polpakpol Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 2 Kwietnia 2014 10400 mAh=10.4Ah czyli jeśli świeca pobiera powiedzmy 4A to taki ,,pakiet'' wytrzyma 2.6h~ 2godziny 35 minut na ciągłe rzażenie??
polpakpol Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Jak nalezy ustawic wszystkie iglice w silniku ?? To pokretlo z zabkami przy zasilaniu paliwa powinno byc wykrecone na 2.5 obrotu?? Mam wrażenie ze silnik sie zalewa kręcąc smiglo powoli da sie wyczuc wybuch mieszanki ale silnik zalapuje na 1 sekunde po czym gaśnie
skraf Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Opublikowano 4 Kwietnia 2014 I co jest nie tak? Na filmiku wszystko dzieje się prawidłowo.
polpakpol Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Sam doszedłem do odpowiedniego ustawienia ale po dodaniu gazu silnik gaśnie i pluje paliwem z tłumika i po zgaszeniu silnika i całkowitym ostygnięciu nie chce zapalić ;/
polpakpol Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Dodam też że po odłączeniu zasilania odrazu gaśnie.Jak zmniejszyć mu dopływ paliwa ?? Tym pokrętłem z ząbkami tylko i wyłącznie??
skraf Opublikowano 5 Kwietnia 2014 Opublikowano 5 Kwietnia 2014 Kręć iglicą i ucz się metodą prób i błędów... W końcu dojdziesz do prawidłowego ustawienia.
wapniak Opublikowano 5 Kwietnia 2014 Opublikowano 5 Kwietnia 2014 Tą śrubką którą kręcisz na filmie ustalasz tylko minimalne obroty poprzez przymknięcie przepustnicy. Jeśli planujesz gasić silnik z radia , to powinna być ustawiona tak,żeby przepustnica całkiem się zamykała. Śrubką krórą masz z tyłu motorka wyreguluj maksymalne obroty przy całkowitym otwarciu przepustnicy i już jej nie ruszaj. W osi przepustnicy gaźnika ( z prawej strony) masz trzecią śrubkę i to nią musisz wyregulować obroty małe i przechodzenie silnika z małych na duże i odwrotnie, oczywiście to już nie przy całkiem otwartej przepustnicy. Staraj się uzyskać jak najwyższe obroty ( kręcąc śrubką) przy najbardziej przymkniętej przepustnicy.
polpakpol Opublikowano 5 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 5 Kwietnia 2014 podczas kręcenia śmigłem da się wyczuć wybuch mieszanki silnik odpala.Po zgaszeniu silnika i odczekaniu 10 min silnik jest zimny i nie chce palić po podgrzaniu suszarką do momentu ,,parzy,, po wielu próbach udaje się uruchomić silnik dlaczego tak jest ?? po ostygnięciu nie jest wyczuwalny ten ,,wybuch'' mieszanki .W paliwie jest 10% nitrometanu a świeca MEDIUM
TOMEK.CEKALA Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Myślę że to ci pomoże Docieranie silnika (1).pdf Docieranie silnika (1).pdf
polpakpol Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Znalazłem patent na zasilanie do świecy. Zamiast kupować drogie żarniki lub panele startowe podłączyłem się do ładowarki IMAX B6 i mam 1.52V oraz regulację 0-5A. Jeśli ktoś nie chce wydawać pieniędzy na panel startowy to jest to moim zdaniem dobre rozwiązanie.Dużym plusem jest to że tę ładowarkę również można zasilić z akumulatora samochodowego PS. Silnik był totalnie zalany, po zdjęciu dekielka z tyłu wylało się dużo paliwka, chyba zbyt bogata mieszanka.Iglicę w gaźniku tą od mieszanki to gdy jest WKRĘCONA na MAX to jest mieszanka uboga w paliwo a jak ją WYKRĘCAMY to ją wzbogacamy ??
TOMEK.CEKALA Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Tak,coś w tym stylu tylko że jak zakręcisz całkiem iglice to odetniesz dopływ paliwa.
polpakpol Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Dobrze, wszystko w silniku jest wyregulowane tylko obawiam się że mam za zimną świecę, w temperaturze około 15 stopni silnik nie odpala, dopiero po podgrzaniu silnika suszarką zaczyna palić, potem pali za każdym z 1 lub 2 obrotu, po ostygnięciu znów nie odpala sprawdzałem na różnych mieszankach zarówno bez nitra jak i z 5% i 10% za każdym razem to samo
polpakpol Opublikowano 11 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 11 Kwietnia 2014 Możecie mi powiedzieć dlaczego po zdjęciu zasilania silnik gaśnie ?? Napewno się nie zalewa.
TOMEK.CEKALA Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Bo jest jeszcze słabo dotarty i nie wyregulowany,moje silniki zaczynały dobrze pracować po wypaleniu około 200 mililitrów paliwa,wtedy zdejmowałem kable ze świecy i dalej docierałem już bez podtrzymywania świecy. A jaką masz świecę ?.
polpakpol Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Swieca medium czyli średnia ciepłota silnik wypalił około 600ml paliwa po dodawaniu gazu z tłumika leci zdrowy szaro-niebieski dym.Nie mogę już zubożyć mieszanki bo silnik przestaje działać (gaśnie).A jak dam dużo nitrometanu to temperatura zapłonu zmniejszy się ??
szpieg Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Niebieski dym ? To co ty dodajesz do paliwa
polpakpol Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Znaczy no nie niebieski tylko taki siwy A tak wgl to zauważyłem że w instalacji paliwowej powietrze pojawia się zaraz za iglicą wysokich obrotów i wpada do gaźników dużo bąbelków, muszę sprawdzić tą iglice
idfx Opublikowano 1 Września 2014 Opublikowano 1 Września 2014 Nie wiem już czy są inne szkoły, czy różne silniki się różnie dociera, ale instrukcja od Magnum XL .80 np. mówi tak : Wykręć iglicę o 2-2.5 obrotu od pełnego zamknięcia. Otwórz przepustnicę na około 1/4 Podłącz świecę. Odpal silnik rozrusznikiem, lub ręką (jeśli ręką, zakręć kilka razy itp. zanim ostatecznie uruchomisz). Jeżeli silnik wystartuje, ustaw gaz na 1/2 - tu obroty mogą spadać, w razie potrzeby podreguluj iglicą o 1/4 obrotu. Po minucie pracy silnika, odłącz zasilanie od świecy i powoli dodawaj gazu do maximum. Ustaw iglicę na bogata mieszankę, co się objawi białym dymem z tłumika. Pozwól silnikowi pracować tak 10 minut, po czym go wyłącz. Pozwól mu wystygnąć 10 minut i odpal ponownie. No to jak w końcu jest z tym przegazowywaniem ? 10 minut na pełnym gazie na sam początek docierania ? Sprawa dymu Na 2suwie mam biały dym, na 4ro niebieski niczym ze starej Syrenki. To samo paliwo - 10% nitro.
Marcin K. Opublikowano 1 Września 2014 Opublikowano 1 Września 2014 Obojętnie jaki bym miał silnik, docieranie u mnie wygląda tak. Iglica na 2 obroty, silnik odpalam, zwiększam obroty i równocześnie odkrecam iglice tak żeby był przelany. Gaz na max i paliwa tyle że pluje z każdej strony. Jak zgaśnie to daje mo wystygnac i powtórka. U tak 300ml przelalem na asp .25, i jakieś 700ml na asp.61fs wszystkie silniki tak samo docieram i działają od kilku sezonów bez zarzutu
Rekomendowane odpowiedzi