Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wczoraj latałem sobie Rwd 5. Z powodu wiatru trochę nim rzucało i po 10 minutowym locie buzzer zaczął piszczeć. Pierwsze podejście do lądowania nie udane. Nawrót na drugie i trach . Kadłub spadł prawie pionowo na ziemię, a skrzydła całe. Po oględzinach doszedłem do przyczyny tej katastrofy - zsunęła się guma z kołka.

 

1658569_714004008643311_3841692039872021

 

Rzeczywiście gumki chronią skrzydła od złamań  :mellow:

 

Kadłub do niczego się nie nadaje, muszę zrobić nowy  :(

Opublikowano

A jaki układ gumek stosujesz że owa spadła, w moich modelach stosuje 4 gumki 2 prosto jako pierwsze a następne 2 na krzyż i jest ok.

Może ze starości gumka pękła bo struchlała, one wieczne nie są.

Opublikowano

W RWD5 jest system trzy kołkowy. Centralny kołek na przodzie i dwa na końcu skrzydła.

 

Zdarza się, Następny model będzie na to odporny, :)

Opublikowano

Zakładaj na raz, dwie lub trzy. To znacznie zmniejszy ich rozciągliwość. 

Jakim cudem? Zakładamy oczywiście, że w locie gumy dodatkowo nie pracują.

Opublikowano

Jakim cudem? Zakładamy oczywiście, że w locie gumy dodatkowo nie pracują.

 

Większa siła jest potrzebna do rozciągnięcia gumy. Silniej dociskają skrzydło, połączenie jest sztywniejsze i potrzeba większej siły do jego oderwania.

Co oczywiście nie zwalnia z okresowego przeglądu stanu gumek. Niektóre potrafią parcieć dość szybko. W razie jakieś wątpliwości lepiej wymienić gumkę.

Opublikowano

Nie ma większej siły. Zakładasz każdą gumę na określony obwód. Oczywiście siła mocowania się zwiększa, ale naciąg każdej z gum jest taki sam.

 

Skrzydła w trakcie lotu pozostają na miejscu i nie ruszają się, więc naciąg gumy się nie zmienia. 

Opublikowano

A jaki układ gumek stosujesz że owa spadła, w moich modelach stosuje 4 gumki 2 prosto jako pierwsze a następne 2 na krzyż i jest ok.

Może ze starości gumka pękła bo struchlała, one wieczne nie są.

struchlała? znaczy przestraszyła się tak? Pewnie chodziło ci o sparciała........   :) To tak na marginesie tylko...

Pozdrawiam i zalecam stosowanie bardziej odwaznych gumek

Piotr

 P.S. a swoja drogą to muszę przedyskutować ze swoją kobietą ten układ gumek, bo układ 4 gumki 2 prosto i 2 na krzyż :rolleyes: ,,,,, ale będzie jazda!!!  :D

Opublikowano

Pietka - wpadnij na zawody Aircombat to się naoglądasz układów gumek  wzdłuż, w poprzek, na krzyż. Porobisz zdjęcia. :D

A tak poważniej - może tak zacząć używanie sklepowej nazwy "pierścień gumowy"?

Jeśli się nieumiejętnie mocuje skrzydło za pomocą takich pierścieni to guma między parami kołków nie jest rozciągnięta w jednakowym stopniu, co powoduje jej trwałe, miejscowe wyciąganie. Dobrze jest kupić właściwy wymiar pierścieni do szerokości skrzydła, żeby nie nadrabiać zbytnim rozciąganiem lub zostawianiem nadmiernego luzu, powodującego spadanie pierścienia z kołka.

Inna sprawa, że jak się założy kilka pierścieni, krzyżujących się, to jeden trzyma następny i nie ma mowy, żeby skrzydło odpadło jak  jeden z pierścieni spadnie z kołka.

A do deproniaka najlepiej kupić w pasmanterii gumę szerokości 8mm taką do majtek :D i spokój na dłużej.

Opublikowano

 A mi tam gumka z kołka nie spaaadaaaa....  :P   A do majtek to mam taka jak kiedyś babcia wszywała w barchanki... A co, vintage!!!

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.