Eldiablo Opublikowano 7 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2014 Witam wszystkich Panowie zaczalem uzywania lifepo4 do zasilania odbiornika. Problem tkwi w tym ze nowiutkie baterie 2s2100mah po naladowaniu osiagaja 7.2v lecz w przeciagu 3 min bez obciazenia spadaja do 6.8v. Czy jest to normalne czy cos nie tak z tymi pakietami? Troszke sie obawiam poniewaz maja one zasilac model o rozp.2.2m Z gory bardzo dziekuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 7 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2014 Przecież nominalne napięcie takiego pakietu to 6,6 V (ogniwo 3,3 V) więc to normalne że chwilę po naładowaniu spada do właściwego poziomu.To świetne ogniwa i jak najbardziej w modelu 2,2 się sprawdzą. Pamiętaj tylko o krzywej rozładowania -trzymają do końca potem nagle spadek... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpd Opublikowano 7 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2014 Pozwolę sobie powątpiewać w to "NAGLE", owszem, krzywa napięcia w funkcji rozładowania jest dość stroma ale nagle to daleko idąca przesada. W nadajniku to "nagle" czyli zjazd od 9V do 6V trwa tylko 1,5 godziny (pakiet 3s). A lifekom 2v na cele nie przeszkadza w życiu. A co do zasilania odbiornika to taki pakiet 2,2 A powinien spokojnie wystarczyć na dzień lotny a jak masz obawy zawsze lifeka możesz dopompować co lot tez nie będzie mu to przeszkadzało w życiu. Uważam ze są to wyjątkowo idiotoodporne pakiety. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 7 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2014 Praktyka potwierdza wyrażnie zdecydowany szybki spadek napiecia, zresztą nie tylko praktyka.. Pakiety mają zasilać odbiornik,nie nadajnik.. Z drugą częścią Twojego postu zgadzam się zdecydowanie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpd Opublikowano 7 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2014 Nagle a szybko to pewna drobna różnica ... nawet Twój wykres pokazuje za poza delikatnym wybieraniem alarm na poziomie 2.8V/celę zabezpiecza w zupełności bezpieczeństwo wylądowania modelem. W większości wypadków masz jeszcze wtedy minimum 10% pojemności dostępnej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 7 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2014 Wybór każdego -latać bezpiecznie czy latać prawie do końca pakietu.. Wiem i widziałem jak w akrobacie stery chodziły bezproblemowo a po paru sekundach zamierały i umarły. Nagle czy szybko ? jak nastąpi spadek to szanse na bezpieczne wylądowanie modelem 2.2 m są znikome.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 7 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2014 Tylko zależy od ustawienia progu alarmu. I wtedy zawsze sie zdąży. Sprawdzone i w 3m szybowcu jako zasilanie i w nadajniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vowthyn Opublikowano 7 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2014 Ja tylko dodam, że na tej fotce z postu Shocka widnieje ogniwo Headway. Nie wiem czy to tylko tak dla ilustracji, czy też jest to faktycznie charakterystyka rozładowania tego konkretnego ogniwa. Jeśli to drugie, to trzeba wiedzieć, że ogniwa Headway'a są drastycznie mniej wydajne od ogniw A123 i z samej specyfikacji wynika że słabo nadają się do zastosowań, gdzie potrzebujemy pociągnąć konkretny prąd z pakietu. Końcowy spadek napięcia zależy zarówno od konkretnego ogniwa, jak i od pobieranego prądu. Z własnego doświadczenia mogę napisać tyle: w nadajniku od alarmu niskiego napięcia ustawionego na 9V do wyłączenia się nadajnika upłynęło jakieś 50 minut (pakiet Zippy z HK). Na oryginalnych celach A123 wielokrotnie lądowałem motoszybowcem po odcięciu bez żadnego kłopotu (oczywiście staram się tego nie robić i nie latać do odcięcia, ale to nie samolot i czasy lotów drastycznie się różnią w zależności od warunków termicznych więc czasem zdarza się przeszarżować). Natomiast w dużym modelu samolotu dmuchałbym na zimne i za wszelką cenę unikałbym odcięcia, bo jednak serwa cyfrowe potrafią trochę prądu pociągnąć i może go nie wystarczyć do przyziemienia nie mówiąc już o tym, że takie modele z szybowaniem bez silnika też sobie różnie radzą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eldiablo Opublikowano 7 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2014 Czyli rozumiem panowie iz dwa pakiety lifepo4 turnigy 2s 6.6v 2100 mah wraz z odbiornikiem spektrum AR 9110 powinny smigac bez jakiego kolwiek problemu. Dziekuje bardzo i pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vowthyn Opublikowano 8 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2014 Nie wiem jak jest z jakością pakietów Turnigy ale raczej na pewno są słabsze niż A123. Jak potrzebujesz 2100mAh to ja bym się nie bawił w półśrodki tylko kupiłbym cele A123 w rozmiarze 26650 o TAKIE i polutował pakiety jak ta lala, trochę więcej pojemności nie zaszkodzi a żywotność murowana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 8 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2014 Oczywiście że tak,pakiety dadzą radę bez problemu. Zrób kilka pomiarów po kilku lotach ,policz średnio ile wychodzi Ci na lot mAh i załóż sobie że na tych pakietach bezpiecznie ,bez doładowania możesz wykonać X lotów i zostanie jakiś zapas. Krzysztof dobrze Ci radzi A 123 są chyba najlepsze,można kupić gotowe takie pakiety http://allegro.pl/ematador-pl-matador-6-6v-2500mah-li-fe-po4-a123-i4155797369.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 8 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2014 Pakiety z rc4max sie sprawdzają. Ja na nie nie narzekam. Mam je w 4 modelach szybowców i pokazują same zalety. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vowthyn Opublikowano 8 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2014 Tylko drożej wychodzą. 142 PLN za pakiet 3S 2100mAh. Kupując pojedyncze cele płacisz 105 PLN za 3 cele, do tego kawałek przewodu (2,5PLN za metr), wybrany wtyk i konektor serwisowy (4,5PLN za 3S). W sumie nie więcej niż 120,- PLN za pakiet 3S 2500mAh więc opłaca się trochę wysilić. Warunek konieczny to mocna lutownica i trochę wprawy w lutowaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 8 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2014 123 ma dla mnie pewne istotne wady które u mnie je zdyskwalifikowały - waga i wymiary. A do zasilania awioniki daje sie 2S a nie 3S a te kosztują 107zł Choc uzywałem 123 jako pakiety napędowe. Ale ze względu na stosunkowo (jak dla mnie) mały prąd oddawany pozostałem przy LiPo jako pakietach napędowych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart07 Opublikowano 8 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2014 Kupiłem na a...o ogniwa LiFePO4 Sony US26650FT wg testów niewiele ustępują A123 (kilka procent) cena 9zł, pojemność 3000mAh, masa (ogniwa) 85g Wnioski: wielkie i ciężkie z żelaza i (czegoś tak jeszcze) ponoć nowe, ale nawet jak by miały 1000 cykli to jeszcze 2000 im zostało. pakiet do odbiornika ważyć będzie około 200g Prąd ciągły 20A (przyjmijmy 10C) Pakiet za 20zł. Dla porównania http://hobbyking.com/hobbyking/store/__23821__Turnigy_nano_tech_3000mAh_2S2P_20_40C_Lipo_Receiver_Pack_.html 25% lżejszy, 100% bardziej wydajny, nieidiotoodporny za 18$... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vowthyn Opublikowano 8 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2014 Te ogniwa zapodane przez Bartosza wyglądają bardzo obiecująco: http://www.diytrade.com/china/pd/12033332/20A_Drain_rates_26650_Sony_US26650FT_3_2V_3000mAh.html Do mnie już jedzie testowa partia 8 sztuk. Jeśli podoła testom to będzie cenowa bomba. Nawet jeśli okażą się za mało wydajne do zasilania silników w pakietach 3 i 4S, to z pewnością świetnie poradzą sobie z zasilaniem odbiornika i serw w pakietach 2S. Za te pieniądze to wygląda trochę zbyt pięknie, ale zobaczymy. P.S. Czy ktoś wie jak zinterpretować temperaturę na tych wykresach? Niby jest napisane deg.C ale to raczej mało prawdopodobne, żeby dochodziły do 130 stopni , podejrzewam że to Fahrenheity? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart07 Opublikowano 8 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2014 Do zasilania odbiornika i serw zakupiłem to: http://hobbyking.com/hobbyking/store/__14075__ZIPPY_Flightmax_700mAh_6_6V_5C_LiFePo4_Receiver_Pack.html <3$, <50g niestety <1000mAh Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wapniak Opublikowano 8 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2014 P.S. Czy ktoś wie jak zinterpretować temperaturę na tych wykresach? Niby jest napisane deg.C ale to raczej mało prawdopodobne, żeby dochodziły do 130 stopni , podejrzewam że to Fahrenheity? To są stopnie celsjusza. Temperatura przy 30 A dochodzi do ok 77 stopni. Ale skoro producent to dopuszcza, to nie powinno być problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vowthyn Opublikowano 8 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2014 Dopiero teraz załapałem, że temperatura to te dolne linie na wykresie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart07 Opublikowano 11 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2014 Wykresy ładowania i rozładowania ogniw US26650FT z A...o Ładowanie prądem 3A Rozładowanie prądem 4,5 - 5 A (więcej moja ładowarka nie dała rady ) Jak widać, od momentu gwałtownego spadku napięcia mamy jakieś 5 - 10 % pojemności. Około 30s lotu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi