Skocz do zawartości

pierwsze uruchomienie silnika żarowego


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

10400 mAh=10.4Ah czyli jeśli świeca pobiera powiedzmy 4A to taki ,,pakiet'' wytrzyma 2.6h~ 2godziny 35 minut na ciągłe rzażenie??

  • Odpowiedzi 45
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Opublikowano

Jak nalezy ustawic wszystkie iglice w silniku ?? To pokretlo z zabkami przy zasilaniu paliwa powinno byc wykrecone na 2.5 obrotu?? Mam wrażenie ze silnik sie zalewa kręcąc smiglo powoli da sie wyczuc wybuch mieszanki ale silnik zalapuje na 1 sekunde po czym gaśnie

Opublikowano

Sam doszedłem do odpowiedniego ustawienia :) ale po dodaniu gazu silnik gaśnie i pluje paliwem z tłumika i po zgaszeniu silnika i całkowitym ostygnięciu nie chce zapalić ;/

Opublikowano

Dodam też że po odłączeniu zasilania odrazu gaśnie.Jak zmniejszyć mu dopływ paliwa ??  Tym pokrętłem z ząbkami tylko i wyłącznie??

Opublikowano

Tą śrubką którą kręcisz na filmie ustalasz tylko minimalne obroty poprzez przymknięcie przepustnicy. Jeśli planujesz gasić silnik z radia , to powinna być ustawiona tak,żeby przepustnica całkiem się zamykała.

Śrubką krórą masz z tyłu motorka wyreguluj maksymalne obroty przy całkowitym otwarciu przepustnicy i już jej nie ruszaj.

W osi przepustnicy gaźnika ( z prawej strony) masz trzecią śrubkę i to nią musisz wyregulować obroty małe i przechodzenie silnika z małych na duże i odwrotnie, oczywiście to już nie przy całkiem otwartej przepustnicy. Staraj się uzyskać jak najwyższe obroty ( kręcąc śrubką) przy najbardziej przymkniętej przepustnicy.

Opublikowano

podczas kręcenia śmigłem da się wyczuć wybuch mieszanki silnik odpala.Po zgaszeniu silnika i odczekaniu 10 min silnik jest zimny i nie chce palić po podgrzaniu suszarką do momentu ,,parzy,, po wielu próbach udaje się uruchomić silnik dlaczego tak jest ?? po ostygnięciu nie jest wyczuwalny ten ,,wybuch'' mieszanki

.W paliwie jest 10% nitrometanu a świeca MEDIUM

Opublikowano

Znalazłem patent na zasilanie do świecy. Zamiast kupować drogie żarniki lub panele startowe podłączyłem się do ładowarki IMAX B6 i mam 1.52V oraz regulację 0-5A. Jeśli ktoś nie chce wydawać pieniędzy na panel startowy to jest to moim zdaniem dobre rozwiązanie.Dużym plusem jest to że tę ładowarkę również można zasilić z akumulatora samochodowego :)

 

PS. Silnik był totalnie zalany, po zdjęciu dekielka z tyłu wylało się dużo paliwka, chyba zbyt bogata mieszanka.Iglicę w gaźniku tą od mieszanki to gdy jest WKRĘCONA na MAX to jest mieszanka uboga w paliwo a jak ją WYKRĘCAMY to ją wzbogacamy ??

Opublikowano

Dobrze, wszystko w silniku jest wyregulowane tylko obawiam się że mam za zimną świecę, w temperaturze około 15 stopni silnik nie odpala, dopiero po podgrzaniu silnika suszarką zaczyna palić, potem pali za każdym z 1 lub 2 obrotu, po ostygnięciu znów nie odpala sprawdzałem na różnych mieszankach zarówno bez nitra jak i z 5% i 10% za każdym razem to samo  :angry:

Opublikowano

Bo jest jeszcze słabo dotarty i nie wyregulowany,moje silniki zaczynały dobrze pracować po wypaleniu około 200 mililitrów paliwa,wtedy zdejmowałem kable ze świecy i dalej docierałem już bez podtrzymywania świecy.

A jaką masz świecę ?.

Opublikowano

Swieca medium czyli średnia ciepłota silnik wypalił około 600ml paliwa po dodawaniu gazu z tłumika leci zdrowy szaro-niebieski dym.Nie mogę już zubożyć mieszanki bo silnik przestaje działać (gaśnie).A jak dam dużo nitrometanu to temperatura zapłonu zmniejszy się ??

Opublikowano

Znaczy no nie niebieski tylko taki siwy ;) A tak wgl to zauważyłem że w instalacji paliwowej powietrze pojawia się zaraz za iglicą wysokich obrotów i wpada do gaźników dużo bąbelków, muszę sprawdzić tą iglice :(

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Nie wiem już czy są inne szkoły, czy różne silniki się różnie dociera, ale instrukcja od Magnum XL .80 np. mówi tak :

 

Wykręć iglicę o 2-2.5 obrotu od pełnego zamknięcia.

Otwórz przepustnicę na około 1/4

Podłącz świecę.

Odpal silnik rozrusznikiem, lub ręką (jeśli ręką, zakręć kilka razy itp. zanim ostatecznie uruchomisz).

Jeżeli silnik wystartuje, ustaw gaz na 1/2 - tu obroty mogą spadać, w razie potrzeby podreguluj iglicą o 1/4 obrotu.

Po minucie pracy silnika, odłącz zasilanie od świecy i powoli dodawaj gazu do maximum.

Ustaw iglicę na bogata mieszankę, co się objawi białym dymem z tłumika.

Pozwól silnikowi pracować tak 10 minut, po czym go wyłącz.

Pozwól mu wystygnąć 10 minut i odpal ponownie.

 

No to jak w końcu jest z tym przegazowywaniem ? 10 minut na pełnym gazie na sam początek docierania ?

 

Sprawa dymu ;) Na 2suwie mam biały dym, na 4ro niebieski niczym ze starej Syrenki. To samo paliwo - 10% nitro.

Opublikowano

Obojętnie jaki bym miał silnik, docieranie u mnie wygląda tak. Iglica na 2 obroty, silnik odpalam, zwiększam obroty i równocześnie odkrecam iglice tak żeby był przelany. Gaz na max i paliwa tyle że pluje z każdej strony. Jak zgaśnie to daje mo wystygnac i powtórka. U tak 300ml przelalem na asp .25, i jakieś 700ml na asp.61fs wszystkie silniki tak samo docieram i działają od kilku sezonów bez zarzutu

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.