Xeo Opublikowano 10 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2014 Na moje rozumowanie to silnik powinien być zamontowany za wręgą. Po to jest ten dodatkowy wał, choć patrząc na zdjęcie to chyba nie jest od tego silnika. Zastanawia mnie to okrągłe ustrojstwo, które chyba służy do nadania skłonu i wykłonu silnika ale mogę się mylić bo na zdjęciu nie widać czy jest tej samej grubości. Pewnie więcej mądrzejszych rzeczy napiszą starzy wyjadacze w tej kwestii, a ja będę bacznie obserwował czy miałem rację ;-) Wysłane z GT-N7100 przy użyciu Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mirek z Lublina Opublikowano 10 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2014 Witam. Wkleił Pan odwrotnie - do góry nogami wręgę silnikową . Proszę popatrzeć na zdjęcia montażowe kadłuba. Wręgę laminatową przykleja się na styk do wręgi ze sklejki - wg niej można obrobić kadłub i ładnie go zaokrąglić z przodu oraz przez tą wręgę przechodzą śruby mocujące silnik od wewnątrz kadłuba - silnik mocowany jest za wręgą , czyli wewnątrz kadłuba. Najpierw jednak proszę dokończyć kadłub - wręgę silnikową przekręcić o 180stopni tak , żeby wypust był na dole, od góry proszę powklejać listwy trójkątne oraz przykleić pokrycie górne kadłuba z przodu, następnie w osi prosze przykleić wręgę laminatową na styk ze sklejkową . Wtedy można obrobić i zaokrąglić przód kadłuba - proszę popatrzeć na zdjęcia montażowe . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz.smolarek Opublikowano 10 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2014 Wręga jest dobrze. Na zdjęciu model jest do góry nogami Sent from my GT-S7530 using Tapatalk UPDATE: Czy w komplecie z silnikiem powinny być śruby? Jest taka jedna mizerna, ale to chyba za mało? Nie kupowałem nigdy silników, więc nie wiem czy zestaw powinien je zawierać i czy w związku z tym reklamować, czy też śruby kupuje się oddzielnie. A ten długi pręt do czego jest? Zapasowy wał silnika?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 10 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2014 Masz zapasowy wał silnika, śrubkę do jego mocowania i kluczyk, oraz złączki do faz silnika. To co dostajesz to zalezy od producenta, kazdy robi inaczej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz.smolarek Opublikowano 10 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2014 OK, czyli jest komplet, śruby muszę dokupić sam dzięki, Robercie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz.smolarek Opublikowano 12 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2014 Pytania o stronę praktyczną budowania skrzydła: 1. W jaki sposób ustalacie kąty proste między wręgami skrzydła a poprzecznymi elementami? 2. Jak je sklejacie? Chodzi mi o kolejność i używany przez was klej. Nie robiłem tego nigdy; pewnie sobie poradzę, ale wolałbym posłuchać doświadczeń specjalistów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekP Opublikowano 12 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2014 Ja kleiłem poszczególne elementy dolnego i górnego kesonu cyjanoakrylem. Pozostałe elementy skrzydła ze sobą oraz kesony do żeberek już Pattexem Express. W niektórych miejscach sklejałem punktowo elementy na CA, żeby łatwiej było zachować kąty i potem zalewałem delikatnie pattexem. Jeżeli chodzi o rozstaw pomiędzy żeberkami to ustalają go pomocnicze listwy wzdłuż natarcia i spływu. Elementy można też pasować do kesonów, bo są wycięte na wymiar. Reszta kątownik i trochę cierpliwości. Jeżeli chodzi o kolejność to ja zacząłem od sklejenia dolnego kesonu. Na nim najłatwiej było mi odpowiednio ustalić dwa pierwsze i ostatnie żeberko i przyłapać je punktowo z dolnym dźwigarem i pomocniczą listwą spływu na CA (przyłapać to również z kesonem). Potem na sucho reszta żeberek, górny dźwigar i pomocnicza listwa natarcia. Całość przyłapywałem również od razu do dolnego kesonu. Z pomocniczą listwą natarcia warto uważać, ponieważ jest strasznie krucha. Zeby nie celować z rozstawem żeber, to przyłożyłem sobie pomocniczą listwę natarcia do kesonu i odznaczyłem na nim miejsca, w któryh powinno wypadać żeberko. Dzięki temu od samego początku żeberka były właściwie ułożone i listwę natarcia jedynie wsunąłem bez kombinowania. Z pierwszą połówką nie szło tak dobrze Na niej wypracowałem sobie metodę składania i druga połowa poszła bardzo sprawnie. Przy klejeniu elementy muszą być dobrze przymocowane do deski, żeby się nie powichrowały. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz.smolarek Opublikowano 13 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2014 Mówisz o tym kleju: http://rcgliders.pl/pl/p/Klej-do-drewna-PATTEX-EXPRES-750g/152 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart07 Opublikowano 13 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2014 Ten klej jest rewelacyjny, jeżeli chodzi o konstrukcję drewnianą. Do ustalenia kątów prostych, to idź do jakiegokolwiek punktu gdzie tną płyty meblowe i weź odpady. Do naszych celów to przymiary z idealnym kątem prostym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekP Opublikowano 13 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2014 Tak, dokładnie o tym kleju pisałem. Potwierdzam - świetna sprawa! Ja kupiłem mniejsze opakowanie (chyba 250g). Starczy na zdecydowanie więcej niż sklejenie mikrusa, a do tego rozmiar butelki jest bardzo wygodny. Nie wiem czy większa pojemność ma dozownik tej samej wielkości, jednak moim klej nakłada się bardzo wygodnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr.suchy Opublikowano 13 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2014 Podczas składania Extry 300 od Pana Mirka też spotkasz kilka rzeczy, które nie są spasowane. Pewnie wynika to z faktu że plany są aktualizowane i niektóre elementy zostały pominięte. Pamiętam jak kopiłem Extra i otworzyłem pierwszy raz karton. Ten zapach drzewa, coś pięknego :-D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz.smolarek Opublikowano 13 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2014 Podczas składania Extry 300 od Pana Mirka też spotkasz kilka rzeczy, które nie są spasowane. Pewnie wynika to z faktu że plany są aktualizowane i niektóre elementy zostały pominięte. Pamiętam jak kopiłem Extra i otworzyłem pierwszy raz karton. Ten zapach drzewa, coś pięknego :-D Oj tak, zapach drewna w pokoju jest przecudny Kupiłem opakowanie Pattex wood express 250g. Za 2-3 dni, jak przyjdzie, będę kontynuował pracę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart07 Opublikowano 13 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2014 To jest popularny klej. Powinien być w sklepie na rogu. Wysłane z mojego ST17i przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz.smolarek Opublikowano 14 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2014 To jest popularny klej. Powinien być w sklepie na rogu. Wysłane z mojego ST17i przy użyciu Tapatalka Ja mam daleko wszędzie ;-) Ale rzeczywiście, muszę zacząć bardziej się rozglądać po sklepach w okolicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr.suchy Opublikowano 16 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2014 Jak wygląda sytuacja na obecny dzień? Wysyłane z mojego WT19i za pomocą Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz.smolarek Opublikowano 16 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2014 Tragicznie ;-) Sklejałem skrzydła. Ponieważ to mój zupełnie pierwszy raz, nie do końca wyszło jak trzeba, mimo prześledzenia wielu stron z opisami i zdjęciami. Na plus: - mają wznios, jak powinny mieć - wyglądają jak skrzydła ;-) Na minus: - jest sporo niedokładności w budowie Gdybym drugi raz to robił, wyszłoby o wiele lepiej, bo wiedziałbym dokładnie na co zwracać uwagę. Postaram się wrzucić jakieś zdjęcia jutro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz.smolarek Opublikowano 18 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2014 Z opóźnieniem, ale wrzucam parę fotek Kadłub nie posunął się do przodu: Skrzydła z odległości prezentują się nawet nieźle. Może widać, że nie jest wyszlifowana krawędź natarcia Udało się zachować wznios, choć jak się dobrze przyjrzeć, to skrzydło tu jest bardzo niedokładnie wykonane Powinienem był zacząć od czegoś prostszego. Mam plan, by zanim skończę mikrusa, zrobić patyczaka, o którym można poczytać w tym wątku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz2012 Opublikowano 19 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2014 Wszystko czego nie robimy wydaje się proste, wystarczy coś zacząć i różne trudne sprawy same wyłażą. Kadłub Mikrusa ocioszasz siekierką na okrągło i zacznie przypominać model a nie latającą skrzynkę. Działaj dalej aby Mikry poleciał chociaż do jesieni. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz.smolarek Opublikowano 19 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2014 Grzegorz, dzięki za słowa otuchy. Nie poddam się oczywiście. Jak patrzę na mojego Pioneera to mam wrażenie ze kształt skrzydeł, katy, pochylenia i wszystko inne nie ma znaczenia, bo on i tak lata. I mam nadzieje ze z mukrusem będzie podobnie Za rudzie powinienem mieć żelazko i folie, wtedy siw wezmę za szlifowanie, oklejanie i kończenie. Sent from my GT-S7530 using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz.smolarek Opublikowano 22 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2014 Próbuję wyszlifować krawędź natarcia skrzydła. Powiedzcie proszę, czy tak jest wystarczająco, czy też powinienem zrobić ostrzejszy "trójkąt"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi