Skocz do zawartości

XYZ 26cm


Irek M

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 73
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Na 99% masz spalony zapłon. Możesz próbować zapalić silnik i jak zapali na chwilkę i zgaśnie to jest po zapłonie. Nigdy sie tak nie sprawdza czy jest iska bo właśnie pala się zapłony!!

By może coś popsułeś ale to nie jest takie oczywiste.Jeżeli masz metalową fajkę to jest ona połączona i ekranem kabla WN i masą układu zapłonowego i nić nie powinno się stać.Gorzej jeżeli masz jakąś wersję zapłonu z gumową fajką,w takim przypadku jeżeli przed sprawdzaniem nie połączyłeś korpusu z ekranem zapłonu to masz coś upalone.

Zacznij od sprawdzenia czy na pewno miałeś naładowany akumulator od zapłonu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz jeszcze czy fajka na świecy siedzi mocno. Na fajce powinien być pierścień stalowy trzymający ją w stałej pozycji ale z doświadczenia wiem że tak nie jest(przynajmniej w moim silniku SPE43) . Ja zamiast tego pierścienia założyłem opaskę metalową skręcaną śrubokrętem i do dziś po około 40 lotach nic się nie dzieje, po prostu trzyma jak trzeba i tak już zostanie. Wcześniej fajka "skakała" po świecy powodując przy tym zakłócenia i w efekcie uszkodzenie centralki zapłonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim silniku fajka ciasno nakłada się na świecę. Podeirzewam, że pytający silnik ten posiada trochę krócej ode mnie więc i jemu powinna ciasno siedzieć. A jakim pakietem go zasilasz? Zwykły 4celowy może posiadać za niskie V niszczące moduł, ostrzegają przed tym w instrukcji. Tak samo powyżej 6V zniszczy moduł, dlatego używam pakietu 5celowego + regulator stabilizujący napięcie na max. 6V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No raczej spaliłeś go lub uszkodziłeś tymi 5 celami... 5 cel dawało mi 7V. Instrukcja mówi o nie przekraczaniu 6,7V. Dlatego właśnie dałem stabilizator utrzymujący 6V. Gdy nie miałem stabilizatora zastosowałem taki trick: pakiet 5 celowy (2700mAh) naładowałem do pełna, a potem rozładowałem do 6V. Na takim pakiecie odbył sie pierwszy rozruch i pierwsze docieranie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

witam kupilem nowy zaplon zapalil raz na kilka sekund i zgasl , i juz niechhce zapalic iskra jest raz na 10 obrotw smiglem , nie wiem czy te zaplony sa takie badziewiackie czy ja cos zle robie , nie wyrobie na zaplony jak zowu sie spalil , sprawdzalem oskre nie niedrywajac faiki ze swiecy i glowicy silnika tak ze to nie powinno byc przyczyna tym razem pakiet mial 6 ,25 volta podczas zaplonu tak ze tym tez nie powinno uszkodzic , moz sa jakies zaplony ktore sa niezawodne bo do tych to juz trace cierpliwosc .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już chyba nie jest pech.Kupiłeś nowy silniki zepsuł się zapłon,teraz znowu wysiadł.

Może to i nie jest super sprzęt ale mam takie zapłony w dwóch silnikach i się nie psują.

Może trzeba było po doświadczeniach z pierwszym zapłonem zasilać go z pakietu 4-celowego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

producenci pisza nie przekraczac 6V!! tez mam kilka tych zaplonow i zero problemu

Łukasz wg. mnie niekoniecznie to musi dotyczyć wszystkich zapłonów.

Do ostatniego nabytku FTL-a założyłem 4-cele i nie kombinowałem

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6462&Product_Name=26cc_Gas_engine_w/_CD-Ignition_2.45PS

Do dwóch innych zapłonów które kiedyś były do kupienia w Nastiku używam pakietów 5 celowych.Te nawet lepiej pracują przy 5 celach.

W przypadku kolegi jedno bym zrobił na pewno,po pierwszym zepsutym zapłonie,drugi bym podłączył do pakietu 4 celowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Capa - rozruch dokonujesz ręką czy rozrusznikiem? Może to nie kwestia zapłonu tylko procedury odpalania? Czy do zassania przez gażnik masz zamkniętą przepustnicę ssania? Po kilku obrotach reka słychać charakterystyczne detonacje - wtedy otwierasz przepustnicę ssania i dokonujesz własciwego rozruchu. rozrusznikiem jest znacznie prościej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak wymienilem tylko zaplon , teraz iskra jak sprawdzam to jest nawet czesto tak co drugi obrot nie ma , czujnik regulowalem wczesniej myslalem ze moze dlatego niechce zapalic , ale to i tak nie powinno miec znaczenia w jakim jest poolozeniu bo i tak za kazdym obrotem smiglem powinna byc iskra , jak mu zaleje benzyny do glowicy to cos tam troszke czuc ze cos prubuje zalapac ale nic wiecej .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.