Skocz do zawartości

RWD-5 by Skazoo... trochę inaczej


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Nie rozumiem jaki mialby byc zysk z rezygnacji z podwozia i jakie ulatwienie dla poczatkujacego.

 

Po pierwsze, jak dla mnie start i tak jest bardziej bezstresowy z ręki (przynajmniej na początku), po drugie lądowanie bez podwozia jest dużo łatwiejsze- model sobie sunie coraz niżej aż dotknie Ziemi, a z podwoziem raczej trzeba na 3 punkty siadać, po trzecie podwozie swoje waży.

 

Ale to tylko moje zdanie, każdy może mieć własne preferencje.

 

Wracając do tematu:

 

No i po "oblocie" :wink: :lol::lol::lol::lol:

 

 

Wnioski na następne "loty":

- muszę zrobić skłon silnika w prawo

- czekam na równie bezwietrzną "pogodę" :P

  • Odpowiedzi 334
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

48 ) Wyważanie:

 

91013405dc4.th.jpg

 

49670461fp8.th.jpg

 

Model wstępnie wyważony ~50mm od krawędzi natarcia, tak mi się bynajmniej wydaje... :oops:

 

"Oblot" nr 2:

 

Reakcja na stery prawidłowa, nie wiem czy silnik nie powinien być wychylony lekko w dół... co myślicie? Bo coś do góry się wyrywa przy dodaniu gazu nie wiem czy nie przesadnie...

 

Skazoo (lub inni doświadczeni w budowie): Dobrze mi się wydaje, że kadłub sam w sobie ma kształt zapewniający wychylenie silnika w dół?

 

MODEL UKOŃCZONY!

 

Czas budowy: półtora miesiąca / 27 "roboczo-wieczorów" :lol:

 

Pozostaje czekać na pogodę- relacja z oblotu mam nadzieję, że będzie tutaj, a nie w dziale "kraksa" :roll:

Opublikowano

Piotrek, dokładnie tak jest jak piszesz i kadłub ma wstępnie nadany skłon w dół. Niemniej w zależności od użytego napędu (ciąg i wielkość śmigła) zalecam korygowanie zarówno skłonu jak i wykłonu silnika.

 

Ja ustawiam kąty silnika w następujący sposób. W locie ślizgowym trymuję model do lotu po prostej bez "pompowania". Po włączeniu pełnego gazu model powinien wyrównać lot z lekką tendencją do wznoszenia z zachowaniem kierunku lotu (po prostej). Jeśli model zadziera to powiększamy skłon w dół. Jeśli nurkuje to zmniejszamy skłon w dół. Analogicznie w przypadku gdy model zaczyna skręcać zwiększamy wykłon silnika w stronę przeciwną do kierunku skrętu wywołanego dodaniem gazu.

Opublikowano
Ja ustawiam kąty silnika w następujący sposób. W locie ślizgowym trymuję model do lotu po prostej bez "pompowania". Po włączeniu pełnego gazu model powinien wyrównać lot z lekką tendencją do wznoszenia z zachowaniem kierunku lotu (po prostej). Jeśli model zadziera to powiększamy skłon w dół. Jeśli nurkuje to zmniejszamy skłon w dół. Analogicznie w przypadku gdy model zaczyna skręcać zwiększamy wykłon silnika w stronę przeciwną do kierunku skrętu wywołanego dodaniem gazu.

 

Dzięki za podpowiedź, w sumie logiczne ale początkującym czasem trzeba wyłożyć kawę na ławę :roll:

 

Zaraz tu ktoś napisze (kolega Zdzisiek), że przecież latam akrobatką... ale tam tego typu problemów nie miałem (Formosa II od GWS)...

 

A innym początkującym polecam (z zachowaniem ostrożności = dozwolone od lat 18) metodę z żyrandolem- przynajmniej kierunek nie będzie wielką niespodzianką przy oblocie :mrgreen:

 

Czekam na pogodę i w niebo - co z tego wynikło nie omieszkam zrelacjonować :)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam, bardzo fajne wykonanie.

Też mnie męczy myśl wykonania tego modelu ale chciałbym go zrobić nieco pomniejszonego, o rozpiętości skrzydeł 100cm (ok 77% rozmiaru org.) ponieważ mam na luzie zespół napedowy z silnikiem szczotkowym 300 z przekładnią (właściwie to dwie nawet mam) 5:1, regiel do tego i 2 pakiety 9,6 650mAh KAN dobrze to sobie radziło ze śmigłem 9x7 w modelu o masie 400g. Nie mam co z tym zrobić a szkoda mi żeby leżało i sie kurzyło, nie wiem czy to dobry pomysł i nie wpłynie jakoś negatywnie na "lotność" modelu, może macie jakieś opinie...?

Pozdrawiam.

Opublikowano

Witam wszystkich. W dziedzinie rc siedze od jakiegoś 1 misiąca i zaczolem budowe tego modelu mam pytanie do Piotrek_SGM jezeli to niejest jakaś tajemnica mugłbyś mi powiedzieć ile wyniusł koszt zbudowania modelu ? BEZ osprzętu np. silnik serwa ???? liczę na odpowiedz

Opublikowano
Witam wszystkich. W dziedzinie rc siedze od jakiegoś 1 misiąca i zaczolem budowe tego modelu mam pytanie do Piotrek_SGM jezeli to niejest jakaś tajemnica mugłbyś mi powiedzieć ile wyniusł koszt zbudowania modelu ? BEZ osprzętu np. silnik serwa ???? liczę na odpowiedz

 

Koszt depronu zależnie czy Ci się uda kupić arkusze na sztuki czy będziesz musiał tak jak ja kupić całe dwa opakowania. Ja musiałem kupic całe paczki, koszt 70zł - tak naprawdę wystaczą dwa arkusze cieńszego i jeden grubszego (koszt w sumie 10-15zł). Do tego kilka listewek (u mnie w sklepie po 1zł) i najtańszy klej polimerowy ze sklepu chemicznego (np. 10zł za pół litra). Do tego jakiś klej dwuskładnikowy (zamiast żywicy modelarskiej) i 3 kolory taśmy pakowej- po ok.3zł. Kawałek sklejki niekoniecznie modelarskiej może znajdziesz gdzieś w domu i z grubsza to wszystko- za tyle model bez podwozia i wyposażenia...

 

Powodzenia w budowie :)

Opublikowano
Wczoraj zaczołem wycinać i klejic plan nienawidze roboty.. :evil:

 

No nie jest to przyjemne, w sumie można (jak się ma gdzie) zamówić wydruk, ale to przecież ma być "tani" model :wink:

Opublikowano

dokładnie . Zwłaszcza ze mieszkam we wsi 80 km od gdańska także i tak niemiałbym gdzie wydrukować. spoczątku jak wydrukowałem model to niemoglem sie połapac co doczego... ale jak popatrzyłem z 10min na plan w 25 kartkach to zajażylem i jak narazie jeszcze zbieram materiał ajbliszy sklep modelarski jest 30 km odemnie wiec narazie tak szybko ich niezdobende :evil: :(

Opublikowano
najbliszy sklep modelarski jest 30 km odemnie wiec narazie tak szybko ich niezdobende :evil: :(

 

W dzisiejszych czasach wszystko możesz kupić przez Internet, tylko te koszty przesyłki... dobrze się kalkuluje przy zakupie modelu za 1000zł, gorzej jak chcesz listewkę za 1zł....

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Piotrek_SGM - Kiedy relacje i jakiś filmik z oblotu??

 

Na 100% coś będzie, ale ze względu na pogodę i inne sprawy odkładam oblot.

W tamtym roku rozbiłem model przy oblocie :oops: (po naprawach lata świetnie do dziś) wczesnym marcem i potem składałem na pogodę- teraz nie będę miał wymówki :wink:

 

jak połonczyłeś serwo do lotek wysokości

 

Ster wysokości masz na myśli? Wszystko jest na zdjęciach- bowden + kupna dźwigienka.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Jakoś się nie składa z oblotem, ale przynajmniej wyrwałem się do kumpla poważyć RWD.

 

Dla zainteresowanych podaję:

1) waga pustego - 410g (kadłub, skrzydło, owiewki, zamontowane podwozie)

2) gotowy do lotu - 710g

3) samo skrzydełko - 175g (możecie porównać ile dodało "nachalne" oklejanie)

Opublikowano

"nachalne"?? :rotfl:

Spójrz tutaj: http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=5668&postdays=0&postorder=asc&start=30 (na dole strony) - taśma izolacyjna na taśmę pakową... Po prostu latająca cegła, kleju i żywicy też nie szczędziłem, a mimo to nawet szybować potrafi :jupi:

Ale fakt że Twój w porównaniu do mojego jest estetyczniejszy.

 

Ps. Skorzystałem z Twego patentu na mocowanie podwozia, jest bardzo odporne na mocne przyziemienia, a nawet krety, dzięki za pomysł :*

Opublikowano
mimo to nawet szybować potrafi

 

No to gratuluję :) Przynajmniej wiesz, że lata, mi się ciągle oblot odwleka :oops:

 

Skorzystałem z Twego patentu na mocowanie podwozia, jest bardzo odporne na mocne przyziemienia, a nawet krety, dzięki za pomysł

 

O, fajnie! Bardzo mi miło, jak moje znikome doświadczenie komuś w czymś pomaga 8)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.