Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Akwen będzie otwarty i  naturalny, bo Andrzej z Aleksandrowa  spuścił już wodę z basenu .... :P

WIERZĘ W DZIELNOŚĆ MORSKĄ MOJEGO KUTERKA !!

W razie czego przygotowałem siatkę na motyle i podbierak do działań ratunkowych  SAR  :D  :D  :D

Opublikowano

EXTRA !! :D

"Parówka" podskakuje z radości !! :)

Odbiorę tak jak się umówiliśmy - zaraz potem lecę wypróbować !! B)

 

Dzisiaj izolacja termiczna kociołka - szczegóły widać na zdjęciach..

Płaszcz kotła zaizolowany czterema warstwami tkanej taśmy szklanej na UHU-PORZE , dennica dwoma warstwami specjalnej , samoprzylepnej pianki izolacyjnej do 

kotłowych rur gorących. Brzegi "obwoju" wzmocnione "cyjanoakrylem" , uważając aby nie zaklajstrować na amen zaworu bezpieczeństwa !!!!  :rolleyes:

Jak wszystko wyschnie i zwiąże próba ognia !! :ph34r:

Powinna znacznie podnieść się sprawność kociołka !

post-3419-0-22592500-1507662754_thumb.jpg

post-3419-0-05236400-1507662767_thumb.jpg

post-3419-0-84206600-1507662780_thumb.jpg

post-3419-0-11097800-1507662812_thumb.jpg

post-3419-0-49631500-1507662829_thumb.jpg

post-3419-0-94041200-1507662867_thumb.jpg

post-3419-0-82874400-1507662881_thumb.jpg

post-3419-0-88425700-1507662893_thumb.jpg

post-3419-0-95764500-1507670421_thumb.jpg

post-3419-0-18997600-1507670452_thumb.jpg

Opublikowano

Znam te widoki ! :)

W bazie remontowej żeglugi , na wózku wyciągu pochylni przystosowany również do pchania barek holownik HM-300 - tak zwany gwarowo "bombowiec" - w Żegludze Bydgoskiej pływało ich kilka pod różnymi nazwami .

Jeden widać w akcji na Wiśle w filmie powyżej . Przydomek uzyskały ze względu na głośny napęd instalowany w pierwszym okresie budowy serii w latach pięćdziesiątych ..  

W późniejszym okresie eksploatacji stare silniki wymieniano na nowocześniejsze "Delfiny" które już tak nie hałasowały !

Fajne zdjęcie Piotrze, dołączam do swojej kolekcji ! Te holowniki mają już swoje lata i nie wiadomo jak długo jeszcze pociągną ... :rolleyes:

Przydała by się już renowacja floty - może kiedyś to nastąpi w myśl rządowego programu reaktywacji żeglugi śródlądowej ! B)

Na zdjęciach poniżej podobny holownik w trakcie pływania !

post-3419-0-65464600-1507763165_thumb.jpg

post-3419-0-65864300-1507764298.jpg

post-3419-0-28973100-1507764960_thumb.jpg

Opublikowano

Wracając z transcendentalnej podróży historycznej  do mikrofloty - dzisiaj mały teścik maszyny parowej dwucylindrowej, nawrotnej, dwustronnego działania !

Uruchomienie na sprężonym powietrzu aby sprawdzić czy działa .....  :)

...

Działa, działa - jak to SAITO !! B)

I ten dźwięk ..... :wub:  :wub:  :wub:

 

 

Dla zainteresowanych historią - wydana została bardzo ciekawa książka : "Żegluga w Bydgoszczy - Rejs w przeszłość" pod redakcją p. Grażyny Dziedzic i p. Tomasza Izajasza - super pozycja, polecam wszystkim zainteresowanym historią żeglugi śródlądowej w Bydgoszczy.

Wydawcą jest Muzeum Kanału Bydgoskiego które też warto odwiedzić !!

Muzeum znajduje się na terenie III LO w pawilonie przy boisku szkolnym (nad starym kanałem bydgoskim) ul. Nowogrodzka 3. 

Fotka okładki poniżej !

post-3419-0-34138900-1507912576_thumb.jpg

post-3419-0-26275000-1507913117_thumb.jpg

Opublikowano

Kaziu - każdy pisze na forum o tym, co mu w duszy gra ! :)

Na szczęście nie ma obowiązku czytania ! :D  :D  :D

Dawaj częściej  relację z Twoich działań - naprawdę chętnie zmienię klimat i "ciśnienie pary" !! :rolleyes:

Opublikowano

:D  :D  :D  !

Dobre !! ( nie metanol oczywiście -  wolę bez "m" na początku żeby nie było - pijcie chłopaki szybciej bo się ściemnia... :unsure: )"

A za  "metylaka" Michał dziękuję - dzisiaj pewnie będę próbował w palniku, wcześniej nie było możliwości !!

Opublikowano

To są działania dzisiejsze. Żaglówka czasami nie chce zmienić kursu z halsu na pełny wiatr. Może to robię w niewłaściwym czasie, gdy wiatr zmienia kierunek lub cichnie.

Ten film wgrywałem prosto z kamerki na YT.

 

Jutro będzie film ze ślizgiem i jego dziwnym zachowaniem.

 

PS. Nikomu nic nie zakazuje. To tylko moje odczucia.

Opublikowano

  

W końcowej części filmu, w zakręcie widać jak model odwraca się na bok. Tak jakby dostawał jakieś uderzenia. Nie kontynuowałem pływania kierując model do brzegu. Wcześniej nawet w ciaśniejszych skrętach i większej prędkości takiego zachowania nie było. Może to był atak szczupaka. Niedawno tak się ryba rzuciła, że narobiła fale na całą szerokość. Wędkarze twierdzą, że to szczupak.

 

Nie zamieszczam tu relacji z budowy modeli bo ten dział nie jest od tego i nie jestem pewny czy moje filmy podchodzą pod dział Imprezy i spotkania regionalne. Przechodzą ludzie wzdłuż kanału i nawet nie spojrzą na model na wodzie. Ani to impreza ani to spotkanie.

Zdjęcia z budowy Fairmount Alpine zamieszczam na Google Zdjęcia. Link do jednego z ostatnich zdjęć w albumie https://photos.app.goo.gl/gbCYQQ2CDANxCRO52

Opublikowano

 

Nie zamieszczam tu relacji z budowy modeli bo ten dział nie jest od tego i nie jestem pewny czy moje filmy podchodzą pod dział Imprezy i spotkania regionalne.

Masz Ty problemy... po to jest to forum..

Moim zdaniem model złapał liścia na ster i tyle.

Opublikowano

"Pojemność"  tytułu  wątku - Pływanie Bydgoszcz i okolice - jest na tyle duża , że łyknie wszystko co dotyczy pływania : historię, budowę, eksperymenty, dyskusje i spotkania też jak najbardziej.... :D  :D  :D

Tak że dawaj Kaziu materiał i nie turbuj sobie głowy takimi problemami !! :)

post-3419-0-93186300-1508070988_thumb.jpg

Opublikowano

Kontrolne pływanie w pieckach po wymianie sześciu tranzystorów z bloku ładowania kondensatorów w regulatorze wypadło pomyślnie. Regulatory których używam maja osobny blok do ładowania kondensatorów.
 

post-4076-0-59870900-1508079269_thumb.jpg

post-4076-0-78255800-1508079391_thumb.jpg

Opublikowano

Niestety w ślizgach kompromisu nie ma. Pływamy krótko i szybko. W Warszawie powstaje bliźniaczy model do mojego , obroty sinika będzie mial jeszcze o 50 obrotów wyższe na 1wolt niż mój. Przy 50 woltach robi to duża różnice.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.