kaszalu Opublikowano 6 Kwietnia 2018 Opublikowano 6 Kwietnia 2018 My tu gadu, gadu, a kol. JAMYK cichcem, cichcem produkuje z machoniu stery do Zaruskiego i inne tajemnicze konstrukcje !
kaszalu Opublikowano 7 Kwietnia 2018 Opublikowano 7 Kwietnia 2018 I okucie steru "Zaruskiego" z nierdzewki przygotowane do spawania laserowego krawędzi ! Wygląda "zarąbiście" !!!
tombrzus Opublikowano 8 Kwietnia 2018 Opublikowano 8 Kwietnia 2018 Kawał bardzo starannej, modelarskiej roboty Podziwiam, Tomek
kaszalu Opublikowano 8 Kwietnia 2018 Opublikowano 8 Kwietnia 2018 Lody zeszły ! Można pływać ! Widok ze Srebrnicy nad zalewem koronowskim na Pieczyska (na wprost) i Romanowo ( po lewej).
kaszalu Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Opublikowano 9 Kwietnia 2018 ...spawa się , spawa laserkiem..... Klasa światowa Janusz !!
kaszalu Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Jak już mówiłem , lody zeszły, pływać można ! Zrobiłem więc rozruch siłowni parowej po sezonie postojowym i próby ruchowe "ZOŚKI" łącznie z gramofonem szypra - wszystko działa !! Można zejść na wodę co też niebawem uczynię !!
kaszalu Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Zamówienie rządowe na śródlądowo - morski bocznokołowiec uzbrojony w końcu zostało potwierdzone i stocznia rusza z robotą ! Wstępna przymiarka komponentów w kadłubie i prace w toku !
kaszalu Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Jeszcze osadzenie wału koła łopatkowego . Tulejki łożyskowe brązowe, ze spieku proszkowego, nasycane, samosmarowne, osadzone we wzmocnionych burtach, wał srebrzanka szlifowana fi 8 mm, koło duże przekładni głównej 1 : 2,5 - 25 zębów. Kręgosłup parostatku z grubsza gotowy !!
kaczma2 Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Dzisiaj, na działce w korytku na deszczówkę szukałem przyczyny nabierania wody po nałożeniu tamborków. Okazało się, że przy nawet małych obrotach łopatki wytwarzają ciśnienie wody. Pompa. Nie wystarcza tak jak w moim modelu przegroda. Tamborek musi być szczelny i wskazany jest duży luz między łopatkami a płaszczyzną tamborka Zmienię kąt łopatek żeby nie zabierały wodę tylko wyrzucały do tyłu. Przyda się blokada max. obrotów lub dopasowanie obrotów. Niech płynie wolniej ale bezpiecznie.
kaszalu Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Ciekawe doświadczenie Kaziu - muszę pomyśleć i wykorzystać !!
kaszalu Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Opublikowano 13 Kwietnia 2018 (edytowane) Nocna zmiana podciągnęła dalszą część prac koncepcyjnych i inżynieryjnych w kadłubie jednostki - chyba dostaną premię !!! Na ostatnich fotkach druga wersja ustawienia komponentów siłowni - korzystniejsza z uwagi na zastosowanie manometru kontrolnego na kotle.... Myślę że po ostatniej analizie ta wersja będzie realizowana - model wzorowany jest na wykorzystywanym również do celów szkoleniowych na Zatoce Gdańskiej śródlądowym, uzbrojonym statku flotylli pińskiej ORP "Generał Sosnkowski" ! Edytowane 13 Kwietnia 2018 przez kaszalu 1
kaszalu Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Odrysowane, wycięte, wpasowane, wstawione i wstępnie zamocowane grodzie przedziału maszynowego zostały wklejone na Epidian 5 + utwardzacż PAC100 + aerosil. . Wiąże...............................Związało ! W międzyczasie pokład przedni z lukiem ..... dłubie się ...
Gość RomanX Opublikowano 14 Kwietnia 2018 Opublikowano 14 Kwietnia 2018 o trafiłem na temat w którym prawdziwy parowiec się buduje - czad u nas w Krakowie pod Wawelem taki wycieczkowiec pływa z bocznym napędem, ale te koła ma trochu większe w stosunku do długości kadłuba. będę podglądał postępy
kaszalu Opublikowano 14 Kwietnia 2018 Opublikowano 14 Kwietnia 2018 Ten mały wycieczkowiec na fotce ma pewnie napęd spalinowy i przekładnię redukcyjną . Koła są wolnoobrotowe - widać po średnicy - ale na płytką Wisłę nawet lepsze od napędu śrubowego. Ten który buduję miał napęd z maszyny parowej bezpośrednio na wał kół łopatkowych - podobnie jak większość parowych bocznokołowców z tego okresu . Korbowody tłoków były podłączone bezpośrednio do wykorbień na wale koła łopatkowego a maszyna parowa była nawrotna, czyli pracowała w obie strony po odpowiednim przesterowaniu mechanizmu suwakowego rozrządu pary. Próbka działania takiego napędu w oryginale poniżej.
kaszalu Opublikowano 16 Kwietnia 2018 Opublikowano 16 Kwietnia 2018 Ciąg dalszy prac przy kadłubie - pokład rufowy.
kaczma2 Opublikowano 16 Kwietnia 2018 Opublikowano 16 Kwietnia 2018 Andrzej, poszukaj przedwojenny film Zew morza. Kręcony był między innymi na Sosnkowskim (torpedowiec).
stema Opublikowano 16 Kwietnia 2018 Opublikowano 16 Kwietnia 2018 Ciąg dalszy prac przy kadłubie - pokład rufowy. Nie "zgniją" Ci te nie wodoodporne sklejki?
kaszalu Opublikowano 16 Kwietnia 2018 Opublikowano 16 Kwietnia 2018 Sklejka liściasta 5-cio warstwowa w pełni wodoodporna, dobrej jakości - pozostałość po budowie mojej "dorosłej" łodzi żaglowej !! Rufka - ciąg dalszy !
Rekomendowane odpowiedzi