Wenar Opublikowano 12 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2014 witam, w ostatnich dniach stalem sie posiadaczem OS MAX-III 15 2 link http://www.ebay.co.uk/itm/OS-MAX-III-15-2-Stroke-glow-engine-/181426950653?ssPageName=ADME%3AL%3AOC%3AGB%3A3160&ViewItem=&item=181426950653&nma=true&si=iTU%252BKHcuTTLWnPN82iixkIcIUXk%253D&orig_cvip=true&rt=nc&_trksid=p2047675.l2557 cena £11,5 standardowo chcialbym sie dopytac o pare rzeczy. jakie paliwko ? jaka swieca? tj model swiecy do jakiej wagi modelu treningowego? i jakie smigielko? no i jakie doswiadczenia macie z tym silnikiem? z gory dziekuje za odpowiedzi.. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wapniak Opublikowano 12 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2014 Umyć, wyczyścić i do gablotki. Rozumiem, że to początek kolekcji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 12 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2014 Oj Darek - źle rozumiesz. Kolega Dawid kupuje takie "przeżytki" bo w miarę tanio. Oczywiście chce napędzać nim model. Prosi również o doświadczenia innych ale nie otrzyma ich bo pewnie oprócz kilku osób nikt nie widział lub nie znał takiego silnika. Też się dziwię po co je kupujesz skoro nie mają być do gabloty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wenar Opublikowano 12 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2014 taki tani silniczek ma posluzyc do wzbogacenia doswiadczenia. stac mnie aby kupic nowa benzynke, ale po co? jestem pilotem dosc mocno polujacym na krety, a tego nie jest mi szkoda. a jak nie rozsypie sie w moich rekach to moze i trafi w rece osoby, ktora bedzie chciala postawic go w gablocie.. najblizsza przyszlosc tego jak i innych silnikow ktore kupie czy kupilem jest nie znana. wpierw przeleza troche bo zaczalem remont pracowni, potem odzyskaja mlodosc i poczuja wiatr. a reszta zalezna jest od moich umiejetnosci pilotarzu i moich checi co z nimi bedzie. takze jakby byl by ktos tak mily i napisal mi uprzejmie jakie paliwko ? jaka swieca? tj model swiecy do jakiej wagi modelu treningowego? i jakie smigielko? bardzo serdecznie z gory dziekuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpd Opublikowano 13 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2014 http://sceptreflight.net/Model%20Engine%20Tests/OS%20Max-III%2015%20%282%29.html Moze coś CI pomoże - wygląda na instrukcję/ opis testów tego silnika. CO prawda sądzę ze jak piszesz o polowaniu na krety przy pomocy tego silnika to nie jedna osoba z tego forum zaczyna zbierać bierwiona na stos coby Cię na nim spalić za świętokradztwo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wenar Opublikowano 13 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2014 Jacku nie przesadzaj. lepiej zobacz ile takich silnikow jest na ebuy. ja poluje cenowo i pojemnosciowe, ostatnio umknelo mi os II .50 za £7+3,5 przesylka.. dzialajacy bo koles dodal film.. po za tym nie jest za mna tak zle.. tylko 5na 10 lotow to krety, a od 2tygodni nie latam, tzn latam tylko na symulatorze.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Major Opublikowano 14 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2014 Umyć, wyczyścić i do gablotki. Rozumiem, że to początek kolekcji. Jestem tego samego zdania. Nie zastanawiałeś się nad przyczyną tych "kretów"? Może to własnie wina silnika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wenar Opublikowano 14 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2014 Jestem tego samego zdania. Nie zastanawiałeś się nad przyczyną tych "kretów"? Może to własnie wina silnika? poki co nie latalem zadna spalina.. procz symulatora.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 15 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2014 Do gabloty, to on się nie nadaje. Może gdyby był nowy, ale to i tak bardzo popularny silnik. Jak idzie o parametry tego silnika, to ma podobne jak współczesny szkolny 15 LA na typowych śmigłach. Minusem na pewno będzie brak szczelności na połączeniu z tłumikiem, a problemem w ogóle może być szczelność połączeń w takim starym silniku. Problematyczne mogą też być przeróbki jakie były w nim zrobione. Świeca dowolna ciepła, gorąca, albo średnio ciepła, to na prawdę nie ma większego znaczenia. Paliwo, jak do wszystkich silników produkowanych przede wszystkim na rynek USA, z zawartością 5-15% nitro. Może być MT Contest 10 z dolewką aptecznej rycyny tak aby zawartość oleju wynosiła 20-22%. Śmigła np: 9x4, 8x4, 7x6 itp. Uruchamianie starych silników, to świetna zabawa. Osobiście nie widzę żadnych sensownych argumentów za tym, że ich miejsce jest wyłącznie w gablocie. Pracują tak samo dobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wenar Opublikowano 15 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2014 co masz na mysli mówiac swietna zabawa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 15 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2014 Po prostu lubię to robić. A tak przy okazji podpowiem Ci, że każdy używany silnik wymaga gruntownego przeglądu. Fakt, że ktoś uruchamia silnik, który trochę przeleżał i robi filmik jako dowód, że silnik pracuje kompletnie nic nie znaczy. Ja kiedyś odesłałem facetowi motorek właśnie dlatego, że go uruchomił bez zastanawiania się co jest w środku. Osobiście unikam też kupowania silników modyfikowanych. Twój jest wart tyle ile za niego zapłaciłeś i nie jest to żadna okazja. Jest trochę sponiewierany i przerabiany. Trzeba go rozebrać, porządnie wyczyścić, dorobić zniszczone uszczelki i pewnie będzie całkiem ładnie jeszcze pracował. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wenar Opublikowano 16 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2014 cenna uwaga, dziekuje. poki co nie mam paliwka.. to jest najwikszy moj problem, gdyz poczta w anglii zabrania przesylek cieczy. tak zaraz pewnie ktos z anglii napisze ze mozna zamowic na ebuy. tak zamowilem, dwa razy i dwa razy zostalo to za rekwirowane przez slozby. dodam ze zamawialem na inne nazwiska i inne adresy. moze po prostu mam do tego pecha. kupno uzywanego silnika jest jak kupno starego auta. pierw wizyta u mechanika, czytaj rozbierz silnik, wyczysc i wymien uszczelki. co zrobic w przypadku braku dostepnych czesci zamiennych? dorobienie uczelki? nie zajmowalem sie tym jeszcze.. czeka mnie duze zabawy to prawda, a przedewszystkim duzo nauki, zdobywania wiedzy imdoswiadczenia.. czy mozna "regenerowac" stara uszczelke i dodac tam takiego "jakby kleju" uszczelniajacego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 16 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2014 Niektórzy używają silikonu uszczelniającego z dobrym skutkiem, ja wolę oryginalne rozwiązania. Trochę kłopotu mogą sprawić uszczelki pomiędzy tuleją a karterem i tuleją a głowicą. Grubość pierwszej odpowiada za kąty rozrządu, a drugiej za stopień sprężania. Warto więc postarać się ich nie zniszczyć, a w razie ich uszkodzenia można je przesmarować właśnie silikonem uszczelniającym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wenar Opublikowano 16 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2014 o wlasnie mialem na mysli ten silikon. tylko nie pamietalem ze to silikon a ze wszystkim czas pokaże.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi