noker Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Postanowiłem podzielić się z Wami moją radością z nowego modelu (ponieważ może być to szybka i krótka znajomość ) Chyba w zeszłym roku zakupiłem 'Electric Fiberglass Pylon Racer Kit' tak mówią na niego nad Morzem Żółtym - potocznie tam zwanym Huánghăi. Parcie mam na SPEED w tym modelu. Narazie wprowadzam drobne poprawki, tego co określa 'KIT' w nazwie modelu. i duużo teoretyzuję na temat domniemanej wagi do lotu oraz czytam relacje na zagranicznych forach. O filmach na YT chyba jeszcze nie wspominałem. No dobra, cobym tu nie napisał, to i tak nikt tego nie przeczyta, zatem wrzuce wam kilka obrazków.Tak to bedzie wyglądaćWingspanu ma 930mm, po długości coś koło 830mm,ponoć do kilo-dwadzieścia w miare dobrze lata,Z wyposażenia mam już przygotowane: Turnigy 2836 3700kv 700W [70g] Regulatorator TURNIGY Plush 60A [60g] Serwa Metal-Gear Turnigy TGY-9018MG 2.5kg [3x13g] Prop Spinner 32mm z Amelinium (ale malować nie bede) [31g] elektrownia ZIPPY Flightmax 1800mAh 3S1P 40C [172g] śmigełko jakieś sie dobierze kwadratowe 5x5 czy tam coś koło tego Poważyłęm i policzyłem sobie teoretyczną wagę modelu do lotu: kadłub: 190gr krzydło: 160gr SW: 10gr SK: 4gr----------------------TOTAL: 364gr silnik: 70gr kołpak: 31gr śmigło: 6gr ESC: 60gr serwa: 39gr odbiornik: 10gr pakiet: 172gr-----------------------TOTAL: 388grw sumie daje 752gr pewnie dobije jeszcze jakąś galanterią do równego 900gr i powinno być OK. Foty z modelarni wkrótce
robertus Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Uuu będzie szybki. Wygląd już ma szybki.
Lukaszm Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Prezentuje się ładnie i pewnie tak też będzie latał :-) powodzenia i czekam na zdjęcia ze składania
GiulioN Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Wzmocnij łączenie połówek steru wysokości i ustaw bardzo małe wychylenia steru wysokości, lubi wpadać w korkociąg przy mocnym zaciąganiu.
noker Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Przyszedł czas na mały FotoApdejt, przy okazji drobnych prac montażowych porobiłem trochę fotek w modelarni: łącznik połówek SW Płat główny i osadzenie serwa Ster kierunku: Kadłubek: i rzut okiem na całość: To Be Continued
jaciomp Opublikowano 12 Maja 2014 Opublikowano 12 Maja 2014 Pusty kadłub 190gr? Woow!Trzeba było zestaw pod 4s dobrać od razu jaki Ci na speedzie zależy, no ale może z 200 wyciągnie
noker Opublikowano 12 Maja 2014 Autor Opublikowano 12 Maja 2014 Obecnie jesteśmy na etapie wklejania steru wysokości. Po zakupie trzech kołpaków wkoňcu trafiŀem na ten odpowiedni. Pozostało jeszcze poprowadzic bowdeny do SK i SW i wyważyć odpowiednim rozmieszczeniem elektroniki. Nie mam za duzo czasu na budowe modeli, buduje w międzyczasie dom.PS. Na początek i te 200 wystarczy (-:Wytaptalkowane z Androida w autobusie - wybaczcie błędy
noker Opublikowano 14 Maja 2014 Autor Opublikowano 14 Maja 2014 Prace przy Pylonie idą szaleńczym tempem żółwia. płat główny został juz odpowiednio osadzony Ster wysokości także ustawiony i wklejony na żywicę: i kołpak 32mm Robbe tu się Chińczyk nie popisał, kadłub kończy się średnicą 34mm, a takich kołpaków nikt nie robi. Standardowe kołpaki to 30/32/38mm, 30 jest za mały. więc optimum w tym wypadku to 32mm. Kolejne nasze spotkanie to montaż bowdenów do SW/SK i rozmieszczenie elektroniki w kadłubie, żeby to jakoś się wyważyło bezołowiowo, teraz jest moda na Pb Free
noker Opublikowano 23 Maja 2014 Autor Opublikowano 23 Maja 2014 Witam serdecznie wiernych obserwatorów tego jakże szybkiego .... tematu. Ledwie nadążam z wklejaniem fotek a już niedługo oblot. Stery ogonowe powklejane na hiper-żywicę Bowdeny także znalazły swoją drogę w kadłubie, i o dziwo trafiły na orczyki po odbydwu stronach kadłuba Wkrótce zapisy na oblot
noker Opublikowano 27 Maja 2014 Autor Opublikowano 27 Maja 2014 No jeszcze nie zwagowany jest, ale po pierwszych przymiarkach pakietu i regulatora, wygląda na to, że trzeba będzie dzioba doważać ołówkiem
noker Opublikowano 31 Maja 2014 Autor Opublikowano 31 Maja 2014 Wygląda na to, że w teorii wagowej niewiele się pomyliłem. Zmontowany model z pakietem waży 763gr, do poprawnego wyważenia muszę dołożyć kilka gram balastu na jakieś 840gr. tak czy inaczej sądzę że waga jest dobra. Jest jeszcze trochę dłubaniny z mocowaniem pakietu i regulatora, che to tak umieścić zeby przez kadłub był przewiew, no i żeby wymiana pakietu była w miarę wygodna. A w kadłubie ciasno jak cholera.
noker Opublikowano 14 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 14 Czerwca 2014 Melduję, że prace przy Pylonie zakończone. Teraz tylko wystarczy poczekać na lepszą pogodę ... i drobiazg, wypuścić go z rąk w powietrze. Do poprawnego wyważenia niezbędna była wizyta w sklepie wędkarskim, zabrakło 80g przed środkiem ciężkości. Ile waży gotowy do lotu? aha informacje o oblocie na pewno ukażą się na naszej fejsbukowej stronie lotniska w Niebrzegowie https://www.facebook.com/niebrzegow zapraszam.
robertus Opublikowano 14 Czerwca 2014 Opublikowano 14 Czerwca 2014 W wędkarskim można kupić ołów? Ja stosuję stalowe ciężarki od wulkanizatora.
KamilDudek Opublikowano 14 Czerwca 2014 Opublikowano 14 Czerwca 2014 Pewnie że można W postaci śrutu lub ciężarków o określonej wadze i kształcie. Jest to o tyle wygodne że można dość dokładnie dozować obciążenie.
noker Opublikowano 14 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 14 Czerwca 2014 Tak znalazlem gdzie powinien leżeć, a potem schowałem go w kadłubie. Wytaptalkowane z Androida w autobusie - wybaczcie błędy
jaciomp Opublikowano 14 Czerwca 2014 Opublikowano 14 Czerwca 2014 80g to masakrycznie dużo. Lepiej dać mocniejszy napęd lub pakiet. Ja niestety mam też kilka pakietów które są za lekkie i dociążam ołowiem, ale to bez sensu i jak tylko rzucą w EU takie jakie potrzebuję to zmieniam.
noker Opublikowano 16 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 16 Czerwca 2014 Masz rację Bartek, ale w wędkarskim nie było ani większych pakietów, ani cięższych silników. Zajmę się tym później.a tymczasem:W dniu wczorajszym (w Poniedziałek 16.06.2014 o godzinie 17:20) Pylonik poleciał Nie obyło się bez problemów ale o tym za chwilę.Wychylenia sterów, wyważenie, rozmieszczenie podzespołów - to wszystko zostało porobione w modelarni,także na lotnisku pozostało tylko skręcić płat z kadłubem i podłączyć zasilanie.Tak też uczyniłem, ale czując mrowienie na karku użyłem śrub nylonowych 'na wszelki wypadek'.Jak się potem okazało był to dobry wybór.W oblocie pomógł mi Adam, Ktoś go musiał machnąć z łapki w powietrze, a ja miałem zająć się resztą.Po pierwszym machnięciu niestety łupnął w wysoką trawę. O ile była prawidłowa reakcja na lotki (starałem się go wypoziomować i reagował) to zabrakło mi wychylenia steru wysokości (mała prędkość, małe wychylenia, jeszcze mniejsza reakcja na SW) i mimo zaciągniętego steru, pylon zmierzał dziobem ku matce ziemi, a gruchnąwszy w nią, złamał łopatkę śmigła i odmeldował płat od kadłuba (dzięki nylonowym śrubkom)OK 1:O dla grawitacji, ale my z Adamem twarde jesteśmy i chcemy polatać.Pylon wraca na kocyk gdzie w piętnaście minut reanimuję go do stanu lotnego.Podejście Nr 2.Throttle 50%, wymach, rzut, niestety dziobem za nisko, pylon zmierza znowu ku matce ziemi, zaraz ją ucałuje, w ostatniej chwili zdążyłem wyłączyć silnik, uff śmigiełko całe, Pylon klepnął na brzuszek.Podejście Nr 3.Throttle 50%, wymach, rzut, Throttle 100%, positive rate of climb, na wznoszeniu podwozia nie chowam (bo go nie ma ) nabieram wysokości i prubuję wytrymować, kilka ząbków na lotkach i kilka ząbków na wysokości.Nagle czuję, że coś nie chce mnie słuchać, co mu radiem każę, oddala się samowolnie w kierunku lasu :-O PANIC PANIC, ale jakimś cudem łagodnie zawracam go bliżej radia, kilka kółek w powietrzu, czuję że ma czkawki na sterach, więc szybka decyzja o lądowaniu, podejście od wschodu, słoneczko ciepło grzeje w plecy, model dobrze widoczny, oświetlony niskim słońcem, na tle ciemnego lasu, ale ale, coś za szybko, nigdy nie latałem takim pociskiem, przelatuje pas, jeszcze jedno kółeczko, czkawka nie ustaje, kolejne podejście, tym razem celuję w okolice początku pasa.Model na ziemi cały, ale okazuje się że stery trzepią.Prawdopodobnie, zbyt duże zakłócenia od gęsto upakowanej elektroniki, silnik regulator, serwa - dla odbiorniczka Hitec'a HFS-05MS z pojedyńczą przemianą.Także połowiczy sukces, ale muszę przezbroić Pylona na 2.4GHz (odbiornik FrSky i nowy nadajnik Taranis)żeby nie było, model w jednym kawałki:
Bartek Piękoś Opublikowano 16 Czerwca 2014 Opublikowano 16 Czerwca 2014 W dniu 16.06.2014 o 22:52, noker napisał: Ładnie się prezentuje. Taki inny, "świeży". Oby więcej takich takich modeli na forum.
Rekomendowane odpowiedzi