Skocz do zawartości

Pływanie - Bydgoszcz i okolice


Kross

Rekomendowane odpowiedzi

Znalazłem jeszcze link do ciekawej strony o Flotylli Pińskiej !

Warto poczytać !

 

https://forum.dobroni.pl/f/flotylla-pinska/33239/2

 

Większość materiałów pochodzi stamtąd !

 

Okazuje się, że statki flotylli walczyły też na Wiśle pod Świeciem, Toruniem , Grudziądzem i Płockiem podczas kampanii wrześniowej !

Jednym słowem kawał historii .... B)

post-3419-0-10622000-1498058383.jpeg

post-3419-0-93676800-1498058403.jpg

post-3419-0-90987600-1498058428.jpeg

post-3419-0-57939700-1498058455.jpeg

post-3419-0-81301400-1498058474.jpeg

post-3419-0-20807800-1498058490.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy materiał. Wybierając typ czy rodzaj modelu do budowy  należałoby rozważyć: czy kierowac się własnym upodobaniem i znajomościa historii jednostki, czy  "pod publiczkę" wybrac model kolorowy, z detalami, buchający parą i syreną. Z własnego doświadczenia wiem, że modele ambitne z detalami, są dumą budowniczego i i znawców tematu. Dla reszty oglądaczy jest to temat nie znany i marginesowy. Liczy sie widok ogólny i co on może, ile kosztuje i jak szybko płynie. I co wybrac? 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  1. Ciekawy materiał. Wybierając typ czy rodzaj modelu do budowy  należałoby rozważyć: czy kierowac się własnym upodobaniem i znajomościa historii jednostki, czy  "pod publiczkę" wybrac model kolorowy, z detalami, buchający parą i syreną. Z własnego doświadczenia wiem, że modele ambitne z detalami, są dumą budowniczego i i znawców tematu. Dla reszty oglądaczy jest to temat nie znany i marginesowy. Liczy sie widok ogólny i co on może, ile kosztuje i jak szybko płynie. I co wybrac? 

Chyba sam odpowiedziałeś sobie na zadane pytanie - mam nadzieję, że budowniczy pójdzie tą drogą bo historia Flotylli Pińskiej raczej na to zasługuje.

Trzymam kciuki za budowę :)

Pozdrawiam,

Łukasz

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej - mam nadzieję, że będzie to jednostka historyczna związana z Flotyllą Pińską. Masz doświadczenie z maszynerią parową i ten piękny bocznokołowiec powinien być przez Ciebie budowany. Już zasiadam na widowni i gorąco kibicuję budowie. Zapewne powstanie piękna i jednocześnie unikatowa jednostka. Do dzieła STOCZNIOWCU .... 

Pozdrawiam

Ryszard

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale namieszałem - I O TO CHODZIŁO !  :)

Pewnie kilka osób przez to poznało lub pozna historię Flotylli Pińskiej !  :D

Myślę intensywnie który statek wybrać ....... B)

Ps.

Andrzeju - kurs jak widzę prawidłowy !!!!!! :D

Jeszcze ciekawostka - mundur marynarzy flotylli ( widać go powyżej na zdjęciu jako pierwszy z lewej w gablocie ) był dwustronny i "odwracalny" , biało-czarny w zależności od potrzeb !  :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info - postaram się zobaczyć !!  :)

Flotylla Pińska i Oddział Wydzielony Wisła to naprawdę ciekawa historia !

Kutry Oddziału Wydzielonego Wisła stacjonowały w Brdyujściu i stamtąd wyruszyły do walki we wrześniu 39 roku, miedzy innymi do obrony mostu fordońskiego przed niemieckim lotnictwem  ! 

Chyba się nieźle "wkręciłem" w temat !! :D

Jeszcze parę fotek flotylli ! Między innymi wnętrze wieży działowej, sterówka i maszynownia monitora.

post-3419-0-98659300-1498249467.jpeg

post-3419-0-06269600-1498249480.jpeg

post-3419-0-48349700-1498249495.jpeg

post-3419-0-27217400-1498249513_thumb.jpeg

post-3419-0-53210100-1498249597.jpeg

post-3419-0-00465800-1498249622.jpeg

post-3419-0-01385200-1498249664.jpeg

post-3419-0-17461000-1498249709.jpeg

post-3419-0-44823600-1498249744.jpg

post-3419-0-57710900-1498253436.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Śruba wypada nisko, Meczyło mnie parogodzinne łowienie z płetwy, powrót pod wiatr był uciązliwy.  Teram mam swobodę i mogę moją ulubioną brdę penetrować..Napęd ciągnie tylko prosto, kierunek utrzymuję z płetwy.  Największym problemem było zaczepienie silnika tak abym mogł wsiadać do belly boata ściągając tylną belkę. Rozwiązanie przyszło jakoś samo, pofrezowałem troszkę blaszek i działa. Wsiadam, zapinam belkę, z tyłu mam silnik, sięgam go wpinam i podłączam do sterownika. Lipo 4S30Ah w kuwecie wodoszczelnej mam z przodu na dziobie. Sterownik wykonałem w specyfikacji hermetycznej , sterowanie jest PWM, szerokością impulsu co powoduje lekkie " miauczenie" silnika na niskich obrotach. Wszystkie detale, dałem do anodowania pod kolor pontonu, zabezpiecza je to przed korozją. Maksymalna moc napędu 320W. Do swobodnego przemieszczania się bez wiatru potrzebuję około 80-90W. Napęd przed pływaniem był rzetelnie testowany z logerem.

post-4076-0-92106900-1498406464_thumb.jpg

post-4076-0-35461700-1498406546_thumb.jpg

post-4076-0-49743500-1498406583_thumb.jpg

post-4076-0-12932200-1498406728_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.