karol p Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Postanowiłem przerobić posiadany model spalinowy na elektryczny. Dotychczas do napędu Mustanga służył O.S.Max FS70 4-takt. Masa modelu bez silnika i pakietów 2450g.Planowany silnik:http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__14405__Turnigy_G60_Brushless_Outrunner_400kv_60_Glow_.htmlregulator mam 70/80APakiety planuję 2 szeregowo:http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__7298__Rhino_4900mAh_3S1P_11_1v_20C_Lipoly_Pack.htmlalbo te:http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__9184__Turnigy_5000mAh_3S_20C_Lipo_Pack.htmlWiem że mają tylko 20C , ale są tanie i lekkie. Poza tym 20Cx5Ah daje 100A prądu ciągłego a ja planuję nie przekraczać 50A (1100W)Czyli model gotowy do lotu wychodzi 2450+700+360 = 3510gParametry napędu liczone na oko będą korygowane rozmiarem śmigłą. Na początek będzie13x6Gdybym się mylił to proszę o komentarze.Pozdrawiamkarol p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Na tym śmigle będziesz miał tylko 2100g ciągu, a silnik weźmie tylko 23,5A. Ten silnik na 6S blisko optimum pracuje na 3-łopatowym 13x7, prawie 3kg ciągu, lub ciut dalej od optimum na 2-łopatowym 13x8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karol p Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Dzięki za informacje. Myślę że 2kg ciągu powinno wystarczyć.Nie potrzebuję akrobata, a jedynie chcę aby dało się nim wystartować z trawy. Mogę dać śmigło 14 cali ewentualnie mają jeszcze ten silnik w wersji 500kV Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Miałem tego P51 elektro, jest opis w tym dziale. Waga po odchudzeniu była 3,8kg. Model latał, tylko czuć było troszkę brak mocy ==> miałem przewymiarowany niskoobrotowy silnik 345kv i miałem wrażenie trochę braku ciągu oraz prędkości (planowo silnik na 8s i śmigło do 16", a latałem na 6s i 3 łopatowym 14x9). PS Ten sam silnik na 8s obsługuje teraz śmigło 16x10 w sporo większym modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karol p Opublikowano 13 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2014 Jednak wybrałem nieco lżejsze wyposażenie.Silnik:http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=18539Pakiety 2szt:http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=21355i lepszy regulator z BEC:http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2166Zrezygnowałem z dodatkowego pakietu do elektroniki na rzecz solidnego regulatora z BEC.Model gotowy do lotu wyszedł 3315g zamiast 3510g.Oblot może w ten weekend. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioterek Opublikowano 13 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2014 Jeżeli mogę wtrącić trzy grosze. Trochę o warunkach konwersji na EP znajdziesz: http://pfmrc.eu/index.php?/topic/39575-spacewalker-black-horse-21m-konwersja-spaliny-na-elektryka/ #11 W przypadku szybkich i solidnie wykonanych (modele konstrukcyjne -ciężar) modeli myśliwców napęd elektryczny nie jest całkiem ekonomiczny. Potrzeba b.dobrych jakościowo akumulatorów (a o to nie łatwo) i to najlepiej kilku aby nie ładować ich zaraz po locie. Inne typy modeli EP - jak najbardziej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karol p Opublikowano 13 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2014 W przypadku szybkich i solidnie wykonanych (modele konstrukcyjne -ciężar) modeli myśliwców napęd elektryczny nie jest całkiem ekonomiczny. Potrzeba b.dobrych jakościowo akumulatorów (a o to nie łatwo) i to najlepiej kilku aby nie ładować ich zaraz po locie. Inne typy modeli EP - jak najbardziej Mustang został mi po nieudanej przygodzie ze spalinami i chcę tylko żeby poleciał, nie oczekuję jakiś spektakularnych osiągów. Akumulator na razie mam tylko jeden (2x3S=6S) żeby mniej więcej zrobić rozeznanie co i jak. Z reszta pakiety już latają w innych modelach 3S więc się nie zmarnują. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioterek Opublikowano 13 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2014 Jabyś zasmakował w Mustangach EP to mam na zbyciu nowy P51 Blue Nose firmy Hangar 9. A tak to życzę powodzenia :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karol p Opublikowano 15 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2014 Model już dobrze oblatany. Przy pełnym pakiecie start bezproblemowy, przy 50% trochę się przedłuża (około 20m). Czas lotu niezły, około 8 minut. Z wyposażenia jedynie silnik robi się gorący, pakiet i regiel tylko ciepły. Wyposażenie najtańsze możliwe, ale daje radę. Pakiety po 6 cyklach jeszcze nie spuchły. Pozdrawiam karol p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 17 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2014 No i pięknie. Tylko filmu brakuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszek-bart Opublikowano 22 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2014 A jakiej wielkości śmigło jest w modelu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karol p Opublikowano 23 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września 2014 Zdjęć trochę jest tu: http://www.rcsiedlce.fora.pl/wspolne-latanie,2/lotnisko-modelarskie-siedlce-21-07-2014r,1882.html Filmu nie miał kto nakręcić. Śmigło chyba 13x7 albo 12x5 nie pamiętam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MAREKSAJDAK Opublikowano 24 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2014 Mustang został mi po nieudanej przygodzie ze spalinami i chcę tylko żeby poleciał, nie oczekuję jakiś spektakularnych osiągów. Akumulator na razie mam tylko jeden (2x3S=6S) żeby mniej więcej zrobić rozeznanie co i jak. Z reszta pakiety już latają w innych modelach 3S więc się nie zmarnują. Co nie wyszło ze spalinami? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karol p Opublikowano 24 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września 2014 Nie było kogo się poradzić co i jak więc silnik nie chodził idealnie. Do tego wszystko uwalone w oleju. W konsekwencji model przez dwa lata był 3 razy na lotnisku. Teraz podpinam pakiet, manetka na full i w górę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi