Skocz do zawartości

Pływanie - Bydgoszcz i okolice


Kross

Rekomendowane odpowiedzi

Jeszcze osadzenie wału koła łopatkowego . Tulejki łożyskowe brązowe, ze spieku proszkowego, nasycane, samosmarowne,  osadzone we wzmocnionych burtach, wał srebrzanka szlifowana fi 8 mm, koło duże przekładni głównej 1 : 2,5  - 25 zębów.

Kręgosłup parostatku z grubsza  gotowy !!  :)

post-3419-0-22286400-1523549030_thumb.jpg

post-3419-0-66927500-1523549046_thumb.jpg

post-3419-0-40855500-1523552905_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj, na działce w korytku na deszczówkę szukałem przyczyny nabierania wody po nałożeniu tamborków. Okazało się, że przy nawet małych obrotach łopatki wytwarzają ciśnienie wody. Pompa. Nie wystarcza tak jak w moim modelu przegroda. Tamborek musi być szczelny i wskazany jest duży luz między łopatkami a płaszczyzną tamborka Zmienię kąt łopatek żeby nie zabierały wodę tylko wyrzucały do tyłu. Przyda się blokada max. obrotów lub dopasowanie obrotów. Niech płynie wolniej ale bezpiecznie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nocna zmiana podciągnęła dalszą część prac koncepcyjnych i inżynieryjnych w kadłubie jednostki - chyba dostaną premię !!!  :P  :)  :)  :)  

Na ostatnich fotkach druga wersja ustawienia komponentów siłowni - korzystniejsza z uwagi na zastosowanie manometru kontrolnego na kotle....

Myślę że po ostatniej analizie ta wersja będzie realizowana - model wzorowany jest na wykorzystywanym również do celów szkoleniowych na Zatoce Gdańskiej śródlądowym, uzbrojonym statku flotylli pińskiej ORP "Generał Sosnkowski"  !  :)

post-3419-0-27819500-1523602620_thumb.jpg

post-3419-0-20814200-1523602641_thumb.jpg

post-3419-0-30544000-1523602660_thumb.jpg

post-3419-0-47736400-1523602684_thumb.jpg

post-3419-0-01435900-1523602699_thumb.jpg

post-3419-0-94008400-1523602719_thumb.jpg

post-3419-0-48527600-1523602763_thumb.jpg

post-3419-0-27127900-1523606326_thumb.jpg

post-3419-0-76338800-1523606338_thumb.jpg

post-3419-0-73706200-1523607380_thumb.jpg

post-3419-0-42752700-1523607404.jpg

Edytowane przez kaszalu
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odrysowane, wycięte, wpasowane, wstawione i wstępnie zamocowane  grodzie przedziału maszynowego zostały wklejone  na Epidian 5 + utwardzacż PAC100 + aerosil. . B)

Wiąże...............................Związało !  :)

W międzyczasie pokład przedni z lukiem ..... dłubie się ... ;)

post-3419-0-93274300-1523614892_thumb.jpg

post-3419-0-96676300-1523614905_thumb.jpg

post-3419-0-29470300-1523614929_thumb.jpg

post-3419-0-39272300-1523614942_thumb.jpg

post-3419-0-58587200-1523624231_thumb.jpg

post-3419-0-77720700-1523628639_thumb.jpg

post-3419-0-14393500-1523655580_thumb.jpg

post-3419-0-16653500-1523655608_thumb.jpg

post-3419-0-28970900-1523655639_thumb.jpg

post-3419-0-08786400-1523655657_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o trafiłem na temat w którym prawdziwy parowiec się buduje - czad  B)

u nas w Krakowie pod Wawelem taki wycieczkowiec pływa z bocznym napędem,

ale te koła ma trochu większe w stosunku do długości kadłuba. będę podglądał postępy

statek_rejsy_krakaw_3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten mały wycieczkowiec na fotce ma pewnie napęd spalinowy i przekładnię redukcyjną . Koła są wolnoobrotowe -  widać po średnicy - ale na płytką Wisłę nawet lepsze od napędu śrubowego.

Ten który buduję miał napęd z maszyny parowej bezpośrednio na wał kół łopatkowych - podobnie jak większość parowych bocznokołowców z tego okresu .

Korbowody tłoków były podłączone bezpośrednio do wykorbień na wale koła łopatkowego a maszyna parowa była nawrotna, czyli pracowała w obie strony po odpowiednim przesterowaniu mechanizmu suwakowego rozrządu pary.

Próbka działania takiego napędu w oryginale poniżej.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.