afish Opublikowano 20 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2008 no prosilbym o jakies info o tym silniczku bo moze oplaca sie kupic ray zamiast dualski .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baxter12 Opublikowano 20 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2008 Wszystko to chinszczyzna.. i dzwonki i dualsky i axi i towerpro i E-max... Odnosnie dylematu ktory lepszy, dualsky czy axi to pewnie nikt ci nie odpowie, bo obydwa sa dobre.. Bierz ten ktory ma odpowiednie do twojego modelu parametry i odpowiada ci cenowo.. baxter12 P.S. A jak sie nie mozesz zdecydowac to kup dwa, potem nam powiesz ktory lepszy. :rotfl: ;D :rotfl: ;D :rotfl: ;D :rotfl: ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
afish Opublikowano 20 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2008 hehe na oba to mnie raczej nie stac ;] axi juz raczej sobie odpuszcze. Zobacze co inni napisza o RAY jak sie sprawdza te silniki to tez sie pewnie zdecyduje z uwagi na cene a jak okarza sie srednie to kupie dualsky ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 20 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2008 Afisz , silnik powinieneś kupić pod konkretny model.Do akrobata będzie inny niż do motoszybowca, jeszcze inny do pylona.Jak określisz parametry napędu to się dopiero rozejrzysz co jest na rynku i za ile.Ja robię albo kupuje silniki do modelu który aktualnie buduję i wiem jakie mam mieć parametry silnika.Kupiłem RAY bo wydawał mi się niegłupio wykonany i spełniał moje wymagania.Cena dla mnie też jest ważna, a te silniki akurat nie są bardzo drogie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
afish Opublikowano 20 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2008 tak szczeze to modelem który mialby napedzac ten silnik bylby.... poduszkowiec ;] dlatego raczej szukam silnika z malym kv który mógłby zakrecic smiglem wiekszym niz 12".... (albo podobnym) ogólnie zastanawiam sie nad cala konstrukcja czy warto cos takiego robic i narazie licze koszty calego przedsiewziecia ;] Docelowo chcialbym miec dwa w miare mocne silniki zasilane z ogniw a123 ( takie zamierzenia na razie sa przyjete) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meteor Opublikowano 20 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2008 z mojego doświadczenia z poduszkowcami- podniosłem poduszkowiec 100x50cm na wysokość ok 10cm na silniku TP 2410-9Y, na pokładzie były 2 pakiety 1050mAh, 2 regle, odbiornik, serwo do kierunku-hs-81, i 100g ołowiu do wyważenia, podnosił się bezproblemowo na 1/5 gazu, waga jakieś 700g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
afish Opublikowano 20 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2008 mój poduskzowiec wazył ponad 1 kg z wyposazeniem.... i speed 400 na smigle 6x3 dawal rade .... Niestety ten poduskzowiec o kórym mysle raczej z wyposazeniem nie zmiesci sie w 2 kg ze wzgledu na wielkosc;/ a chce miec zapas mocy w razie jakiegos dodatkowego balastu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stosiek Opublikowano 21 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 Silniki RAY należą raczej do niskobudżetowych propozycji; z różnic pomiędzy silnikami RAY serii "C" a silnikami Dualsky to od razu można wymienić: - z Dualsky dostaje się piastę do montażu wstecznego + krzyżak montażowy + komplet śrub + komplet goldów na połączenie z regulatorem natomiast z silnikiem RAY jest zapasowa ośka (kiepskiej jakości) i to wszystko - oś w Dualsky jest porządnie hartowana i bez porównania lepsza niż w RAY - Dualsky w silnikach wielkości 3542 i 3548 stosuje wały 5mm a RAY 4mm co jest znowu na niekorzyść tego drugiego - Dualsky są na japońskich łożyskach, RAY na czymś niewiadomego pochodzenia - mocniejsze silniki Dualsky z rodzin 3548 są potrójnie łożyskowane a RAY ma nadal tylko dwa łożyska - oferta silników RAY kończy się na 3548 gdyż producent zapewne świadomie nie wpuszcza się w większe i wymagające lepszych rozwiązań materiałowych silniki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
afish Opublikowano 21 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 Stosiek, Dzieki za cenne wskazówki ... napewno wezme je pod uwage... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
afish Opublikowano 21 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 Zrobilem sobie zestawienie dwuch silników: Ray C3548/06 i DualskyXM3548CA-6T I w zwiazku z tym mam pytanie : Wyszlo mi ( podam wszystko po kolei): Wymiary -oba maja takie same Sr. oski ray 4 mm dualsky 5 mm zasilanie ray-3-5 Li-xx, Dualsky 3-5 Li-xx Waga ray- 170, Dualsky 165 kv ray- 790, Dualsky 720 Zalecane smigla: ray 4s 13x8 Dualsky 10x5-14x8 Moc max ray 800 W, Dualsky 650W Moje pytanie brzmi : Czy przez to ze Dualsky ma mniejsza moc to uzyskamy z niego mniejszy ciag ??? Czy on po prostu potrzebuje " mniej wysilku" zeby uzyskac taki sam ciag jak ray ?? Wielkosc smigiel jest podobna i w kv tez nie ma jakis różnic ..... Z góry dzieki za wyjasnienie.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fredzio Opublikowano 21 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 Ten "mniejszy wysiłek" o którym wspominasz to uzyskana efektywność silnika. Im większa tym mniej mocy idzie na straty, jednak zakładając, że podane moce silników są prawdziwe z 800W uzyskasz większy ciąg kosztem większego poboru prądu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leda_g Opublikowano 21 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 ednak zakładając, że podane moce silników są prawdziwe z 800W uzyskasz większy ciąg kosztem większego poboru prądu. No chyba nie tak dokładnie, dane podawane w instrukcji o mocy mówią raczej o mocy pobieranej przez silnik a nie oddawanej. Dopiero uwzględniając sprawność można mówić o mocy oddawanej (reszta to w większości ciepło). Przy poprzednim porównaniu wiemy tylko że silników Dualski miał mniejszą moc pobieraną, co wcale nie świadczy że będzie miał mniejszą moc oddawaną. Nawet bym śmiał przypuszczać że mają podobna moc oddawaną (Dualski mniejsze KV ale większe śmigło), przy mniejszym poborze prądu. Ale dopiero poddanie testom na hamowni mogłoby rozwiać tajemnicę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
afish Opublikowano 21 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 ze im wieksza moc tym teoretycznie wiekszy ciag to rozumiem ... Zastanawiam sie jednak jakimi osiagami tzn ciagiem dysponuja porównywane silniki i przy jakim poborze pradu ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fredzio Opublikowano 21 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 Oczywiście masz rację, ale przy mocy różnicy mocy pobieranej rzędu 150W przy silnikach 650W i 800W różnica w sprawności silników musiałby być astronomiczna, żeby moc oddawana na śmigło była taka sama, a nie sądzę, żeby tak było. Dlatego też pozwoliłem sobie na pewne uproszczenie. EDIT. Pobór prądu łatwo oszacować z mocy silników. prąd = moc/napięcie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leda_g Opublikowano 21 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 Zastanawiam sie jednak jakimi osiagami tzn ciagiem dysponuja porównywane silniki i przy jakim poborze pradu ;] Albo hamownia albo znanie harakterystyki obu silników ( prętkość, śmigło, prąd, napiecie) Wystarczy porównywać pobór prądu dla takiego samego śmigła i tych samych obrotów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
afish Opublikowano 21 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 fredzio, takie wzory to znam ale dzieki za checi milo ze ktos prubuje pomóc ;] Leda_g, zeby zmierzyc ciag na hamowni to trzeba te silniki miec ;] a jak bym je mial to ten post bylby bez sensu Moze na forum sa posiadacze tych silników i sa w stanie pomierzyc ich parametry ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszek-bart Opublikowano 22 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2008 Odpowiednikiem silnika Axi 2820/12 jest silnik Ray 3548-05 lub jego odpowiednik pod nazwą Turnigy 3548-900 . Do zasilania tych silników wystarczy pakiet 3S . Do silnika Ray 3548-06 będziesz potrzebował zasilania 4s . Silniki te bez problemu ciągną śmigło 15/8 . Wystarcza do nich regulator 40 a. Ja używałem ich do napędu Katany S30 z SebArtu i Swalowa . Oba modele z pakietem 3S LiFe ważyły po 1450-1500 gram . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skidan Opublikowano 25 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2008 Witam! No to po silniku (RAY 2830/9) :evil: Wczoraj latałem 2 razy i za drugim razem stalo się nieszczęście po ok. 10 min lotu wyłączył mi się silnik w locie. Myślałem, że to regulator odciął silnik. No niestety :evil: rotor był ciepły, latałem jak zwykle na 1/2 gazu po jednym spalonym silniku nie możemy przekreślić wszystkich, ale jakiś sygnał już jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mars_2000 Opublikowano 25 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2008 A możesz napisać coś więcej ? Np. w jakiej konfiguracji go używałeś i w jakim samolocie itp... Może silnik miał wadę produkcyjną, a może jednak uległ spaleniu ze względu na jego przeciążenie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
afish Opublikowano 25 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2008 skidan, Napisz jakie dales mu napiecie i jakie smiglo .... jak znasz prad tez by bylo dobrze zebys podal .. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.