Skocz do zawartości

"Józek 1100"


TeBe

Rekomendowane odpowiedzi

Badania ciągu ciąg dalszy.

 

- Poprawka, założone miałem śmigło GWS 8x4, po wymianie na 8x4,3 ciąg w zasadzie się nie zmienił.

- Ale co ciekawe, po zmianie pakietu udało się wyciągnąć 325g.

- Poprzedni pakiet 3s/30C 450mAh, obecny 3S/20C 700mAh, obydwa naładowane na full, ale jest między nimi jedna zasadnicza różnica, poprzedni miał przewody zasilające bardzo nędznej grubości, obecny ma budzące zaufanie.

Będę musiał zmontować jakieś stanowisko pomiarowe i sprawdzić, czy rzeczywiście moja teoria jest prawdziwa, i strata na cienkich kablach pakietu może powodować ponad 10% straty ciągu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewody to jedno, C to drugie. Teoretycznie z mniejszego możesz pociągnać 13,5A a z drugiego 14A, niby to samo, ale wiadomo, że specyfikacje są "optymistyczne". Założę się, że jeśli założyłbyś powiedzmy pakiet 1300mAh 30C, wynik byłby jeszcze lepszy. Mimo, że silnik ciągnie wg specyfikacji mniej niż 7A. Mieżyłeś prąd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To urządzenie które pokazał Robert może być blisko napędu i jego zasilania i to jest jego wielka zaleta. Przy prądach rzędu kilkudziesięciu amperów długość i przekrój przewodów ma niebagatelne znaczenie.

 

 

 

EDIT: Chociaż jeśli do tego tablicowego zrobisz bocznik, którego obwód prądowy będzie krótki, to wszystko będzie OK.

Edytowane przez mgd4-2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Badania na profesjonalnej hamowni ;) nie potwierdziły w całości przypuszczeń, ale jednak wskazały, ze pakiet z cienkimi drucikami daje o 20G mniej ciągu niż pakiet z przewodami grubymi. Dramatu nie ma, ale jednak...

 

13068436834_56d6eec144_c.jpg

 

Przy okazji zbadałem kilka śmigieł i ewidentnie 8x4,3 jest najlepszym do tego zestawu. 290gramów ciągu przy 5,4A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No i po oblocie. Jako że wymagał baaardzo dużego doważenia dziobu, to dostanie dłuższą mordkę i nowy mocniejszy silnik, bo mocy też brakowało :-)

Zatrzaskowe mocowanie skrzydeł sprawdziło się, były 3 zdarzenia i wypięły się bardzo ładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Po ostatnich treningach doszedłem do wniosku, ze Józkowi należy się nowy kadłub, konstrukcyjny, bo ten z EPP co chwila gdzie indziej wymaga naprawy.

 

Zatem prośba:

 

Podrzućcie jakiś pomysł na górnopłata, do którego możnaby wykorzystać skrzydło z zastrzałami o rozpiętości 1100mm, cięciwie 160mm na profilu ClarkY 9%. Coś sprawdzonego i powoli latającego :-) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, wytypowałem wstępnie trzech kandydatów, do których mniej więcej nadają się te skrzydła:

 

- DHC-2 Beaver

- Pilatus PC-6 Porter

- Bellanca Super Decathlon

 

Skrzydła rozmiarowo pasują idealnie do Beavera, ale najbardziej podoba mi się Decathlon. Na dodatek Beaver ma którtki pysk i moga być problemy z wyważeniem. Macie jakieś doświadczenia, który z tych modeli najlepiej lata?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po blisko 20 kapotażach zdecydowałem się na radykalne działania. Odciąłem dziób, przedłużyłem, włożyłem REDOXA 400/1400 na śmigle 8x4. Zrobiłem nowo dłuższą maskę, przesunąłem przednie podwozie mocno do przodu i dałem większe koła. W sobotę sprawdzę, czy w końcu wyląduję bez kapotażu :-) 

 

13607130523_0e27d5fb69_z.jpg

 

13607476204_5e4025ebae_z.jpg

 

Jeśli będzie wszystko w porządku, to kadłub konstrukcyjny zrobię w takich proporcjach.

 

PS. Obciążenie powierzchni wzrosło do 36g/dm2 ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.