Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Technologia na to sprzęgło niecodzienna ale jak leci prosto to ok. Kolorami się  nie przejmuj, przepis o którym mówi Maciej wymyślili sobie niemcy żeby uprzykrzyć życie innym. Mało kto go przestrzega i ciągle widać modele z jednolitym dnem.

  • Odpowiedzi 99
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Sprzęgło jeżeli chcesz zrobić dobrze to robisz z jednego podejścia - nawiertak, wiertło i rozwiertak najpierw na pełnej długości mniejsza średnica potem na połowie sprzęgła większa średnica.

Na temat podpierania wiertła nie będę nic pisał bo to woła o pomstę do nieba.

 

Przytoczyłeś tę część przepisów która Ci odpowiada - ok - jak sam piszesz, robisz go pod własne przepsiy więc nie masz się czym przejmować. Moja uwaga była tylko ku potomności.


Technologia na to sprzęgło niecodzienna ale jak leci prosto to ok. Kolorami się  nie przejmuj, przepis o którym mówi Maciej wymyślili sobie niemcy żeby uprzykrzyć życie innym. Mało kto go przestrzega i ciągle widać modele z jednolitym dnem.

 

Michał - szkoda, że piszesz takie bzdety. Na Mistrzostwach Świata w Gent i Mistrzostwach Europy w Kołomnie nikt nie przeszedł weryfikacji z czarnym dnem... A, że na naszym krajowym podwórku nie sprawdzamy to już inna sprawa

Opublikowano

Trochę popracowałem nad regulatorem.

TowerPro Mag 8 70A.

Zdjąłem termokurczkę i ze zdziwieniem zobaczyłem wmontowaną płytkę z SBECem. Kupiłem go jako opto i tak też do tej pory użytkowałem, zasilając odbiornik z 4 szt aku NiMh.

Ciekawe, ale przeżył te praktyki, i trzyma konkretne 5,02 V. Wychodzi na to, że to SBEC 3 A.

Pomiędzy cewkę przetwornicy a kondensatory podłożyłem kawałki papieru, tak na wszelki wypadek.

Wymieniłem płytkę radiatora na 3x30x45 powiększając nieco pojemność cieplną radiatora.

W końcu to outrigger i niekoniecznie będzie miał cały czas kontakt z wodą, a więc i z chłodzeniem.

Zamontowałem chłodniczkę wykonaną z blaszki miedzianej 0,5 mm, posmarowałem wszystkie powierzchnie styku pastą przewodzącą ciepło.

Całość owinąłem taśmą izolacyjną i potem w koszulkę termokurczliwą. 

 

Edit:

 

Wychodzi na to,że operację z regulatorem trzeba będzie powtórzyć.

Są za krótkie przewody do silnika, muszę je wydłużyć.

Po poskładaniu tego do kupy okazało się, że regulator musi być z tyłu, za wręgą silnikową. Inaczej środek ciężkości ucieka mi do przodu.

Wręga silnikowa mogłaby być ze 30 mm bliżej pawęży, teraz jest 175 mm od niej.

Byłoby łatwiej rozmieścić regulator.

Swoją drogą gdyby tak użyć silnika:

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__29354__Dr_Mad_Thrust_2200kv_1600w_70mm_EDF_Inrunner_6S_version_29mm_.html

zabudowanego w tylnej narcie , to mogłoby to rozwiązać parę problemów, trzeba będzie pomyśleć...

Wkleić go w odpowiednio wycięty otwór na wylot, to i chłodzenie nie byłoby potrzebne, bo woda by go obmywała. Albo wkleić go w aluminiowy prostokątny profil z wyfrezowanym kawałkiem otworu o średnicy zewnętrznej silnika.

Jakby co, to to mój pomysł i prawa autorskie ;) .

Wygląda też na to, że wyważenie będzie dobre dla 6S gdyby zaszła taka potrzeba ;) , w konfiguracji 4S+2S .

Dodatkowe 2S (5800mAh) mieszczą się pod tylnym wspornikiem.

Fotki:

post-5038-0-23318300-1409310277_thumb.jpg

post-5038-0-36108900-1409310295_thumb.jpg

post-5038-0-37286800-1409310315_thumb.jpg

post-5038-0-71476600-1409310330_thumb.jpg

post-5038-0-13853900-1409310348_thumb.jpg

post-5038-0-94518500-1409310365_thumb.jpg

post-5038-0-09087500-1409310385_thumb.jpg

post-5038-0-30317100-1409334818_thumb.jpg

post-5038-0-94966100-1409334847_thumb.jpg

Opublikowano

Sprzęgło jeżeli chcesz zrobić dobrze to robisz z jednego podejścia - nawiertak, wiertło i rozwiertak najpierw na pełnej długości mniejsza średnica potem na połowie sprzęgła większa średnica.

Na temat podpierania wiertła nie będę nic pisał bo to woła o pomstę do nieba.

 

 

Każdy robi,  jak mu serce dyktuje ;)

 

A z tą pomstą to ostrożnie, bo to jest bardzo wygodny sposób na nawiercanie na tokarce.

Pogadaj z fachowcami...

Opublikowano

Hydraulika zrobiona, przód podłogi zalaminowałem 2 warstwami szkła 110g/m2 ( gęsto tkane płótno), czyli teraz podłoga jest sandwicz szkłoepoksyd balsa szkłoepoksyd, tkanina zachodzi na 10 -15 mm boków. Rzepy powklejane, polecam klej UHU Power. Coś jak przezroczysty butapren, ale twardszy i klei plastiki.

Zostało zamontować turnfin.

I tu pytanie do ekspertów, ile przed środkiem ciężkości ma być tylna krawędź turnfina?

No i fotki:

post-5038-0-98007700-1409509073_thumb.jpg

post-5038-0-95101700-1409509087_thumb.jpg

post-5038-0-59473000-1409509103_thumb.jpg

Opublikowano

No to gotowe.

Ostateczny ciężar modelu to 1640 g. Niemal tyle co oryginał.

Podobny jest też rozkład mas na pływaki. 

Sprawdziłem o ile przemieszcza się środek ciężkości modelu z paliwem i pośrodku ustawiłem odległość od ŚĆ do końca turnfina. Wyszło 28 mm.

Teraz tylko to opływać zostało.

Fotki:

post-5038-0-37134200-1409567483_thumb.jpg

post-5038-0-56393000-1409567497_thumb.jpg

post-5038-0-44918200-1409567514_thumb.jpg

post-5038-0-83962000-1409567555_thumb.jpg

post-5038-0-17811000-1409567569_thumb.jpg

post-5038-0-49111000-1409567583_thumb.jpg

Opublikowano

Dzięki za opinię.

 

Chęć jest, jakby jeszcze chciał pływać , to kto wie.

Dawno w Bornym nie byłem, czas może to zmienić...Przypomnieć sobie tą gorączkę startową...

Pozdrawiam

Opublikowano

Rzeczywiście.

W tym sezonie H2 było rozegrane tylko raz w Chełmży. Tak przynajmniej wynika z tabel wyników.

 

Swoją drogą to ciekawe, bo to jedna z niewielu konkurencji, gdzie można samemu sobie zrobić model .

Mało kto jest dziś zainteresowany budową modelu od podstaw, pokazuje to też znikoma poczytność tego tematu, a szkoda.

Opublikowano

Mała frekwencja wynika z tego, że Sekcja M rozbiła się na 2 grupy. 2 grupa Kędzierzyńska reprezentuje klasy hydro i robią sami modele. Ale nie oszukujmy się, tak jak w klasach mono są to jednostki i coraz mnie zawodników jest. Przyszłość i sensowność rozgrywania zawodów w tak małej obsadzie pozostaje pod znakiem zapytania. 

Opublikowano

Witam.

Nie jesteśmy zwolennikami hydro, ale chylę czoła przed twoim dziełem, bo rzadko tu na tym forum ( jest to forum raczej dla modelarzy lotniczych ) ktoś pokazuje coś ciekawego i godnego uwagi.

 

 

Mało kto jest dziś zainteresowany budową modelu od podstaw, pokazuje to też znikoma poczytność tego tematu, a szkoda.

 

Niestety zgadzamy się z twoim zdaniem w 100% Bardzo, ale to bardzo mało i coraz mniej młodych ludzi buduje jakiekolwiek modele. Jak już co to latające, pobawią się chwilę, zaliczą kreta i na tym się kończy ich przygoda z modelarstwem. W obecnych czasach młodzi zainteresowani są raczej czym inny- slogan ,,Fura, Skóra i Komóra ! ! ! " ale należy też przyznać, że inne dziedziny takie jak np. rowery, rolki, deski, narty są niestety, ale nardziej wciągające i zachęcające do siebie niż modelarstwo. O tych zainteresowaniach i wielu innych mówi się, pisze, wszędzie gdzie można- TV radio, prasa, a o zawodach lub spotkaniach modelarskich ktoś pisze, mówi w telewizji czy internecie za wyjątkiem for modelarskich ? ? ?

Przykład: w dniach 22-24 sierpnia w Tychach-Lędzinach odbyła się V Runda Pucharu Polski FSR. Czy gdzieś ktoś widział oprócz for poświęconych FSR-om jakąkolwiek informację o zawodach ? ? ? W Krakowie będzie organizowany Finał Pucharu Polski FSR- prawdobodobnie znowu nigdzie nie będzie żadnej informacji o takiej imprezie.

Kolejnym przykładem jest Piknik Lotniczy na Górze Żar. O mało co by się nie odbył lecz determinacja modelarzy z Kęt udało się go zorganizować. Żadnej instytucji państwowej nie zależało na tym aby podtrzymać trzynastoletnią tradycję na prawdę fantastycznej imprezy modelarskiej, na któej było zawsze mnóstwo modelarzy i widzów, ale i tu środków masowego przekasu nie widziałem. A to dlaczego ? ? ? A to dlatego bo chyba żadnej kasiory z tego nie ma, tak samo jest z urzędami państwowymi- nie są tego typu imprezami zainteresowani bo nie idzie na tym zarobić.

Dlatego też coraz mniej osób młodych jest zainteresowanych modelarstwem. Tylko proszę mi nie mówić, że modelarstwo jest drogim hobby bo są to bajery wciskane ludziom przez osoby, które mają przed oczami tylko kasę i własny interes.

 

Sorki Dariuszu że w Twoim temacie posiąwięconym budowie hydro pozwoliliśmy sobie na takie osobiste wyrażenie swoich poglądów na temat modelarstwa.

Opublikowano

Super sprawa :) ze względu na pogodę od dawna rozmyślałem co tu sobie wynaleźć, ale to akurat jest swego rodzaju mistrzostwo i fajnie pracuje silniczek.

Opublikowano

Ja w zaczynam budowę Ajaksa z tym ze spalinka, ale muszę przyznać że Hydro fajna sprawa. Szkoda ze za długo się nie poplywa (jak to na lipolku) ????

 

Wysłane z GT-N7100 przy użyciu Tapatalk

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.