Skocz do zawartości

Cos pod silnik 2,5cm3 na pierwsza spaline.


Luko

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, jakos mnie tak naszlo by zbudowac cos pod silnik spalinowy. Nigdy nie mialem, wiec ekspertem nie jestem i dlatego mam kilka pytan.

 

Ogolnie interesowalby mnie silnik 2,5cm3 albo 4cm3, ze wzgledu na niska cene (chodzi dokladnie o ASP, ktore do drogich nie naleza). Z tekich wstepnych przemyslen wyszlo mi ze najlepiejby bylo zbudowac profilowego fun fly'a, czy moze sylwetkowego .... w kazdym badz razie kadlub plaski skrzydla normalne. No i tu juz dalej potrzebuje jakiejs pomocy, zeby to latalo jakos sensownie musialbym sie z waga samolotu gotowego do lotu wyrobic.

 

Silnik 2,5cm3 i fun fly, mowiac szczerze chyba byloby to bardzo duze wyzwanie. Podejrzewam ze musialbym sie wyrobic okolo 700g do lotu? Czyli z rozpietoscia tez nie poszaleje bo pewno ponizej 1m.

 

Ma ktos moze jakies plany ciekawej konstrukcji tego typu pod taki silnik? Depron odpada, tak wiec zalicze tez przy okazji pierwszy tartak. Ale czy na pewno?

 

 

Wysłane z mojego LG-P700 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taka propozycja: http://www.modelemirek.republika.pl/rafik.html

 

to model idealny pod założenia jakie podałeś o bardzo prostej budowie i sprawdzonych własnościach w locie. Jeżeli jesteś zainteresowany to cyfrowe plany mogę wysłać na priv-a. 

Opis budowy tego modelu też był prezentowany na forum.

 

ms

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najbardziej interesuje mnie koncepcja fun fly, tak wiec michas odpada. Duza powierzchnia skrzydel, prosty smukly kadlub, mozna spokojnie polatac i sie wyszalec. Chyba lepszej konstrukcji nie znajde.

 

Nad technika wykonania sie sie zastanawiam, tartak to ostatecznosc. Raczej mysle o skrzydlach na rdzeniu styro, proste zwykle skrzydla bez zwichrzen, zwerzen itd wiec proste do wykonania. Kadlub "kratownica", bo chyba tak by to trzeba okreslic, troche dlubania ale tez nie ma wiekszego problemu, na pokrycie kadluba folia. Taka jest wsteona wizja.

 

W sumie zalezy mi na malym obciazeniu powierzchni, malym silniku czyli to 2,5cm3 a co za tym wszystkim idzie przyjaznej gabarytowo konstrukcji o rozpietosci okolo 900mm. Tylko no coz nie wiem czy taki silnik da rade, a tym bardziej czy sie wyrobie z waga zeby to mialo rece i nogi.

 

Spalina to dla mnie temat nie znany jeszcze, a wszelkiego rodzaju gornoplaty jakos mnie nie pociagaja.

 

Wysłane z mojego LG-P700 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ... Super Marine SPITFIRE MK VIII ??

 

post-5095-0-21889900-1402407679_thumb.jpg

 

 

Dane techniczne: skala 1 : 12,
rozpiętość 99,7 cm, 
długość 82 cm,
waga złożonego modelu około 900g (w zależności od zastosowanego napedu).
powierzchnia nośna 13,2 dm²
silnik od 2,5 cm³ do 3,5 cm³

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do skalowania planow to prawdopodobnie nie bede mial innego wyjscia, pozostaje jeszcze tylko znalezc cos godnego uwagi.

 

Cos sie zbuduje, tylko pozostaje caly czas jedna kwestia. Ile idzie wydusic ciagu z takiego silnika, tak zeby go nie zarznac? 900g - 1000g? Tak bym mogl cos zrobic do 650g wagi do lotu, z czego cale wyposazenie i paliwo wyszloby cos kolo 300g, wiec na reszte tez za wiele nie zostaje. Nastik.pl podaje dla tego silnika zakres smigiel 7x6 do 9x6, tak wiec chyba cos kolo 1kg ciagu by sie dalo uzyskac.

 

 

 

Wysłane z mojego LG-P700 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głównie chciałem się dowiedzieć co można uciągnąć na takim silniku, jakie są ograniczenia związane z wagą do lotu i ile da się z tego wydusić. A co do tego się zbuduje to już inna sprawa, temat na chwile obecną nadal otwarty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja polecam całkiem co innego  :D  Polecił bym na początek przeskalować plany pittsa s1 pod silnik 2,5 cc lub  Extrę 300s. Extrą latam osobiście- zdecydowanie model do wyżycia się B) . A co do pitsa- latałem modelem od kolegi i latało mi się super. Ponadto pitts będzie stabilniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba sie skonczy na energy 3d podanym przez kolege pare postow wczesniej. W linku fajny opis budowy, pod silnik ktory planuje uzyc. Szkoda tylko ze ten ktory chcialem kupic chwilowo jest na europejskim HK jako backorder. Najwyzej skrzydla troche powieksze ... Zobaczymy jeszcze.

 

Jeszcze szukam, tartaku sie boje, bo go chyba w pierwszym locie w drzazgi zamienie przy podejsciu do ladowania. No ale jeszcze jest na to czas zeby podciagnac sie w ladowaniu na acromasterze.

 

 

Wysłane z mojego LG-P700 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale po co mam budowac depronowca skoro juz sie tego natluklem. Mam EGPro i Acromastera, tak wiec mam czym latac, na symulatorze tez juz sie nalatalem. Co nie zmienia faktu ze ladowania do nogi nie sa moja mocna strona.

 

Wysłane z mojego LG-P700 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.