Skocz do zawartości

OS MAX-III 15 2


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam, w ostatnich dniach stalem sie posiadaczem

OS MAX-III 15 2

 

link http://www.ebay.co.uk/itm/OS-MAX-III-15-2-Stroke-glow-engine-/181426950653?ssPageName=ADME%3AL%3AOC%3AGB%3A3160&ViewItem=&item=181426950653&nma=true&si=iTU%252BKHcuTTLWnPN82iixkIcIUXk%253D&orig_cvip=true&rt=nc&_trksid=p2047675.l2557

 

cena £11,5

 

 

 

standardowo

chcialbym sie dopytac o pare rzeczy.

 

jakie paliwko ?

jaka swieca? tj model swiecy :)

do jakiej wagi modelu treningowego?

i jakie smigielko?

 

no i jakie doswiadczenia macie z tym silnikiem?

z gory dziekuje za odpowiedzi..

pozdrawiam

Opublikowano

Oj Darek - źle rozumiesz. Kolega Dawid kupuje takie "przeżytki" bo w miarę tanio. Oczywiście chce napędzać nim model. Prosi również o doświadczenia innych ale nie otrzyma ich bo pewnie oprócz kilku osób nikt nie widział lub nie znał takiego silnika. Też się dziwię po co je kupujesz skoro nie mają być do gabloty. 

Opublikowano

taki tani silniczek ma posluzyc do wzbogacenia doswiadczenia. stac mnie aby kupic nowa benzynke, ale po co? jestem pilotem dosc mocno polujacym na krety, a tego nie jest mi szkoda. a jak nie rozsypie sie w moich rekach to moze i trafi w rece osoby, ktora bedzie chciala postawic go w gablocie.. najblizsza przyszlosc tego jak i innych silnikow ktore kupie czy kupilem jest nie znana. wpierw przeleza troche bo zaczalem remont pracowni, potem odzyskaja mlodosc i poczuja wiatr. a reszta zalezna jest od moich umiejetnosci pilotarzu i moich checi co z nimi bedzie.

 

takze jakby byl by ktos tak mily i napisal mi uprzejmie

jakie paliwko ?

jaka swieca? tj model swiecy :)

do jakiej wagi modelu treningowego?

i jakie smigielko?

 

bardzo serdecznie z gory dziekuje :)

Opublikowano

Jacku nie przesadzaj. lepiej zobacz ile takich silnikow jest na ebuy. ja poluje cenowo i pojemnosciowe, ostatnio umknelo mi os II .50  za £7+3,5 przesylka.. dzialajacy bo koles dodal film..

 

po za tym nie jest za mna tak zle.. tylko 5na 10 lotow to krety, a od 2tygodni nie latam, tzn latam tylko na symulatorze..

Opublikowano

Umyć, wyczyścić i do gablotki.

Rozumiem, że to początek kolekcji.

Jestem tego samego zdania. Nie zastanawiałeś się nad przyczyną tych "kretów"? Może to własnie wina silnika? 

Opublikowano

Jestem tego samego zdania. Nie zastanawiałeś się nad przyczyną tych "kretów"? Może to własnie wina silnika? 

poki co nie latalem zadna spalina.. procz symulatora..

Opublikowano

Do gabloty, to on się nie nadaje. Może gdyby był nowy, ale to i tak bardzo popularny silnik. 

Jak idzie o parametry tego silnika, to ma podobne jak współczesny szkolny 15 LA na typowych śmigłach. Minusem na pewno będzie brak szczelności na połączeniu z tłumikiem, a problemem w ogóle może być szczelność połączeń w takim starym silniku. Problematyczne mogą też być przeróbki jakie były w nim zrobione.

Świeca dowolna ciepła, gorąca, albo średnio ciepła, to na prawdę nie ma większego znaczenia. Paliwo, jak do wszystkich silników produkowanych przede wszystkim na rynek USA, z zawartością 5-15% nitro. Może być MT Contest 10 z dolewką aptecznej rycyny tak aby zawartość oleju wynosiła 20-22%. Śmigła np: 9x4, 8x4, 7x6 itp.

Uruchamianie starych silników, to świetna zabawa. Osobiście nie widzę żadnych sensownych argumentów za tym, że ich miejsce jest wyłącznie w gablocie. Pracują tak samo dobrze :)

Opublikowano

Po prostu lubię to robić. A tak przy okazji podpowiem Ci, że każdy używany silnik wymaga gruntownego przeglądu. Fakt, że ktoś uruchamia silnik, który trochę przeleżał i robi filmik jako dowód, że silnik pracuje kompletnie nic nie znaczy. Ja kiedyś odesłałem facetowi motorek właśnie dlatego, że go uruchomił bez zastanawiania się co jest w środku. Osobiście unikam też kupowania silników modyfikowanych. Twój jest wart tyle ile za niego zapłaciłeś i nie jest to żadna okazja. Jest trochę sponiewierany i przerabiany. Trzeba go rozebrać, porządnie wyczyścić, dorobić zniszczone uszczelki i pewnie będzie całkiem ładnie jeszcze pracował.

Opublikowano

cenna uwaga, dziekuje.

 

poki co nie mam paliwka.. to jest najwikszy moj problem, gdyz poczta w anglii zabrania przesylek cieczy.

 

tak zaraz pewnie ktos z anglii napisze ze mozna zamowic na ebuy. tak zamowilem, dwa razy i dwa razy zostalo to za rekwirowane przez slozby. dodam ze zamawialem na inne nazwiska i inne adresy. moze po prostu mam do tego pecha.

 

kupno uzywanego silnika jest jak kupno starego auta.

pierw wizyta u mechanika, czytaj rozbierz silnik, wyczysc i wymien uszczelki.

 

co zrobic w przypadku braku dostepnych czesci zamiennych?

dorobienie uczelki? nie zajmowalem sie tym jeszcze.. czeka mnie duze zabawy to prawda, a przedewszystkim duzo nauki, zdobywania wiedzy imdoswiadczenia..

czy mozna "regenerowac" stara uszczelke i dodac tam takiego "jakby kleju" uszczelniajacego?

Opublikowano

Niektórzy używają silikonu uszczelniającego z dobrym skutkiem, ja wolę oryginalne rozwiązania. Trochę kłopotu mogą sprawić uszczelki pomiędzy tuleją a karterem i tuleją a głowicą. Grubość pierwszej odpowiada za kąty rozrządu, a drugiej za stopień sprężania. Warto więc postarać się ich nie zniszczyć, a w razie ich uszkodzenia można je przesmarować właśnie silikonem uszczelniającym.

Opublikowano

o wlasnie mialem na mysli ten silikon. tylko nie pamietalem ze to silikon :)

 

a ze wszystkim czas pokaże..

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.