daan Opublikowano 27 Marca 2008 Autor Opublikowano 27 Marca 2008 jakoś wybrnąłem ze źle odczytanych rysunków oto dowód w postaci fotografi. Przedstawia ona zamocowanie serwomechanizmu.
pilot Opublikowano 27 Marca 2008 Opublikowano 27 Marca 2008 ...Mała powierzchnia lotek . Model znudzi się dość szybko . Hmm... ciekawe Latałem różnymi modelami również z małym i lotkami. I powiem, że znudzić się może każdy model. Nadal chyba istnieją modele inne niż 3D, w których lotki są prawie połową skrzydła. ...Napęd lotek jednym serwem to dobre w trenerkach. jest czas żeby to jeszcze zmienić Tu pytanie do Leszka: ile lat latasz ? Ja jestem deko młodszy ale pamiętam, że pierwsze modele z lotkami (dawno temu to było) miałem z jednym serwem i nie było problemów, a trenerkami na pewno bym ich nie nazwał Pewnie, że 2 serwa to rozwiązanie lepsze ale nie jest jedynym słusznym. ...Pewnie , że model Astera jest fajny ale Katana bije go na głowę . To 2 całkiem różne modele, z innym przeznaczeniem i myślę, że ocena który z nich będzie lepszy, który gorszy zależy wyłącznie od indywidualnych upodobań lub oczekiwań. Jedni latają depronami i sprawia im to frajdę, inni akrobatami o rozp. 3 m - wedle upodobań i mozliwości.
daan Opublikowano 6 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 6 Kwietnia 2008 Czy ktoś może mi powiedzieć, dlaczego dwa serwa są lepsze od jednego przy napędzie lotek? Bo w przypadku gdy jest taka możliwość awarii tego układu :roll: to mniejsze prawdopodobiństwo tego że cały układ padnie jest zamocowanie jednego pożądnego elementu :roll: . Rozumiem że masa może być minimalnie mniejsza. Prosiłbym o jakieś jeszcze dodatkowe dowody na to, że dwa serwa są lepsze od jednego. :shock: pozdrawiam Daniel.
leszek-bart Opublikowano 6 Kwietnia 2008 Opublikowano 6 Kwietnia 2008 Główne zalety 2 serw do lotek to : 1. Możliwość ustawienia zróżnicowanego wychylenia lotki w górę i w dół 2. łatwe i bezproblemowe ustawienie lotki w neutrum 3. Możliwość stosowania lotek jako klapolotek 4. Możliwość ustawienia Dualrate i Exponential 5. Prosty montaż serw
daan Opublikowano 6 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 6 Kwietnia 2008 Faktycznie zalety tego typu rozwiązania są oczywiste, następny model, który być może będę robił w przyszłosci, to będzie miał właśnie to rozwiązanie.
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 6 Kwietnia 2008 Opublikowano 6 Kwietnia 2008 Główne zalety 2 serw do lotek to :1. Możliwość ustawienia zróżnicowanego wychylenia lotki w górę i w dół 2. łatwe i bezproblemowe ustawienie lotki w neutrum 3. Możliwość stosowania lotek jako klapolotek 4. Możliwość ustawienia Dualrate i Exponential 5. Prosty montaż serw Z pkt.3 się zgadzam, reszta jest do zrobienia na 1 serwie tylko w inny sposób. Zgoda na 2 - prościej. Za parę latek okaże się, że bez Visty w nadajniku nie da się latać ? Pozdrowienia - Jurek
daan Opublikowano 6 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 6 Kwietnia 2008 Vista Hm coś mi się o uszy obiło ale nie wydaje mi się. Byłem dzisiaj w parku i widziałem jak zwierzęta latały, czapla i parę kaczek, nie wspominając o wróblach i gołębiach, ale czy ja wiem czy ta wista komukolwiek potrzebna (nie sądzę). :shock:
arti61 Opublikowano 6 Kwietnia 2008 Opublikowano 6 Kwietnia 2008 Witam Wczoraj na Sczecińskim lotnisku widziałem kolegę z dopiero co zbudowanym Asterem. Lotki były napędzane jednym serwem (chyba Hs422). Model latał bardzo sprawnie, więc ośmielę się powiedzieć, że stosowanie dwóch serw jest zbędne. Były problemy z wyważeniem modelu (pakiet akumulatorów znajdował się tuż za silnikiem). Pozdrawiam
leszek-bart Opublikowano 6 Kwietnia 2008 Opublikowano 6 Kwietnia 2008 Stosowanie 2 serw nie jest niezbędne , ale jest bardzo wygodne i ma same zalety , a brak wad . Co innego przerabiać model z 1 na 2 serwa , a co innego zastosować 2 serwa w nowo budowanym modelu .
jędrek Opublikowano 6 Kwietnia 2008 Opublikowano 6 Kwietnia 2008 Witam Jedyną wadą stosowania dwóch serw do lotek to waga (serwo razy 2 ). Jeśli chodzi o wyważenie Astera , to przede wszystkim trzeba tył lekko zrobić ( dosyć lekka balsa).Ale z tego co zrozumiałem to Aster dał się wyważyć i lata. Arti , jeśli możesz wrzuć jakieś fotki tego Astera ze Szczecina.
daan Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 7 Kwietnia 2008 wydaje mi się, że zaletą, bo przecież na zdjęciach te dwa wyglądają na wagowo mniejsze od tego dużego jednego no i jeszcze odchodzi masa układu transmisji w postaci pręta (szprychy) w srzydle. pozdrawiam Daniel
jędrek Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Witam Tu możnaby polemizować, ale nie będziemy się zastanawiać nad wyższością Swiąt Wielkiejnocy nad Swiętami Bożego Narodzenia albo odwrotnie . OK Oczywiście, można do lotek założyć dwa małe serwa. I pewno waga obu będzie mniejsza niż jednego dużego, choć nie zawsze. Wszystko zależy od zastosowanych serw. Przy elektrykach trzeba "uciekać" z wagą, dlatego dałem jedno serwo mini.
leszek-bart Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Opublikowano 7 Kwietnia 2008 U mnie na lotnisku w Białymstoku też pojawił się Aster tej wiosny . Zrobiony naprawdę lekko , waży do lotu tylko 1100 gram . Lata całkiem fajnie i tez na 1 serwie do lotek . Jesli własciciel wyrazi zgodę to postaram się zamieścić parę zdjęć i więcej danych o wyposażeniu . .
jędrek Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Witam Cieszę się, że model jest budowany. Chętnie zobaczę inne Astery .
bzik4 Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Opublikowano 14 Kwietnia 2008 w takim razie ja się pochwalę, oto mój Aster oczywiście z depronu :wink:
Janus Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Opublikowano 15 Kwietnia 2008 piękny model!!! (Pachnie jak... Zwycięstwo) "Czas Apokalipsy"
bzik4 Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Opublikowano 15 Kwietnia 2008 lata też całkiem przyzwoicie startuje nawet z trawy mimo że napęd to zwykły dzwonek i pakiet z akumulatorków Vipow 2000mAh masa do lotu niespełna 700g
jędrek Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Witam No no całkiem fajny . Cieszę się, że również z depronu. W awatarze chyba ten sam modelik ? Podaj parametry modelu, może i ja sobie takiego sprawię (depron), bo oryginał już mam :mrgreen:
bzik4 Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Dziękuję tak to ten sam model tylko jeszcze nie oklejony. Model powstał jako drugi w mojej "karierze" modelarskiej (pierwsza to cessna styropianowa), wymiary oczywiście zgodne z planami jednak kształt skrzydła troszkę został zmieniony ze względu na zastosowanie w skrzydle dźwigarów mojego patentu czyli czterech listewek o grubości 1 mm i szerokości 5mm wklejonych w styropianowe rdzenie. Na początku cały kadłub był wykonany z depronu, ale po kilku lotach okazało się że depronowy nos kompletnie się rozleciał po nieudanym lądowaniu, w związku z czym model otrzymał nowy nos ze sklejki ze skrzynki po cytrusach. Wyposażenie to: dzwonek TP i śmigło 9X5, regulator 18A JETI, 3 chińskie serwa 9g, pakiet zrobiony z 8 akumulatorków Vipow 2000mAh. Samolot jest bardzo posłuszny ale do kręcenia figur 3D ma zdecydowanie za mały ciąg, najciekawszy jest fakt iż samolot doskonale lata w termice! W dniu kiedy zostało zrobione zdjęcie poniżej, nad lasem latało wielkie stado wron, oczywiście postanowiłem im pokazać swój samolot z bliska gdy zacząłem się do nich zbliżać okazało się że samolot bardzo szybko nabiera wysokości więc najpierw zredukowałem obroty silnika a następnie zupełnie go wyłączyłem a mimo to samolot latał nie tracąc wysokości jeszcze przez ok 5 min. Aster to naprawdę bardzo fajny samolot i mogę go polecić każdemu kto chce mieć duży samolot do doskonałej zabawy na niebie! ciemniejsze paseczki na skrzydle to dźwigary
Michu_94_ Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Opublikowano 16 Kwietnia 2008 bzik4, Model bardzo fajny.Mam takei pytanie czy próbowałeś juz robić nim jakieś akrobacje ??
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.