Imis Opublikowano 26 Maja 2014 Opublikowano 26 Maja 2014 Witam serdecznie. Zacznę od tego, że szukałem czegokolwiek na ten temat. No i nie znalazłem. Jeżeli było to przepraszam i proszę o link. Tak jak w temacie. Nie mam pojęcia jak zamocować silnik (z tego co czytałem na forum w relacjach z budowy montuje się go chociażby na sklejce). Ale chodzi mi głównie o to: 1- w jaki sposób sprawić, wymierzyć ażeby silnik był w osi samolotu, żeby nie powodował skręcania itp. żeby był generalnie równo- tak jak powinien być 2- jak należy go umieścić do czego przykręcić i ewentualnie za pomocą czego przymocować tę sklejkę do reszty kadłuba. Byłbym wdzięczny za jakieś opisy własnych odczuć, patentów i za jakiekolwiek dokładne zdjęcia. Mówię tu o napędzie takim zwykłym z przodu samolotu. Z góry dziękuję za odpowiedzi i serdecznie pozdrawiam.
Wenar Opublikowano 27 Maja 2014 Opublikowano 27 Maja 2014 skłon wykłon plus http://motylasty.pl/warszt_4.html#dwarsz8
Imis Opublikowano 27 Maja 2014 Autor Opublikowano 27 Maja 2014 To tak. Samolot to mój pierwszy model, będzie nim orzełek 100cm. Będzie z EPP. Nie wiem jaki silnik wybrać waham się pomiędzy tym, a tym: http://abc-rc.pl/EMP-C2822-1400KV lub http://abc-rc.pl/p/163/1582/silnik-emax-gf2210-30-kv1200-170w--silniki-firmy-emax-silniki-elektryczne.html Przy czym bardziej skłaniam się ku Emax'owi. TYlko tam musiałbym dokupić jeszcze piastę i gumkę do mocowania śmigła. Czy może lepiej kupić prop saver? Pozdrawiam.
bart07 Opublikowano 27 Maja 2014 Opublikowano 27 Maja 2014 Na drugim zdjęciu widać płytkę mocowania silnika http://pfmrc.eu/index.php?/topic/39623-finski-lagg-3/&do=findComment&comment=461481 Bardzo fajny patent z siatką zbrojeniową. Model robi się pancerny bez dodawania masy. Płytka ze sklejki owocówki przyklejona np na hotgluta. Na to taśma zbrojeniowa.
Wenar Opublikowano 27 Maja 2014 Opublikowano 27 Maja 2014 mozesz kupic tego e maxa. jest to bardzo popularny silnik (sam go uzywam) kup pro-saver bedzie bezpiecznie. mniej zlaman smigiel i uszkodzen wregi silnika. a co do montarzu silnika. to przy kupnie gotowca jest pelna instrukcja. silnik do loza - loze do wregi. ustawiasz sklon i wyklon w lewo i dol (patrzac na model z przodu od dzioba.) ustawisz to poprzez podkladki. duzo info w necie jest o tym..
Imis Opublikowano 27 Maja 2014 Autor Opublikowano 27 Maja 2014 Z tego co przeczytałem, tej wręgi lepiej nie wklejać na CA, a na żywicę. Jaką polecacie? Zwykła poliestrowa moze być? Czy lepiej zainwestować w eposkyd? Jak tak to jaki? Pozdrawiam.
bart07 Opublikowano 27 Maja 2014 Opublikowano 27 Maja 2014 Ja kleję na hotgluta. Pisałem zresztą wcześniej. Jeżeli coś innego to UHU Por
Imis Opublikowano 27 Maja 2014 Autor Opublikowano 27 Maja 2014 Cha cha. Nie zrozumiałem o co chodzi z tym Hotglutem. Tak swoją drogą co to w ogóle jest? Wiem, że to pewnie podstawowa wiedza, ale ja na prawdę dopiero stawiam pierwsze kroki.
Imis Opublikowano 27 Maja 2014 Autor Opublikowano 27 Maja 2014 A w jaki sposób wymierzyć, żeby wręga silnika była prosto? Żeby samolot nie skręcał. Nie wiem czy dobrze wytłumaczyłem o co chodzi, ale brnąc dalej w tłumaczenie mogę się jeszcze bardziej zbłaźnić.Proso= skłon i wykłon na zero, a te ustawienia później zrobiłym podkładkami. Pozdrawiam.
Imis Opublikowano 27 Maja 2014 Autor Opublikowano 27 Maja 2014 Ok, ale te przyrządy które zostały przez ciebie wymienione nie powiedzą mi kiedy model jest w poziomie. To skąd mogę wiedzieć kiedy model jest poziomo? Wówczas nie byłoby problemu z zrobieniem tej wręgi w odpowiedni sposób.
TeBe Opublikowano 27 Maja 2014 Opublikowano 27 Maja 2014 (edytowane) Musisz wyznaczyć oś samolotu. Dla Twojego modelu będzie to linia przechodząca mniej więcej środkiem kadłuba, która będzie tworzyła kąt około 1,5 stopnia z dolną płaszczyzną skrzydła. Statecznik pionowy poziomy powinien być ustawiony około minus 1 stopień w stosunku do tej linii. Względem tej linii ustalaj skłon silnika. Wręgę silnikową polecam pochylić o około 2 stopnie w stosunku do tej linii, zaś wykłon ustaliić podkładkami. To oczywiście jest porada "na oko", nie znam założeń aerodynamicznych konstruktora tego modelu. Edytowane 28 Maja 2014 przez TeBe
bart07 Opublikowano 27 Maja 2014 Opublikowano 27 Maja 2014 Orzełek jest szybowcem, tak więc ustawienie silnika jest mało ważne. Napęd wciąga cię na pułap i tam go wyłączasz. Szybujesz. Jeżeli dla wznoszenia będziesz musiał korygować lot to trudno. Na tym etapie nie zawracałbym sobie głowy ustawieniem silnika. Jak odczytasz po reakcji modelu, że ci coś przeszkadza, to wówczas przestawisz silnik.
Imis Opublikowano 27 Maja 2014 Autor Opublikowano 27 Maja 2014 Dziękuję za porady. Pytam się bo chciałbym zacząc gromadzić jakąkolwiek wiedzę do poprawnej budowy modeli. Wiem, że w tym modelu ustawienie silnika nie ma kolosalnego znaczenia, natomiast już w następnych modelach zapewne będzie miało. Znacie może jakieś artykuły w tym temacie? Takie bardziej uniwersalne. Swoją drogą do epp muszę używać "specjalnych" klejów CA, czy wystarczy taki na przykład Joker 20g za 5zł. Jeszcze raz dziękuję za porady
Imis Opublikowano 27 Maja 2014 Autor Opublikowano 27 Maja 2014 To dobrze, bo przeczytałem, że zwykłe CA nie bedą kleiły epp, a co wiecej będą je topiły. Jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc, postaram się to jakoś zrozumieć i "przetrawić" w szczególności komentarz użytkownika TeBe, który jest skomplikowany, ale niesamowicie pomocny Pozdrawiam.
robertus Opublikowano 28 Maja 2014 Opublikowano 28 Maja 2014 epp skleisz każdym cyjanoakrylem, również kropelką z kiosku. Na zdjęciu pręt węglowy jest wklejony w osi samolotu http://rc-miruuu.weebly.com/orze322ek-100.html
Rekomendowane odpowiedzi