Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak już mówiłem , lody zeszły, pływać można !

Zrobiłem więc rozruch siłowni parowej po sezonie postojowym i próby ruchowe "ZOŚKI" łącznie z gramofonem szypra  - wszystko działa !!  :)

Można zejść na wodę co też niebawem uczynię !!

 

post-3419-0-45548400-1523443992_thumb.jpg

post-3419-0-99809600-1523444015_thumb.jpg

Opublikowano

Zamówienie rządowe na śródlądowo - morski bocznokołowiec uzbrojony w końcu zostało potwierdzone i stocznia rusza z robotą !  :)

Wstępna przymiarka komponentów w kadłubie i prace w toku !

post-3419-0-08719600-1523530723_thumb.jpg

post-3419-0-99422400-1523530736_thumb.jpg

post-3419-0-33838600-1523530768_thumb.jpg

post-3419-0-69633700-1523531557_thumb.jpg

post-3419-0-93304500-1523536653_thumb.jpg

post-3419-0-53196600-1523536668_thumb.jpg

post-3419-0-32799800-1523541180_thumb.jpg

post-3419-0-15308900-1523541196_thumb.jpg

post-3419-0-44495100-1523543725_thumb.jpg

Opublikowano

Jeszcze osadzenie wału koła łopatkowego . Tulejki łożyskowe brązowe, ze spieku proszkowego, nasycane, samosmarowne,  osadzone we wzmocnionych burtach, wał srebrzanka szlifowana fi 8 mm, koło duże przekładni głównej 1 : 2,5  - 25 zębów.

Kręgosłup parostatku z grubsza  gotowy !!  :)

post-3419-0-22286400-1523549030_thumb.jpg

post-3419-0-66927500-1523549046_thumb.jpg

post-3419-0-40855500-1523552905_thumb.jpg

Opublikowano

Dzisiaj, na działce w korytku na deszczówkę szukałem przyczyny nabierania wody po nałożeniu tamborków. Okazało się, że przy nawet małych obrotach łopatki wytwarzają ciśnienie wody. Pompa. Nie wystarcza tak jak w moim modelu przegroda. Tamborek musi być szczelny i wskazany jest duży luz między łopatkami a płaszczyzną tamborka Zmienię kąt łopatek żeby nie zabierały wodę tylko wyrzucały do tyłu. Przyda się blokada max. obrotów lub dopasowanie obrotów. Niech płynie wolniej ale bezpiecznie. 

Opublikowano (edytowane)

Nocna zmiana podciągnęła dalszą część prac koncepcyjnych i inżynieryjnych w kadłubie jednostki - chyba dostaną premię !!!  :P  :)  :)  :)  

Na ostatnich fotkach druga wersja ustawienia komponentów siłowni - korzystniejsza z uwagi na zastosowanie manometru kontrolnego na kotle....

Myślę że po ostatniej analizie ta wersja będzie realizowana - model wzorowany jest na wykorzystywanym również do celów szkoleniowych na Zatoce Gdańskiej śródlądowym, uzbrojonym statku flotylli pińskiej ORP "Generał Sosnkowski"  !  :)

post-3419-0-27819500-1523602620_thumb.jpg

post-3419-0-20814200-1523602641_thumb.jpg

post-3419-0-30544000-1523602660_thumb.jpg

post-3419-0-47736400-1523602684_thumb.jpg

post-3419-0-01435900-1523602699_thumb.jpg

post-3419-0-94008400-1523602719_thumb.jpg

post-3419-0-48527600-1523602763_thumb.jpg

post-3419-0-27127900-1523606326_thumb.jpg

post-3419-0-76338800-1523606338_thumb.jpg

post-3419-0-73706200-1523607380_thumb.jpg

post-3419-0-42752700-1523607404.jpg

Edytowane przez kaszalu
  • Lubię to 1
Opublikowano

Odrysowane, wycięte, wpasowane, wstawione i wstępnie zamocowane  grodzie przedziału maszynowego zostały wklejone  na Epidian 5 + utwardzacż PAC100 + aerosil. . B)

Wiąże...............................Związało !  :)

W międzyczasie pokład przedni z lukiem ..... dłubie się ... ;)

post-3419-0-93274300-1523614892_thumb.jpg

post-3419-0-96676300-1523614905_thumb.jpg

post-3419-0-29470300-1523614929_thumb.jpg

post-3419-0-39272300-1523614942_thumb.jpg

post-3419-0-58587200-1523624231_thumb.jpg

post-3419-0-77720700-1523628639_thumb.jpg

post-3419-0-14393500-1523655580_thumb.jpg

post-3419-0-16653500-1523655608_thumb.jpg

post-3419-0-28970900-1523655639_thumb.jpg

post-3419-0-08786400-1523655657_thumb.jpg

Opublikowano

o trafiłem na temat w którym prawdziwy parowiec się buduje - czad  B)

u nas w Krakowie pod Wawelem taki wycieczkowiec pływa z bocznym napędem,

ale te koła ma trochu większe w stosunku do długości kadłuba. będę podglądał postępy

statek_rejsy_krakaw_3.jpg

Opublikowano

Ten mały wycieczkowiec na fotce ma pewnie napęd spalinowy i przekładnię redukcyjną . Koła są wolnoobrotowe -  widać po średnicy - ale na płytką Wisłę nawet lepsze od napędu śrubowego.

Ten który buduję miał napęd z maszyny parowej bezpośrednio na wał kół łopatkowych - podobnie jak większość parowych bocznokołowców z tego okresu .

Korbowody tłoków były podłączone bezpośrednio do wykorbień na wale koła łopatkowego a maszyna parowa była nawrotna, czyli pracowała w obie strony po odpowiednim przesterowaniu mechanizmu suwakowego rozrządu pary.

Próbka działania takiego napędu w oryginale poniżej.

 

 

Opublikowano

Sklejka liściasta 5-cio warstwowa w pełni wodoodporna, dobrej jakości  - pozostałość po budowie mojej "dorosłej" łodzi żaglowej !!  :D

Rufka - ciąg dalszy !

post-3419-0-97575100-1523885795_thumb.jpg

post-3419-0-04619800-1523885811_thumb.jpg

post-3419-0-32240300-1523885828_thumb.jpg

post-3419-0-57762800-1523885842_thumb.jpg

post-3419-0-85658300-1523889118_thumb.jpg

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.