Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Wiosna przyszła, zaczął się sezon na "generałów" wszelkiej maści - i bardzo dobrze !!  :D :D

Przynajmniej będzie z kim pływać w sezonie parowo i klimatycznie !  B)

Poniżej krótka relacja fotograficzna z budowy bocznokołowego parowca uzbrojonego "Generał Szeptycki" z flotylli pińskiej 1919 roku - stocznia domowa

Andrzeja z Aleksandrowa, pochylnia "Juno". :)

Główny inżynier trochę się wzbraniał przed uchyleniem tajemnic budowy, ale w końcu udało mi się z niego "wydusić" parę fotek przed wodowaniem !!  :P

Kocioł parowy poziomy, płomienicowo - opłomkowy ,opalany gazem propan-butan,z labiryntowym, podnoszącym sprawność układu przelotem gazów spalinowych do komina, maszyna parowa pozioma, dwucylindrowa, nawrotna, dwustronnego działania. Wykorbienia wału głównego przestawione o 90 stopni między cylindrami ( maszyna sama rusza w cyklu naprzód - stop - wstecz po przestawieniu stawideł) !

Cała siłownia parowa wraz z maszyną parową i wałem głównym kół łopatkowych zainstalowana jest na płycie metalowej . Całość można wyjąć jako integralny zespół napędowy - po wyjęciu może pracować poza modelem co ułatwia obsługę i regulację zespołu napędowego ! Można też wstawić do innego modelu bez zbytnich komplikacji. :)

Piękna sztuka !!! :o  :wub:

post-3419-0-88981400-1524136030.jpg

post-3419-0-90997800-1524136052.jpg

post-3419-0-32852900-1524136067.jpg

post-3419-0-27558700-1524136083.jpg

post-3419-0-32164300-1524136093.jpg

post-3419-0-47276100-1524136102.jpg

Edytowane przez kaszalu
  • Lubię to 1
Opublikowano

Szkoda, że tych zdjęć Szeptyckiego nie można powiększyć. Ale wykryłem kolejny mankament w moim doświadczalnym bocznokołowcu. Za nisko jest podstawa tamborków (trójkąty przed i za) . Wystarczy, że jeden z nich zatknie się z taflą wody to już się nie odklei a po zwiększeniu prędkości bardziej się zanurza.  Lewa strona jest już poprawiona.  Te łopaty nawet na bardzo małych obrotach nieźle ciągną!

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

Można Kaziu - zapisz sobie zdjęcia z forum do katalogu a potem powiększ w innym programie !

A pokład tamborowy jak jest za nisko nad wodą , przy wejściu w falę działa jak ster głębokości zanurzenia na podwodniaku - trochę niebezpiecznie ! :blink:

Moje pokłady tamborowe są wyżej, Ale doświadczenie na przyszłość z tego eksperymentu Kaziu bardzo cenne !!  :)

 

W obróbce pokrywa luku przedniego i zejściówki do maszynowni ..

post-3419-0-01040400-1524178606_thumb.jpg

post-3419-0-98753800-1524178621_thumb.jpg

post-3419-0-91329400-1524178640_thumb.jpg

post-3419-0-87227700-1524178653_thumb.jpg

post-3419-0-02186000-1524178668_thumb.jpg

post-3419-0-73413800-1524178682_thumb.jpg

Edytowane przez kaszalu
  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

Zejściówka do maszynowni z czerpnią powietrza do palnika ciśnieniowego opalającego płomienicowo - opłomkowy pionowy kocioł systemu wytwarzania pary.

Ostatnie zdjęcia - kanał wentylacyjny w wrędze - doprowadzenie powietrza od czerpni do palnika pod pokładem i falochron dziobowy.

post-3419-0-71424900-1524212404_thumb.jpg

post-3419-0-45500300-1524212428_thumb.jpg

post-3419-0-57323100-1524212491_thumb.jpg

post-3419-0-02300400-1524216395_thumb.jpg

post-3419-0-92610100-1524216434_thumb.jpg

post-3419-0-02272500-1524235322_thumb.jpg

post-3419-0-85905900-1524235336_thumb.jpg

Edytowane przez kaszalu
  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

Kilka bulajów ... :rolleyes:

Ufff....

Kilka bulajów ... :rolleyes:

Ależ miał tych okienek z prawej i lewej burty ( i tak dobrze że to nie transatlantyk  "Batory") ...... :o:P

post-3419-0-13624400-1524260862_thumb.jpg

post-3419-0-36217600-1524260890_thumb.jpg

post-3419-0-27969200-1524305973_thumb.jpg

Edytowane przez kaszalu
  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

Nasz specjalny wysłannik Janusz "Jamyk" donosi z Pieczysk - sezon pływający otwarty !!  :D  :D  :D

 

Ps !

 

Michał - jak tam reakcje i momenty obrotowe od śrub - przetrenowaliście ?  :)

post-3419-0-61771100-1524392289_thumb.jpg

Edytowane przez kaszalu
Opublikowano (edytowane)

Nieustająca rozbudowa floty doprowadziła do ciasnoty w porcie i konfliktów w zarządzie...... :ph34r:

Zmuszony byłem rozbudować przystań :P , prace przy generale chwilowo zostały zawieszone !!  :rolleyes:

Na fotce moja nowa "cicha, podniebna przystań"

Jeszcze kilka parostatków wlezie !!! :D  :D  :D

Zarząd obłaskawiony bo nie zaczepia się o kadłuby  !! :)

post-3419-0-38153400-1524574104_thumb.jpg

Edytowane przez kaszalu
Opublikowano

Dzisiaj popływałem jachcikiem motorowym. Powoli i szybko. Od czasu do czasu było słychać stuknięcie. Śruba o coś uderzyła. Potem do wody trafiła żaglówka. Na początku był słaby wiatr i pływała tak, że szło nad nią zapanować. Po 4 minutach jak zerwał się wiatr stanęła w miejscu. Fok łopotał. Nie szło wprowadzić na jakiś kurs. W końcu złapała wiatr i dobiła do brzegu. Mam wrażenie, że wyostrza i film.

Opublikowano

Pojechałem sprawdzić, czy Janusz "Jamyk" nie ściemnia z tym otwarciem sezonu, ale nie - PRAWDĘ GADAŁ !!!  :P  :D

Przy okazji zamordowaliśmy 2 niewinne puszki po browcu !!

post-3419-0-51955400-1525010777_thumb.jpg

post-3419-0-59622100-1525010794_thumb.jpg

post-3419-0-08389000-1525010867_thumb.jpg

post-3419-0-91994000-1525010903_thumb.jpg

Opublikowano

Jestem daleko w sezonie. Moja żaglówka 2 razy pływała, motorówka 3 razy (dzisiaj również), próby bocznokołowca i wyważanie holownika. Jest nieszczelność i żeby ją usunąć musiałem wywiercić szczelinę żeby wcisnąć kawałeczek włókien nasączonych żywicą. I to jeszcze nie załatwia sprawy.  W międzyczasie zrobiłem regulator jednokierunkowy do szczotkowych. Nowy film z żaglówką tuż obok w Statki.

Opublikowano

Jak już doszło do zwodowania doświadczalnego bocznokołowca to wiał silny wiatr. Lekki model, osłabiony napęd, ster słabo działał. Może na wstecznym lepiej pływał. Coś muszę wymyślić żeby koło zębate nie ślizgało się na osi. Kleje puściły. Popatrzcie na filmie.

 

Opublikowano

Przewierć wał z piastą i  daj cienki, np 0,8 mm kołek jako sprzęgło lub zabierak ! 

Każdy statek ma określony rejon pływania i stan morza po którym może pływać - warunki przekroczone = nie wychodzę z portu !  :)

Dzisiaj mocno wiało i to chyba była ta sytuacja - jak na Twój parowczyk stan morza 10 i wiatr 10 B  !!  :D  :P

Przy spokojnej wodzie dobrze sobie radził !! B)

 

 

firtina.jpg

Opublikowano (edytowane)

Dziękuję Stefanie za przypomnienie tematu !!!  :)

Już myślałem, że remont "ugrzązł" z uwagi na ogromne koszty i nic z tego nie będzie !!

Ale jest nadzieja na pozytywne zakończenie sprawy - dobrze że udało Ci się wyszukać te informacje ! :D

Filmik z holowania kiedyś dawno temu wstawiłem na forum, ale ponowne obejrzenie tej operacji nikomu na pewno nie zaszkodzi !! B)

Cieszę się, ze żegluga na Wiśle znowu odżyje !! :wub:

post-3419-0-31351700-1525415076.jpg

post-3419-0-03072900-1525415237_thumb.jpg

post-3419-0-70608300-1525415337.jpg

post-3419-0-54827200-1525415450_thumb.jpg

post-3419-0-42413800-1525415909.jpg

post-3419-0-84938300-1525416051.jpg

Edytowane przez kaszalu
Opublikowano

U mnie na razie większy projekt, do końca roku mam co robić. Restaurujemy klasyka z Patrycja i planujemy nim zrobić parę szlaków w Polsce.

post-4076-0-23527700-1525418962_thumb.jpeg

  • Lubię to 1
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.