kaszalu Opublikowano 8 Października 2017 Opublikowano 8 Października 2017 Akwen będzie otwarty i naturalny, bo Andrzej z Aleksandrowa spuścił już wodę z basenu .... WIERZĘ W DZIELNOŚĆ MORSKĄ MOJEGO KUTERKA !! W razie czego przygotowałem siatkę na motyle i podbierak do działań ratunkowych SAR
mike217 Opublikowano 10 Października 2017 Opublikowano 10 Października 2017 Andrzej mam dla Ciebie Metanol. W tym tygodniu pracuje od 14 do 22. Jak byś go chciał odebrać?
kaszalu Opublikowano 10 Października 2017 Opublikowano 10 Października 2017 EXTRA !! "Parówka" podskakuje z radości !! Odbiorę tak jak się umówiliśmy - zaraz potem lecę wypróbować !! Dzisiaj izolacja termiczna kociołka - szczegóły widać na zdjęciach.. Płaszcz kotła zaizolowany czterema warstwami tkanej taśmy szklanej na UHU-PORZE , dennica dwoma warstwami specjalnej , samoprzylepnej pianki izolacyjnej do kotłowych rur gorących. Brzegi "obwoju" wzmocnione "cyjanoakrylem" , uważając aby nie zaklajstrować na amen zaworu bezpieczeństwa !!!! Jak wszystko wyschnie i zwiąże próba ognia !! Powinna znacznie podnieść się sprawność kociołka !
Piotr K. Opublikowano 11 Października 2017 Opublikowano 11 Października 2017 Spacer po ulicy Spornej 2
kaszalu Opublikowano 11 Października 2017 Opublikowano 11 Października 2017 Znam te widoki ! W bazie remontowej żeglugi , na wózku wyciągu pochylni przystosowany również do pchania barek holownik HM-300 - tak zwany gwarowo "bombowiec" - w Żegludze Bydgoskiej pływało ich kilka pod różnymi nazwami . Jeden widać w akcji na Wiśle w filmie powyżej . Przydomek uzyskały ze względu na głośny napęd instalowany w pierwszym okresie budowy serii w latach pięćdziesiątych .. W późniejszym okresie eksploatacji stare silniki wymieniano na nowocześniejsze "Delfiny" które już tak nie hałasowały ! Fajne zdjęcie Piotrze, dołączam do swojej kolekcji ! Te holowniki mają już swoje lata i nie wiadomo jak długo jeszcze pociągną ... Przydała by się już renowacja floty - może kiedyś to nastąpi w myśl rządowego programu reaktywacji żeglugi śródlądowej ! Na zdjęciach poniżej podobny holownik w trakcie pływania !
kaszalu Opublikowano 13 Października 2017 Opublikowano 13 Października 2017 Wracając z transcendentalnej podróży historycznej do mikrofloty - dzisiaj mały teścik maszyny parowej dwucylindrowej, nawrotnej, dwustronnego działania ! Uruchomienie na sprężonym powietrzu aby sprawdzić czy działa ..... ... Działa, działa - jak to SAITO !! I ten dźwięk ..... Dla zainteresowanych historią - wydana została bardzo ciekawa książka : "Żegluga w Bydgoszczy - Rejs w przeszłość" pod redakcją p. Grażyny Dziedzic i p. Tomasza Izajasza - super pozycja, polecam wszystkim zainteresowanym historią żeglugi śródlądowej w Bydgoszczy. Wydawcą jest Muzeum Kanału Bydgoskiego które też warto odwiedzić !! Muzeum znajduje się na terenie III LO w pawilonie przy boisku szkolnym (nad starym kanałem bydgoskim) ul. Nowogrodzka 3. Fotka okładki poniżej !
kaczma2 Opublikowano 14 Października 2017 Opublikowano 14 Października 2017 Przyznam się. Te maszyny parowe zaczynają mnie już męczyć.
kaszalu Opublikowano 14 Października 2017 Opublikowano 14 Października 2017 Kaziu - każdy pisze na forum o tym, co mu w duszy gra ! Na szczęście nie ma obowiązku czytania ! Dawaj częściej relację z Twoich działań - naprawdę chętnie zmienię klimat i "ciśnienie pary" !!
mike217 Opublikowano 14 Października 2017 Opublikowano 14 Października 2017 Po to jest to forum , do luźnej dyskusji na tematy modelarstwa szkutniczego i tematy związane z wodą. Dawaj Andrzej pary i po małym metanolu na dobranoc 1
kaszalu Opublikowano 14 Października 2017 Opublikowano 14 Października 2017 ! Dobre !! ( nie metanol oczywiście - wolę bez "m" na początku żeby nie było - pijcie chłopaki szybciej bo się ściemnia... )" A za "metylaka" Michał dziękuję - dzisiaj pewnie będę próbował w palniku, wcześniej nie było możliwości !!
kaczma2 Opublikowano 14 Października 2017 Opublikowano 14 Października 2017 To są działania dzisiejsze. Żaglówka czasami nie chce zmienić kursu z halsu na pełny wiatr. Może to robię w niewłaściwym czasie, gdy wiatr zmienia kierunek lub cichnie. Ten film wgrywałem prosto z kamerki na YT. Jutro będzie film ze ślizgiem i jego dziwnym zachowaniem. PS. Nikomu nic nie zakazuje. To tylko moje odczucia.
kaczma2 Opublikowano 15 Października 2017 Opublikowano 15 Października 2017 W końcowej części filmu, w zakręcie widać jak model odwraca się na bok. Tak jakby dostawał jakieś uderzenia. Nie kontynuowałem pływania kierując model do brzegu. Wcześniej nawet w ciaśniejszych skrętach i większej prędkości takiego zachowania nie było. Może to był atak szczupaka. Niedawno tak się ryba rzuciła, że narobiła fale na całą szerokość. Wędkarze twierdzą, że to szczupak. Nie zamieszczam tu relacji z budowy modeli bo ten dział nie jest od tego i nie jestem pewny czy moje filmy podchodzą pod dział Imprezy i spotkania regionalne. Przechodzą ludzie wzdłuż kanału i nawet nie spojrzą na model na wodzie. Ani to impreza ani to spotkanie. Zdjęcia z budowy Fairmount Alpine zamieszczam na Google Zdjęcia. Link do jednego z ostatnich zdjęć w albumie https://photos.app.goo.gl/gbCYQQ2CDANxCRO52
mike217 Opublikowano 15 Października 2017 Opublikowano 15 Października 2017 Nie zamieszczam tu relacji z budowy modeli bo ten dział nie jest od tego i nie jestem pewny czy moje filmy podchodzą pod dział Imprezy i spotkania regionalne. Masz Ty problemy... po to jest to forum.. Moim zdaniem model złapał liścia na ster i tyle.
kaszalu Opublikowano 15 Października 2017 Opublikowano 15 Października 2017 "Pojemność" tytułu wątku - Pływanie Bydgoszcz i okolice - jest na tyle duża , że łyknie wszystko co dotyczy pływania : historię, budowę, eksperymenty, dyskusje i spotkania też jak najbardziej.... Tak że dawaj Kaziu materiał i nie turbuj sobie głowy takimi problemami !!
mike217 Opublikowano 15 Października 2017 Opublikowano 15 Października 2017 Kontrolne pływanie w pieckach po wymianie sześciu tranzystorów z bloku ładowania kondensatorów w regulatorze wypadło pomyślnie. Regulatory których używam maja osobny blok do ładowania kondensatorów.
kaszalu Opublikowano 15 Października 2017 Opublikowano 15 Października 2017 Jedna "kanapka" widzę nieźle przypieczona !! Grila Michał robiłeś ??
mike217 Opublikowano 15 Października 2017 Opublikowano 15 Października 2017 Problemem jest przeniesienie dużej mocy w dłuższym okresie czasu. Generalnie wszystko przy 5kW robi sie problemem...
kaszalu Opublikowano 15 Października 2017 Opublikowano 15 Października 2017 No tak.... te TWOJE MOCE ... Ja bym nimi obdzielił przynajmniej z pięć modeli.... No ale moje ( te pływające ) nie latają nad wodą jak Twoje !!!
mike217 Opublikowano 15 Października 2017 Opublikowano 15 Października 2017 Niestety w ślizgach kompromisu nie ma. Pływamy krótko i szybko. W Warszawie powstaje bliźniaczy model do mojego , obroty sinika będzie mial jeszcze o 50 obrotów wyższe na 1wolt niż mój. Przy 50 woltach robi to duża różnice.
kaszalu Opublikowano 15 Października 2017 Opublikowano 15 Października 2017 Ciekawie by wyglądał wyścig tych dwóch łódek jedna koło drugiej .... Może uda mi się to zobaczyć !!
Rekomendowane odpowiedzi