BigBen Opublikowano 30 Marca 2014 Opublikowano 30 Marca 2014 (edytowane) Cześć, Czy ktoś z doświadczeniem w temacie regulacji silników benzynowych pokusiłby się o próbę rozwiązanie zagadki dławiącego się DLA-56? Silnik pali bez problemu i pracuje poprawnie i stabilnie na małych, średnich i wysokich obrotach, tutaj do niczego nie można się przyczepić. Problemy zaczynają się, kiedy chcę go kilkukrotnie intensywnie przegazować. Wtedy się dławi. Co zostało sprawdzone? Wymienione zostały uszczelki, wymieniony został gaźnik, świeca i aparat zapłonowy. Sprawdzone zostało również położenie czujnika Halla. Próbowałem trzech różnych tłumików (pitts, canister i standardowa puszka z zestawu). Wydaje mi się, że aktualne ustawienie gaźnika jest najoptymalniejsze z możliwych i przy każdym innym jest jedynie gorzej. Przepaliłem już w okolicach 5 litrów paliwa, obecnie silnik pracuje na mieszance o proporcji 40:1. Tak to wygląda : https://www.youtube.com/watch?v=Oh7hV5Elsf4 Będę wdzięczny za wszelkie sugestie, bo zarówno mnie jak i bardziej doświadczonym w temacie benzyn kolegom z lotniska skończyły się pomysły i jestem na etapie wymiany maili z serwisem DLA, ale nie uśmiecha mi się wysyłać silnika do Chin - wiadomo, koszty i stracony czas. Edytowane 30 Marca 2014 przez BigBen 1
RomanJ4 Opublikowano 30 Marca 2014 Opublikowano 30 Marca 2014 40:1... a nie przegrzewa się czasem, stąd nierówne spalanie?
BigBen Opublikowano 30 Marca 2014 Autor Opublikowano 30 Marca 2014 40:1... a nie przegrzewa się czasem, stąd nierówne spalanie? Na mieszance, na której był docierany (25:1) zachowywał się identycznie. Poza tym tak jak napisałem... obroty niskie, średnie i wysokie są stabilne. Pod warunkiem, że się ich szybko i kilkakrotnie nie zmienia. No i film był kręcony po dłuższej chwili odpoczynku silnika, więc temperaturę bym wykluczył.
andrzej351 Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Opublikowano 2 Kwietnia 2014 witam! ja uważam że nie ma co dramatyzować i spokojnie dotrzeć silnik.wszelkie regulacje po tych 5 litrach mijają się z celem,trzeba przynajmniej wypalić ok 15l mieszanki 30:1 żeby silnik choć trochę się ułożył i zaczął poprawnie wchodzić na obroty. mam taki sam silnik i jak Ty kolego miałem podobne problemy.wymieniłem gaźnik i zapłon,nic to nie zmieniło.posłuchałem się jednak mądrzejszych od siebie i teraz jest super.silnik na początku ledwo wykręcał 6800obr. na śmigle 23/8 i ospale wchodził na obroty,czasem się dławił.obecnie mój DLA 56 ma wypalone ok 20 l i z lotu na lot wkręca się coraz bardziej a kompresja jest bardzo dobra. http://pfmrc.eu/index.php?/topic/40337-dla-56/ pozdrawiam!
Shock Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Dawaj info co Ci doradzają w DLA bo ten Twój silnik to zagwozdka roku...
grzes Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Jeśli masz świecę oryginalną chińską to wymień na NGK i będzie po kłopocie. Grześ
BigBen Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 2 Kwietnia 2014 (edytowane) Dawaj info co Ci doradzają w DLA bo ten Twój silnik to zagwozdka roku... Sympatyczna Emily z DLA pisze "(...) I also suggest you to lossen L needle(about 1/8circle) and tighten H needle(about 1/8 circle).", czyli wykręcić śrubę L o 1/8 obrotu i wkręcić H też o 1/8. Sprawdzę to może w sobotę, ale nie wierzę, że to coś da. Na tyle kombinacji przy gaźniku na pewno złapalibyśmy to ustawienie, jeżeli miało by być poprawne. Jeżeli to nie pomoże, to będę odsyłał diabła do serwisu (cena przesyłki do Chin jest do przeżycia - w granicach 100pln albo 120pln przy zadeklarowanej wartości). Świeca była zmieniana. Co prawda już nie pamiętam na jaką, ale bez widocznej poprawy. Edytowane 2 Kwietnia 2014 przez BigBen
andrzej351 Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Opublikowano 2 Kwietnia 2014 świeca nie ma tu żadnego znaczenia.oryginalną świecę DLA mam w innym silniku i sprawuje się bez zarzutu.
Rekomendowane odpowiedzi