Skocz do zawartości

ASTER


daan

Rekomendowane odpowiedzi

Postaw mi kawę na buycoffee.to
  • Odpowiedzi 63
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
...Mała powierzchnia lotek . Model znudzi się dość szybko .

Hmm... ciekawe :lol: Latałem różnymi modelami również z małym i lotkami. I powiem, że znudzić się może każdy model. Nadal chyba istnieją modele inne niż 3D, w których lotki są prawie połową skrzydła.

...Napęd lotek jednym serwem to dobre w trenerkach. jest czas żeby to jeszcze zmienić

Tu pytanie do Leszka: ile lat latasz ? Ja jestem deko młodszy ale pamiętam, że pierwsze modele z lotkami (dawno temu to było) miałem z jednym serwem i nie było problemów, a trenerkami na pewno bym ich nie nazwał :D

Pewnie, że 2 serwa to rozwiązanie lepsze ale nie jest jedynym słusznym.

...Pewnie , że model Astera jest fajny ale Katana bije go na głowę .

To 2 całkiem różne modele, z innym przeznaczeniem i myślę, że ocena który z nich będzie lepszy, który gorszy zależy wyłącznie od indywidualnych upodobań lub oczekiwań. Jedni latają depronami i sprawia im to frajdę, inni akrobatami o rozp. 3 m - wedle upodobań i mozliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czy ktoś może mi powiedzieć, dlaczego dwa serwa są lepsze od jednego przy napędzie lotek? Bo w przypadku gdy jest taka możliwość awarii tego układu :roll: to mniejsze prawdopodobiństwo tego że cały układ padnie jest zamocowanie jednego pożądnego elementu :roll: . Rozumiem że masa może być minimalnie mniejsza. Prosiłbym o jakieś jeszcze dodatkowe dowody na to, że dwa serwa są lepsze od jednego. :shock:

 

pozdrawiam Daniel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Główne zalety 2 serw do lotek to :

1. Możliwość ustawienia zróżnicowanego wychylenia lotki w górę i w dół

2. łatwe i bezproblemowe ustawienie lotki w neutrum

3. Możliwość stosowania lotek jako klapolotek

4. Możliwość ustawienia Dualrate i Exponential

5. Prosty montaż serw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton
Główne zalety 2 serw do lotek to :

1. Możliwość ustawienia zróżnicowanego wychylenia lotki w górę i w dół

2. łatwe i bezproblemowe ustawienie lotki w neutrum

3. Możliwość stosowania lotek jako klapolotek

4. Możliwość ustawienia Dualrate i Exponential

5. Prosty montaż serw

 

Z pkt.3 się zgadzam, reszta jest do zrobienia na 1 serwie tylko w inny sposób. Zgoda na 2 - prościej. Za parę latek okaże się, że bez Visty w nadajniku nie da się latać ? Pozdrowienia - Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vista Hm coś mi się o uszy obiło ale nie wydaje mi się. Byłem dzisiaj w parku i widziałem jak zwierzęta latały, czapla i parę kaczek, nie wspominając o wróblach i gołębiach, ale czy ja wiem czy ta wista komukolwiek potrzebna (nie sądzę). :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Wczoraj na Sczecińskim lotnisku widziałem kolegę z dopiero co zbudowanym Asterem. Lotki były napędzane jednym serwem (chyba Hs422). Model latał bardzo sprawnie, więc ośmielę się powiedzieć, że stosowanie dwóch serw jest zbędne. Były problemy z wyważeniem modelu (pakiet akumulatorów znajdował się tuż za silnikiem).

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jedyną wadą stosowania dwóch serw do lotek to waga (serwo razy 2 ). Jeśli chodzi o wyważenie Astera , to przede wszystkim trzeba tył lekko zrobić ( dosyć lekka balsa).Ale z tego co zrozumiałem to Aster dał się wyważyć i lata. Arti , jeśli możesz wrzuć jakieś fotki tego Astera ze Szczecina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi się, że zaletą, bo przecież na zdjęciach te dwa wyglądają na wagowo mniejsze od tego dużego jednego no i jeszcze odchodzi masa układu transmisji w postaci pręta (szprychy) w srzydle.

 

 

 

 

pozdrawiam Daniel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Tu możnaby polemizować, ale nie będziemy się zastanawiać nad wyższością Swiąt Wielkiejnocy nad Swiętami Bożego Narodzenia albo odwrotnie :D . OK Oczywiście, można do lotek założyć dwa małe serwa. I pewno waga obu będzie mniejsza niż jednego dużego, choć nie zawsze. Wszystko zależy od zastosowanych serw. Przy elektrykach trzeba "uciekać" z wagą, dlatego dałem jedno serwo mini.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie na lotnisku w Białymstoku też pojawił się Aster tej wiosny . Zrobiony naprawdę lekko , waży do lotu tylko 1100 gram . Lata całkiem fajnie i tez na 1 serwie do lotek . Jesli własciciel wyrazi zgodę to postaram się zamieścić parę zdjęć i więcej danych o wyposażeniu . .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję :D tak to ten sam model tylko jeszcze nie oklejony.

Model powstał jako drugi w mojej "karierze" modelarskiej (pierwsza to cessna styropianowa), wymiary oczywiście zgodne z planami jednak kształt skrzydła troszkę został zmieniony ze względu na zastosowanie w skrzydle dźwigarów mojego patentu czyli czterech listewek o grubości 1 mm i szerokości 5mm wklejonych w styropianowe rdzenie. Na początku cały kadłub był wykonany z depronu, ale po kilku lotach okazało się że depronowy nos kompletnie się rozleciał po nieudanym lądowaniu, w związku z czym model otrzymał nowy nos ze sklejki ze skrzynki po cytrusach. Wyposażenie to: dzwonek TP i śmigło 9X5, regulator 18A JETI, 3 chińskie serwa 9g, pakiet zrobiony z 8 akumulatorków Vipow 2000mAh. Samolot jest bardzo posłuszny ale do kręcenia figur 3D ma zdecydowanie za mały ciąg, najciekawszy jest fakt iż samolot doskonale lata w termice! W dniu kiedy zostało zrobione zdjęcie poniżej, nad lasem latało wielkie stado wron, oczywiście postanowiłem im pokazać swój samolot z bliska gdy zacząłem się do nich zbliżać okazało się że samolot bardzo szybko nabiera wysokości więc najpierw zredukowałem obroty silnika a następnie zupełnie go wyłączyłem a mimo to samolot latał nie tracąc wysokości jeszcze przez ok 5 min.

Aster to naprawdę bardzo fajny samolot i mogę go polecić każdemu kto chce mieć duży samolot do doskonałej zabawy na niebie!

startwr2.jpg

 

ciemniejsze paseczki na skrzydle to dźwigary

skrzydopu2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.