kaczma2 Opublikowano 25 Grudnia 2014 Opublikowano 25 Grudnia 2014 Mały generator syreny. 4 detale + zasilanie i głośnik. Dźwięk nie podoba mi się.Dołączając dodatkowy kondensator zmienia się wysokość dźwięku na niższy. Kombinuję zrobić modulowany. Próbki w załączonych plikach. Syrena 2-A.wav Syrena dźwięk2-A.wav
Senior Opublikowano 25 Grudnia 2014 Opublikowano 25 Grudnia 2014 Oczywiście dołączam się do życzeń. Szanowna Gromadko Modelarzy - radosnych i pogodnych Świąt oraz wszystkiego co najlepsze w nadchodzącym Nowym Roku. Oby na się wiodło w domach , w pracy oraz w powietrzu :D i na wodzie :D
kaszalu Opublikowano 3 Stycznia 2015 Opublikowano 3 Stycznia 2015 Hejka - jak tam Koledzy Wodniacy w Nowym Roku 2015 czas płynie ? Wszyscy już trzeźwi i sprawni ? Roboty stoczniowe w toku ? - WIOSNA NADCIĄGA I PŁYWANIE BLISKO !!! Pozdrowienia dla Wszystkich !! 1
Senior Opublikowano 3 Stycznia 2015 Opublikowano 3 Stycznia 2015 Witaj Andrzeju w Nowym Roku. Co u mnie? Atlas i Maga Dragstar III zimują w porcie oczekując wiosny. Kilka dni temu przyszła przesyłka z ... kadłubem nowej zabawki - ślizgu HYDROLIFT (czeski produkt ze stajni MM Product). Kompletny napęd zaburtowy pozyskany drogą kupna (z silnikiem outruner klasy 450 ,460W, 3000 kV), ale będzie zmiana na silnik inruner 700W, 2650kV (zamówiony w HK). Póki co, remontuję modele po poprzednim sezonie. Aktualnie kończę naprawę szybowca o rozpiętości 3000 mm, na remont czeka staruszek "paiper" o rozpiętości 1800 mm. Póki co - mam co robić. Byle do wiosny ...
mike217 Opublikowano 3 Stycznia 2015 Opublikowano 3 Stycznia 2015 Robota idzie pełną parą a relację przedstawiam w dziale Lądowe i szkutnicze w moim temacie. Co do tej trzeźwości.. różnie bywa
kaszalu Opublikowano 3 Stycznia 2015 Opublikowano 3 Stycznia 2015 U mnie podobnie - zajęcia remontowo - kreacyjne przy dobrym piwku !! Trzeba się do sezonu przygotować ! Ps. Dłubie się coś - po świątecznym lenistwie i tępieniu modelarzy bałaganiących nastąpiło lekkie przyspieszenie montażowe ...
kaszalu Opublikowano 9 Stycznia 2015 Opublikowano 9 Stycznia 2015 Halo, hallo - JEST TAM KTO ? Zima ucieka , może popływamy w sobotę albo niedzielę na jakimś Kanale Bydgoskim albo Balatonie ?
kaczma2 Opublikowano 9 Stycznia 2015 Opublikowano 9 Stycznia 2015 Jakie modele masz na myśli? Szybko czy wolno pływające? Gdzieś bliżej podjechałbym autobusem bo na samochód nie te oczy.
Senior Opublikowano 9 Stycznia 2015 Opublikowano 9 Stycznia 2015 Andrzej - czy ten silnik w tym zestawie wystarczy do napędu tego ślizgu (silnik klasy 450, 460W, 3000kV)? W necie szperałem i zaważyłem że przy tego typu ślizgu stosują napęd na bazie silnika klasy 500.
kaszalu Opublikowano 9 Stycznia 2015 Opublikowano 9 Stycznia 2015 Kaziu - myślałem o kanale bydgoskim przy Staroszkolnej - Kanałowej , ale przejdę się jutro , zobaczę czy lodu nie ma i dam znać . Jak byłem ostatnio to miejscami była cienka tafla podlana wodą - z daleka trudno zobaczyć i kadłub można rozpruć ! Teraz powinno już stopnieć.Ciekawe jak na Balatonie wygląda bo dawno tam nie byłem. Ryszard - zobaczę jak będzie się zachowywał na wodzie i ew. wymienię . Kolega dał mocniejszy silnik i notorycznie ukręcał mu wały ...
Senior Opublikowano 9 Stycznia 2015 Opublikowano 9 Stycznia 2015 Dzięki - czekam na wynik eksperymentów.
mike217 Opublikowano 9 Stycznia 2015 Opublikowano 9 Stycznia 2015 Tam jest wał na lince czy na przekładni? Kaszalu jaki długi jest ten model?
kaszalu Opublikowano 9 Stycznia 2015 Opublikowano 9 Stycznia 2015 Wał na lince, kadłub długi na jakieś 640 mm.
mike217 Opublikowano 9 Stycznia 2015 Opublikowano 9 Stycznia 2015 O to malutki jak nasze mono 1.... to już nie moje gabaryty. Buduj zobaczymy jak to pływa.
Senior Opublikowano 9 Stycznia 2015 Opublikowano 9 Stycznia 2015 Michał - tak jak podał Andrzej, ale dodam: kadłub dokładnie ma 740 mm. Zestaw napędowy: silnik rcb brushless motor (firma fsd www.fsd-motor.com)) typ F-450B, 460W, 3000kV, zasilanie 3-4s Lipo lub 9-12 cel NiMh, prąd max. 38A, średnica 28 mm, waga 55 g, napędza śrubę o średnicy 32 mm poprzez wał elastyczny.
mike217 Opublikowano 10 Stycznia 2015 Opublikowano 10 Stycznia 2015 Szybkie to raczej nie będzie na takim motorku. U naszych sąsiadów w Niemczech byłem na zawodach i widziałem klasę modeli z takimi właśnie napędami ale szły zdrowo z 60 na godzinę.
kaszalu Opublikowano 10 Stycznia 2015 Opublikowano 10 Stycznia 2015 Faktycznie - zmierzyłem dokładnie i z długością kadłuba jest jak mówi Ryszard . Pomyślę później o powiększeniu napędu !
Senior Opublikowano 10 Stycznia 2015 Opublikowano 10 Stycznia 2015 Andrzej - znalazłem inny silnik do napędu tego ślizgu. Jego parametry: inruner (można założyć wężownicę do chłodzenia wodnego o średnicy 28 mm), 2630 kV, 700W, zasilanie 2-4s LiPo, prąd max. ok. 40A, średnica silnika 28 mm, wał średnica 3,14. waga 180 g, długość korpusu 5,7 cm. Średnica wału pasuje do łączówki pomiędzy wałem elastycznym a silnikiem. Michał proszę o opinię - od jakiej średnicy śruby zaczynać eksperymenty na wodzie przy tym silniku?
kaszalu Opublikowano 10 Stycznia 2015 Opublikowano 10 Stycznia 2015 Rysiu - fajnie że wypatrzyłeś odpowiedni silnik do tego modelu, chętnie bym go "łyknął" - ale czy jest on na jakiejś " ludzkiej" stronie gdzie można go zamówić bez znajomości mandaryńskiego ??? Podeślij linka, bo na fsd same "krzaczki" i ni cholery nie wiem o co im chodzi . Swoją droga jak TY rozumiesz te gałązki ??? Pozdrawiam; 深圳市飞速达电机有限公司
mike217 Opublikowano 11 Stycznia 2015 Opublikowano 11 Stycznia 2015 Silnik ni w pipe ni w oko.. 28mm średnicy i 2600 kv to na 4 cele podpada i na jakąś miniaturową śrubeczkę . Poszukaj takiego silnika ale o KV 4000 do 4400 i śruba wtedy wypadnie 36-39 i zasilanie 2 cele lub silnika 3500kv na 3 cele . Stosowanie miniaturowych śrub daje mały zysk bo mała jest ich sprawność. Pytanie czy to przeniesienie napędu wytrzyma obciążenie większą śrubą niż te 30 kilka mm. Na pewno kluczowa będzie wysokość zabudowy silnika.
Rekomendowane odpowiedzi