryginalnych, takich jakie pakowane są seryjnie do tego silnika).

 

Szczerze mówiąc, do wszystkich swoich silników kupowałem łożyska w sklepach z lożyskami. Nigdy nie zastanawiałem się nad temp. pracy, nigdy nie było problemów po wymianie. Kupowałem poprostu takie samo. przy czym zawsze zanosiłem do sklepu stare łożyska :-D. Łożyska są standardowe. W silniku miałeś zamknięte z jednej strony tylne łożysko? Nie wiem czemu, ale chodzi mi po głowie, że tylne było całkowicie otwarte.

Łozysko tylne na bank z jednej strony są otwarte.

Oryginał jest w koszyku tekstolitowym, dosyć mało popularnym i nie wiem czy brać ewentualnie zamiennik w poliamidowym czy metalowym koszyku.

Czytałem, że w metalowym koszyczku komuś posypały się kuleczki jak kozie z du... natomiast poliamid wydaje się mieć niskie temp. pracy.

W między czasie dostałem propozycję sklepu na zamiennik tylnego łożyska na 61902 2RS C3 9(na stalowym koszyku do 20tys. obr/min.)

Ciężka sprawa...

Opublikowano

Jeżeli już to koszyk z rezoteksu albo w łozyskach precyzyjnych z brązu. Polecam wsadzić tam jakieś SKF. Tylne łożysko zdecydowanie powinno być otwarte. Do karteru łożysko na stalowym wianku się nie nadaje bo jak się wianek rozsypie to narobi kuku. Szansa że rozsypie się monolityczny wianek rezoteksowy jest znikoma. Warto też zobaczyć za łożyskami z większym luzem i dobrać ten do planowanych obrotów i temperatury. Reszta to już wymiarowanie a katalogi łożysk są dostępne.

Opublikowano

Też słyszałem o przypadku rozsypania się metalowego koszyka i niezłego "bałaganu" w silniku. Aż chyba rozkręcę swojego 55ax, w sumie dawno do niego nie zaglądałem :-).

Opublikowano

Jeżeli już to koszyk z rezoteksu albo w łozyskach precyzyjnych z brązu. Polecam wsadzić tam jakieś SKF. Tylne łożysko zdecydowanie powinno być otwarte. Do karteru łożysko na stalowym wianku się nie nadaje bo jak się wianek rozsypie to narobi kuku. Szansa że rozsypie się monolityczny wianek rezoteksowy jest znikoma. Warto też zobaczyć za łożyskami z większym luzem i dobrać ten do planowanych obrotów i temperatury. Reszta to już wymiarowanie a katalogi łożysk są dostępne.

Michał zawarł wszystko w temacie łożysk :) Kiedyś jak latałem więcej na metanolu to w OS 91 FX wymieniłem cały "kapelusz łożysk" praktycznie co sezon. Otwarte w karterze, jednostronnie zamknięte przy piaście (metal nie guma, osłoną do piasty, kulkami do karteru bo trzeba smarować ) dobrać luz i już.

Opublikowano

Ok, udało się kupić tylne łożysko SKF- takie jak jest w oryginale a przy okazji silniczek dostanie nowy tłok i cylinderek.

Kupiłem używany motorek i wolę przed rozpoczęciem sezonu zrobić mu porządny serwis.

Pozostaje jedynie zakup łożyska przedniego ale z tym nie ma problemu. Kupię dostępne NTN N6ZZ i wywalę jedną osłonę i będzie jak w oryginale.

 

Kowal, jak chcesz to na PW podeślę Ci namiar na gościa, który ma te tylne łożyska w rozsądnej cenie

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Ok, Mam już komplet oryginalnych łożysk do silnika.

W jednym z nich nawalone jest trochę smaru. Czy zebrać ten naddatek smaru i naoliwić? Czym ewentualnie oliwić? Samochodowym olejem silnikowym ( mam pod ręką Mobila1 0W40 i 5w50) a może zalać na łożyska trochę after runa lub przepłukać silnik paliwem, na którym będę latał? Chodzi mi o nasmarowanie tłoka, korbowodu i łożysk przed pierwszym startem aby wszystko zatrybiło i się nie pozacierało.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.