Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przepraszam, że się wtrącę, ale w tym wypadku nie macie absolutnie racji. W/w teoria dotyczy wyłącznie napędu bezpośredniego w maszynie parowej.  Tutaj jest napęd pośredni i nie ma nic wspólnego z kątami ustawienia wału korbowego. Można dowolnie manipulować kątami a i tak będzie działać.  Można też zastosować jedną korbę i tak będzie działać. To na tyle.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Tak właściwie , jeżeli cylindry maszyny parowej były na burcie,  (ta część na planie jest zakryta, ścianka) to korbowód powinien wychodzić z ruchu posuwisto zwrotnego  a nie z korby. Ale to jest do pominięcia. Można powiększyć wysokość burty w celu zwiększenia wyporności poprzez doklejenie od spodu około 10 mm warstwy balsy lub styropianu i na to 1 warstwa laminatu. Pozwoli to na zwiększenie wysokości burt nad poziomem wody lub na obciążenie. Można w tej warstwie wkleić słupki ołowiane dla wyrównania poziomu. Jeżeli zajdzie taka potrzeba. Warstwa pozwoli zwiększyć stery. Patrząc na model rzuciły mi się w oczy te duże kostki aluminiowe. Proponuję obciąć rogi i powiercić otwory dla zmniejszenia wagi. Wystarczą panewki. Trochę skomplikowane przełożenie z silnika na wał korbowy. To wszystko jest za ciężkie. Ja bym zrobił tak jak jest rysunek, relacja na forum Western river. Czy dojdzie jeszcze kołnierz wokół wycięcia na nadbudówkę. Wysoka fala może dostać się na pokład. Istotna część jest niezgodna z planem, ale to sprawa budowniczego modelu. Czy były różne wersje, chodzi mi o trapy. Trudny model do opływania i ja bym się nie zabrał za budowę tego modelu. Życzę sukcesu z tym modelem na wodzie i na półce, prezentuje się wspaniale.

Opublikowano

Dyżurny model na działce ROD, kuter ratowniczy R 3 zbudowany w 2011. Popływał na kanale. Wymaga remontu a przynajmniej czyszczenia. Pływał  do zdjęć w korycie budowlanym na świeżej deszczówce.

Poszycie ma zrobione nie z listewek tylko z pasków HIPS-u.

IMG_20200804_163717.thumb.jpg.6763d748ed54f6bbfc4f7afc1e949b20.jpg

 

IMG_20200804_163734.thumb.jpg.109d2dbede5fa4d45c738b3f54da1762.jpg

 

"Przycumowany"

IMG_20200804_163828.thumb.jpg.618b3f83dcda4d82e09d79ae9b37307b.jpg

 

IMG_20200804_163948.thumb.jpg.5b82feb31c3382323ba5819c54685413.jpg

 

 

 

 

 

 

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

Ten ratownik zawsze mi się  Kaziu  podobał z uwagi na ciekawą architekturę zabudowy pokładu i kształty kadłuba ! 

Prób tylnokołowca ciąg dalszy, tym razem na basenie u Krzyśka w Grudziądzu !!

"Tylnok" dobrze sobie radzi i dociera korbowody !! ? Dodałem poniżej rysunek napędu prosty i dobrze działający !

A Krzysiek montuje nadal "Strażaka" ....

Poza tym są jakieś kłopoty z wstawianiem filmów i zdjęć na forum ......dzieją się dziwne rzeczy jak choćby z tym filmem powyżej  - może admin coś poradzi ???

IMG-20200803-WA0006[1].jpg

IMG-20200804-WA0001[1].jpg

Napęd tylnokołowca.jpg

Edytowane przez kaszalu
Opublikowano (edytowane)

Ostatnio udało mi się uratować od zapomnienia i zniszczenia fajny, budowany metodą klasyczną na słomkę,  modelik klipra baltimorskiego z 1870 roku !

Pokład też klejony z listewek a nie sklejkowy !!

Przeleżał u znajomych w garażu ze 20 lat, trochę się rozsechł, prawie skończył w kontenerze ale generalnie jest do uratowania ! ?

Kilka fotek obiektu poniżej, prace renowacyjne w długie zimowe wieczory.... ?

I jeszcze link do zdjęcia które pokazuje jak to wygląda w oryginale.

https://www.alamy.com/stock-photo-charleston-usa-18th-may-2017-the-american-baltimore-clipper-ship-pride-141258853.html

oraz trochę historii kliprów baltimorskich !

https://en.wikipedia.org/wiki/Baltimore_Clipper

 

Paul Deacon Original Oil Painting - Baltimore Clipper

 

IMG-20200806-WA0009.jpeg

IMG-20200806-WA0010.jpeg

IMG-20200806-WA0012.jpeg

IMG-20200806-WA0013.jpeg

IMG-20200806-WA0014.jpeg

IMG-20200806-WA0016.jpeg

IMG-20200806-WA0015.jpeg

Edytowane przez kaszalu
  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

Podczas remontu łazienki w mojej bazie letniej na działce w Pieczyskach bardzo pomagał mi bezinteresownie  mój kuzyn Tomek z Kołobrzegu - oby żył wiecznie !?

W przerwach pływaliśmy sobie jachcikami RC po zalewie koronowskim - chyba mu się spodobało, więc postanowiłem wyposażyć go w odpowiedni sprzęt tak, aby mógł kontynuować "minisailing" w Kołobrzegu ( u siebie jest żeglarzem morskim i pływa pod żaglami po morzu na dużych jachtach ....)!

Wybór padł na jachcik "VICTORIA" firmy Thunder Tiger, który od pewnego czasu leżakował sobie u mnie w modelarskiej poczekalni .

Kilka fotek z budowy poniżej, prace trwają, wodowanie i relacja z niego wkrótce.

Ps.

Ta łódka jest całkiem fajna, rozgrywane są nawet regaty w tej klasie - wprawdzie nie u nas w kraju, ale kto wie - może kiedyś ...? 

IMG-20200722-WA0031.jpg

20200814_113108.jpg

mms_20200814_3.jpg

20200814_202310.jpg

20200814_202854.jpg

20200814_202916.jpg

20200814_205229.jpg

20200814_211508.jpg

20200814_213931.jpg

20200814_214226.jpg

20200814_214259.jpg

20200814_215732.jpg

20200814_215812.jpg

20200814_222546.jpg

20200814_233804.jpg

20200814_222837.jpg

20200815_001158.jpg

Edytowane przez kaszalu
  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

Mi też brakuje, ale nie pojadę bo "odparowuję " po weselu.....?

A gdzie byłeś ?

MOTORÓWA FAJNIE WYGLĄDA NA JEZIORZE !!!

Aż się chce wsiąść i popłynąć - nagrałeś jakiś filmik ?

Edytowane przez kaszalu
Opublikowano

Modele piekne, niestety moje możliwości warsztatowe, pokój w bloku na szczęście moja zona nie reaguje na moj bałagan.

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka



Opublikowano (edytowane)

Pokład "Zaruskiego" powoli się zamyka !!?

Janusz zaczyna myśleć poważnie o wodowaniu !!?

IMG-20200817-WA0000[1].jpg

IMG-20200817-WA0007.jpg

IMG-20200817-WA0006[1].jpg

Edytowane przez kaszalu
  • Lubię to 1
Opublikowano

Obejrzałem tylnoka :) i przy takim rozwiązaniu konieczne by były dwie maszyny parowe z tłokiem dwustronnym po bokach, ciekawe czy by mi się udało takie wykonać ?

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.