Skocz do zawartości

ASTER


daan

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

jakoś wybrnąłem ze źle odczytanych rysunków oto dowód w postaci fotografi. Przedstawia ona zamocowanie serwomechanizmu.

e48538ddab33966cm.jpg

  • Odpowiedzi 63
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano
...Mała powierzchnia lotek . Model znudzi się dość szybko .

Hmm... ciekawe :lol: Latałem różnymi modelami również z małym i lotkami. I powiem, że znudzić się może każdy model. Nadal chyba istnieją modele inne niż 3D, w których lotki są prawie połową skrzydła.

...Napęd lotek jednym serwem to dobre w trenerkach. jest czas żeby to jeszcze zmienić

Tu pytanie do Leszka: ile lat latasz ? Ja jestem deko młodszy ale pamiętam, że pierwsze modele z lotkami (dawno temu to było) miałem z jednym serwem i nie było problemów, a trenerkami na pewno bym ich nie nazwał :D

Pewnie, że 2 serwa to rozwiązanie lepsze ale nie jest jedynym słusznym.

...Pewnie , że model Astera jest fajny ale Katana bije go na głowę .

To 2 całkiem różne modele, z innym przeznaczeniem i myślę, że ocena który z nich będzie lepszy, który gorszy zależy wyłącznie od indywidualnych upodobań lub oczekiwań. Jedni latają depronami i sprawia im to frajdę, inni akrobatami o rozp. 3 m - wedle upodobań i mozliwości.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Czy ktoś może mi powiedzieć, dlaczego dwa serwa są lepsze od jednego przy napędzie lotek? Bo w przypadku gdy jest taka możliwość awarii tego układu :roll: to mniejsze prawdopodobiństwo tego że cały układ padnie jest zamocowanie jednego pożądnego elementu :roll: . Rozumiem że masa może być minimalnie mniejsza. Prosiłbym o jakieś jeszcze dodatkowe dowody na to, że dwa serwa są lepsze od jednego. :shock:

 

pozdrawiam Daniel.

Opublikowano

Główne zalety 2 serw do lotek to :

1. Możliwość ustawienia zróżnicowanego wychylenia lotki w górę i w dół

2. łatwe i bezproblemowe ustawienie lotki w neutrum

3. Możliwość stosowania lotek jako klapolotek

4. Możliwość ustawienia Dualrate i Exponential

5. Prosty montaż serw

Opublikowano

Faktycznie zalety tego typu rozwiązania są oczywiste, następny model, który być może będę robił w przyszłosci, to będzie miał właśnie to rozwiązanie.

Gość Jerzy Markiton
Opublikowano
Główne zalety 2 serw do lotek to :

1. Możliwość ustawienia zróżnicowanego wychylenia lotki w górę i w dół

2. łatwe i bezproblemowe ustawienie lotki w neutrum

3. Możliwość stosowania lotek jako klapolotek

4. Możliwość ustawienia Dualrate i Exponential

5. Prosty montaż serw

 

Z pkt.3 się zgadzam, reszta jest do zrobienia na 1 serwie tylko w inny sposób. Zgoda na 2 - prościej. Za parę latek okaże się, że bez Visty w nadajniku nie da się latać ? Pozdrowienia - Jurek

Opublikowano

Vista Hm coś mi się o uszy obiło ale nie wydaje mi się. Byłem dzisiaj w parku i widziałem jak zwierzęta latały, czapla i parę kaczek, nie wspominając o wróblach i gołębiach, ale czy ja wiem czy ta wista komukolwiek potrzebna (nie sądzę). :shock:

Opublikowano

Witam

Wczoraj na Sczecińskim lotnisku widziałem kolegę z dopiero co zbudowanym Asterem. Lotki były napędzane jednym serwem (chyba Hs422). Model latał bardzo sprawnie, więc ośmielę się powiedzieć, że stosowanie dwóch serw jest zbędne. Były problemy z wyważeniem modelu (pakiet akumulatorów znajdował się tuż za silnikiem).

Pozdrawiam

Opublikowano

Stosowanie 2 serw nie jest niezbędne , ale jest bardzo wygodne i ma same zalety , a brak wad . Co innego przerabiać model z 1 na 2 serwa , a co innego zastosować 2 serwa w nowo budowanym modelu .

Opublikowano

Witam

Jedyną wadą stosowania dwóch serw do lotek to waga (serwo razy 2 ). Jeśli chodzi o wyważenie Astera , to przede wszystkim trzeba tył lekko zrobić ( dosyć lekka balsa).Ale z tego co zrozumiałem to Aster dał się wyważyć i lata. Arti , jeśli możesz wrzuć jakieś fotki tego Astera ze Szczecina.

Opublikowano

wydaje mi się, że zaletą, bo przecież na zdjęciach te dwa wyglądają na wagowo mniejsze od tego dużego jednego no i jeszcze odchodzi masa układu transmisji w postaci pręta (szprychy) w srzydle.

 

 

 

 

pozdrawiam Daniel

Opublikowano

Witam

Tu możnaby polemizować, ale nie będziemy się zastanawiać nad wyższością Swiąt Wielkiejnocy nad Swiętami Bożego Narodzenia albo odwrotnie :D . OK Oczywiście, można do lotek założyć dwa małe serwa. I pewno waga obu będzie mniejsza niż jednego dużego, choć nie zawsze. Wszystko zależy od zastosowanych serw. Przy elektrykach trzeba "uciekać" z wagą, dlatego dałem jedno serwo mini.

Opublikowano

U mnie na lotnisku w Białymstoku też pojawił się Aster tej wiosny . Zrobiony naprawdę lekko , waży do lotu tylko 1100 gram . Lata całkiem fajnie i tez na 1 serwie do lotek . Jesli własciciel wyrazi zgodę to postaram się zamieścić parę zdjęć i więcej danych o wyposażeniu . .

Opublikowano

lata też całkiem przyzwoicie startuje nawet z trawy mimo że napęd to zwykły dzwonek i pakiet z akumulatorków Vipow 2000mAh masa do lotu niespełna 700g

Opublikowano

Witam

No no całkiem fajny :D . Cieszę się, że również z depronu. W awatarze chyba ten sam modelik ? Podaj parametry modelu, może i ja sobie takiego sprawię (depron), bo oryginał już mam :mrgreen:

Opublikowano

Dziękuję :D tak to ten sam model tylko jeszcze nie oklejony.

Model powstał jako drugi w mojej "karierze" modelarskiej (pierwsza to cessna styropianowa), wymiary oczywiście zgodne z planami jednak kształt skrzydła troszkę został zmieniony ze względu na zastosowanie w skrzydle dźwigarów mojego patentu czyli czterech listewek o grubości 1 mm i szerokości 5mm wklejonych w styropianowe rdzenie. Na początku cały kadłub był wykonany z depronu, ale po kilku lotach okazało się że depronowy nos kompletnie się rozleciał po nieudanym lądowaniu, w związku z czym model otrzymał nowy nos ze sklejki ze skrzynki po cytrusach. Wyposażenie to: dzwonek TP i śmigło 9X5, regulator 18A JETI, 3 chińskie serwa 9g, pakiet zrobiony z 8 akumulatorków Vipow 2000mAh. Samolot jest bardzo posłuszny ale do kręcenia figur 3D ma zdecydowanie za mały ciąg, najciekawszy jest fakt iż samolot doskonale lata w termice! W dniu kiedy zostało zrobione zdjęcie poniżej, nad lasem latało wielkie stado wron, oczywiście postanowiłem im pokazać swój samolot z bliska gdy zacząłem się do nich zbliżać okazało się że samolot bardzo szybko nabiera wysokości więc najpierw zredukowałem obroty silnika a następnie zupełnie go wyłączyłem a mimo to samolot latał nie tracąc wysokości jeszcze przez ok 5 min.

Aster to naprawdę bardzo fajny samolot i mogę go polecić każdemu kto chce mieć duży samolot do doskonałej zabawy na niebie!

startwr2.jpg

 

ciemniejsze paseczki na skrzydle to dźwigary

skrzydopu2.jpg

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.