Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Postanowiłem przerobić posiadany model spalinowy na elektryczny.

Dotychczas do napędu Mustanga służył O.S.Max FS70 4-takt.

 

Masa modelu bez silnika i pakietów 2450g.

Planowany silnik:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__14405__Turnigy_G60_Brushless_Outrunner_400kv_60_Glow_.html

regulator mam 70/80A

Pakiety planuję 2 szeregowo:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__7298__Rhino_4900mAh_3S1P_11_1v_20C_Lipoly_Pack.html

albo te:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__9184__Turnigy_5000mAh_3S_20C_Lipo_Pack.html

Wiem że mają tylko 20C , ale są tanie i lekkie. Poza tym 20Cx5Ah daje 100A prądu ciągłego a ja planuję nie przekraczać 50A (1100W)

Czyli model gotowy do lotu wychodzi 2450+700+360 = 3510g
Parametry napędu liczone na oko będą korygowane rozmiarem śmigłą. Na początek będzie13x6

Gdybym się mylił to proszę o komentarze.

Pozdrawiam
karol p

post-1546-0-18437600-1398171190_thumb.jpg

Opublikowano

Na tym śmigle będziesz miał tylko 2100g ciągu, a silnik weźmie tylko 23,5A. 

Ten silnik na 6S blisko optimum pracuje na 3-łopatowym 13x7, prawie 3kg ciągu,  lub ciut dalej od optimum na 2-łopatowym 13x8

Opublikowano

Dzięki za informacje. Myślę że 2kg ciągu powinno wystarczyć.Nie potrzebuję akrobata, a jedynie chcę aby dało się nim wystartować z trawy.

Mogę dać śmigło 14 cali ewentualnie mają jeszcze ten silnik w wersji 500kV

Opublikowano

Miałem tego P51 elektro, jest opis w tym dziale.

Waga po odchudzeniu była 3,8kg.

Model latał, tylko czuć było troszkę brak mocy ==> miałem przewymiarowany niskoobrotowy silnik 345kv i miałem wrażenie trochę braku ciągu oraz prędkości (planowo silnik na 8s i śmigło do 16", a latałem na 6s i 3 łopatowym 14x9).

 

PS

Ten sam silnik na 8s obsługuje teraz śmigło 16x10 w sporo większym modelu.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Jednak wybrałem nieco lżejsze wyposażenie.
Silnik:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=18539

Pakiety 2szt:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=21355

i lepszy regulator z BEC:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2166

Zrezygnowałem z dodatkowego pakietu do elektroniki na rzecz solidnego regulatora z BEC.

Model gotowy do lotu wyszedł 3315g zamiast 3510g.

Oblot może w ten weekend.
 

Opublikowano

Jeżeli mogę wtrącić trzy grosze. 

 

Trochę o warunkach konwersji na EP znajdziesz:

 

http://pfmrc.eu/index.php?/topic/39575-spacewalker-black-horse-21m-konwersja-spaliny-na-elektryka/  #11 

 

W przypadku szybkich i solidnie wykonanych (modele konstrukcyjne -ciężar) modeli myśliwców napęd elektryczny nie jest całkiem ekonomiczny. Potrzeba b.dobrych jakościowo akumulatorów (a o to nie łatwo) i to najlepiej kilku aby nie ładować ich zaraz po locie. 

 

Inne typy modeli EP - jak najbardziej

Opublikowano

 

W przypadku szybkich i solidnie wykonanych (modele konstrukcyjne -ciężar) modeli myśliwców napęd elektryczny nie jest całkiem ekonomiczny. Potrzeba b.dobrych jakościowo akumulatorów (a o to nie łatwo) i to najlepiej kilku aby nie ładować ich zaraz po locie. 

 

Inne typy modeli EP - jak najbardziej

Mustang został mi po nieudanej przygodzie ze spalinami i chcę tylko żeby poleciał, nie oczekuję jakiś spektakularnych osiągów.

Akumulator na razie mam tylko jeden (2x3S=6S) żeby mniej więcej zrobić rozeznanie co i jak.

Z reszta pakiety już latają w innych modelach 3S więc się nie zmarnują.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Model już dobrze oblatany. Przy pełnym pakiecie start bezproblemowy, przy 50% trochę się przedłuża (około 20m).

Czas lotu niezły, około 8 minut. Z wyposażenia jedynie silnik robi się gorący, pakiet i regiel tylko ciepły.

Wyposażenie najtańsze możliwe, ale daje radę. Pakiety po 6 cyklach jeszcze nie spuchły.

 

Pozdrawiam

karol p

Opublikowano

Mustang został mi po nieudanej przygodzie ze spalinami i chcę tylko żeby poleciał, nie oczekuję jakiś spektakularnych osiągów.

Akumulator na razie mam tylko jeden (2x3S=6S) żeby mniej więcej zrobić rozeznanie co i jak.

Z reszta pakiety już latają w innych modelach 3S więc się nie zmarnują.

Co nie wyszło ze spalinami?

  Pozdrawiam

Opublikowano

Nie było kogo się poradzić co i jak więc silnik nie chodził idealnie.

Do tego wszystko uwalone w oleju.

W konsekwencji model przez dwa lata był 3 razy na lotnisku.

 

Teraz podpinam pakiet, manetka na full i w górę.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.