karol p Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Postanowiłem przerobić posiadany model spalinowy na elektryczny. Dotychczas do napędu Mustanga służył O.S.Max FS70 4-takt. Masa modelu bez silnika i pakietów 2450g.Planowany silnik:http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__14405__Turnigy_G60_Brushless_Outrunner_400kv_60_Glow_.htmlregulator mam 70/80APakiety planuję 2 szeregowo:http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__7298__Rhino_4900mAh_3S1P_11_1v_20C_Lipoly_Pack.htmlalbo te:http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__9184__Turnigy_5000mAh_3S_20C_Lipo_Pack.htmlWiem że mają tylko 20C , ale są tanie i lekkie. Poza tym 20Cx5Ah daje 100A prądu ciągłego a ja planuję nie przekraczać 50A (1100W)Czyli model gotowy do lotu wychodzi 2450+700+360 = 3510gParametry napędu liczone na oko będą korygowane rozmiarem śmigłą. Na początek będzie13x6Gdybym się mylił to proszę o komentarze.Pozdrawiamkarol p
TeBe Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Na tym śmigle będziesz miał tylko 2100g ciągu, a silnik weźmie tylko 23,5A. Ten silnik na 6S blisko optimum pracuje na 3-łopatowym 13x7, prawie 3kg ciągu, lub ciut dalej od optimum na 2-łopatowym 13x8
karol p Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Dzięki za informacje. Myślę że 2kg ciągu powinno wystarczyć.Nie potrzebuję akrobata, a jedynie chcę aby dało się nim wystartować z trawy. Mogę dać śmigło 14 cali ewentualnie mają jeszcze ten silnik w wersji 500kV
hubert_tata Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Miałem tego P51 elektro, jest opis w tym dziale. Waga po odchudzeniu była 3,8kg. Model latał, tylko czuć było troszkę brak mocy ==> miałem przewymiarowany niskoobrotowy silnik 345kv i miałem wrażenie trochę braku ciągu oraz prędkości (planowo silnik na 8s i śmigło do 16", a latałem na 6s i 3 łopatowym 14x9). PS Ten sam silnik na 8s obsługuje teraz śmigło 16x10 w sporo większym modelu.
karol p Opublikowano 13 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 13 Czerwca 2014 Jednak wybrałem nieco lżejsze wyposażenie.Silnik:http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=18539Pakiety 2szt:http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=21355i lepszy regulator z BEC:http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2166Zrezygnowałem z dodatkowego pakietu do elektroniki na rzecz solidnego regulatora z BEC.Model gotowy do lotu wyszedł 3315g zamiast 3510g.Oblot może w ten weekend.
Pioterek Opublikowano 13 Czerwca 2014 Opublikowano 13 Czerwca 2014 Jeżeli mogę wtrącić trzy grosze. Trochę o warunkach konwersji na EP znajdziesz: http://pfmrc.eu/index.php?/topic/39575-spacewalker-black-horse-21m-konwersja-spaliny-na-elektryka/ #11 W przypadku szybkich i solidnie wykonanych (modele konstrukcyjne -ciężar) modeli myśliwców napęd elektryczny nie jest całkiem ekonomiczny. Potrzeba b.dobrych jakościowo akumulatorów (a o to nie łatwo) i to najlepiej kilku aby nie ładować ich zaraz po locie. Inne typy modeli EP - jak najbardziej
karol p Opublikowano 13 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 13 Czerwca 2014 W przypadku szybkich i solidnie wykonanych (modele konstrukcyjne -ciężar) modeli myśliwców napęd elektryczny nie jest całkiem ekonomiczny. Potrzeba b.dobrych jakościowo akumulatorów (a o to nie łatwo) i to najlepiej kilku aby nie ładować ich zaraz po locie. Inne typy modeli EP - jak najbardziej Mustang został mi po nieudanej przygodzie ze spalinami i chcę tylko żeby poleciał, nie oczekuję jakiś spektakularnych osiągów. Akumulator na razie mam tylko jeden (2x3S=6S) żeby mniej więcej zrobić rozeznanie co i jak. Z reszta pakiety już latają w innych modelach 3S więc się nie zmarnują.
Pioterek Opublikowano 13 Czerwca 2014 Opublikowano 13 Czerwca 2014 Jabyś zasmakował w Mustangach EP to mam na zbyciu nowy P51 Blue Nose firmy Hangar 9. A tak to życzę powodzenia :-)
karol p Opublikowano 15 Września 2014 Autor Opublikowano 15 Września 2014 Model już dobrze oblatany. Przy pełnym pakiecie start bezproblemowy, przy 50% trochę się przedłuża (około 20m). Czas lotu niezły, około 8 minut. Z wyposażenia jedynie silnik robi się gorący, pakiet i regiel tylko ciepły. Wyposażenie najtańsze możliwe, ale daje radę. Pakiety po 6 cyklach jeszcze nie spuchły. Pozdrawiam karol p
Bartek Piękoś Opublikowano 17 Września 2014 Opublikowano 17 Września 2014 No i pięknie. Tylko filmu brakuje.
leszek-bart Opublikowano 22 Września 2014 Opublikowano 22 Września 2014 A jakiej wielkości śmigło jest w modelu ?
karol p Opublikowano 23 Września 2014 Autor Opublikowano 23 Września 2014 Zdjęć trochę jest tu: http://www.rcsiedlce.fora.pl/wspolne-latanie,2/lotnisko-modelarskie-siedlce-21-07-2014r,1882.html Filmu nie miał kto nakręcić. Śmigło chyba 13x7 albo 12x5 nie pamiętam
MAREKSAJDAK Opublikowano 24 Września 2014 Opublikowano 24 Września 2014 Mustang został mi po nieudanej przygodzie ze spalinami i chcę tylko żeby poleciał, nie oczekuję jakiś spektakularnych osiągów. Akumulator na razie mam tylko jeden (2x3S=6S) żeby mniej więcej zrobić rozeznanie co i jak. Z reszta pakiety już latają w innych modelach 3S więc się nie zmarnują. Co nie wyszło ze spalinami? Pozdrawiam
karol p Opublikowano 24 Września 2014 Autor Opublikowano 24 Września 2014 Nie było kogo się poradzić co i jak więc silnik nie chodził idealnie. Do tego wszystko uwalone w oleju. W konsekwencji model przez dwa lata był 3 razy na lotnisku. Teraz podpinam pakiet, manetka na full i w górę.
Rekomendowane odpowiedzi