Skocz do zawartości

Pływanie - Bydgoszcz i okolice


Kross
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Co więcej? Leży. Wystarczy wypastować i kłaść laminat. To jest sam dół kadłuba. http://www.rcmodelfordon.zafriko.pl/kat/podrecznik/Slizg_3f_500 Góra może być ze sklejki wodoodpornej. Tanio, szybko.

 Mam jeszcze plan FSR 3,5 Romualda Popłwskiego, który kreślił Cezary Ciesielski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Halo Andrzeju – jestem, żyję i informuję - po skompletowaniu wyposażenia, ruszyły prace przy budowie ślizgu klasy mono Mega Dragstar III.  Po konsultacji z Michałem (jeszcze raz dziękuję) w modelu będzie:
• silnik 3F Turnigy Aqua Star 3660 1700 kV, 1800W, chłodzenie wodne,
• regulator Hobby King 90A, BEC 5,5V/4A, chłodzenie wodne,
• serwo kierunku H-85MG,
• zasilenie pokładowe LiPo 6S 3200mA,
• odbiornik Jeti 2,4GHz, 4 kanały,
• wał napędowy śr. 4 mm osadzony w dławicy (10 mm) na dwóch łożyskach z elastycznym połączeniem z silnikiem napędowym o długości 6 cm,
• śruba M4 K Graupnera, średnicy od 39-40 (41) mm do dobrania podczas testów.
Waga całego model wraz z wyposażeniem to 1480 g. Być może dojdzie jeszcze trochę gramów po balastowaniu.
Podstawą konstrukcji jest kadłub modelu Mega DragStar III od Graupnera. Na zdjęciach prezentuję pierwszą fazę prac: zamontowany wał z dławicą, serwo kierunku w łożu, wręga silnika, wlot i wylot wody chłodzącej silnik i regulator.
Michał -  zamontowałem silnik i dławicę wraz z wałem (wał leży płasko jak zaleciłeś) i jest przesunięty o 1,5 mm w prawo. Wlot wody chłodzącej wyszedł bardzo płasko (na zdjęciu). Po precyzyjnych przymiarkach, wszystkie wskazane przez Ciebie parametry sprawdziły się (koniec dławicy jest wyżej o 2 mm od linii keson – wręga rufowa). Silnik dobrze dobrany i jest prawie w osi wału napędowego (lekko pochylony w stronę wału napędowego). Do środka dławicy (za łożyskiem od strony śruby) zamierzam wstawić oring, który ma odciąć dopływ wody po wale do wnętrza kadłuba. To chyba dobrze rokuje przed próbami ślizgu na wodzie. 
Dalsze prace zależą od dysponowania czasem wolnym w pracy zawodowej.

ri26Q3.jpg
 
raxT1P.jpg
 
uTkKs9.jpg
 
ULv4m1.jpg
 
rVpwci.jpg
 
oCFHJI.jpg
 
QGgGY7.jpg
 
BYAH06.jpg
 
USzJO2.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podoba mi się taka praca. No nie wiem tylko czy wlot wody nie jest za daleko od redanu jednak. Jak model będzie w ślizgu szedł to wlot wypadnie na styku wody i powietrza, w zakrętach jednak powinien działać. Nie zapomnij dorobić mocowania turnfina na prawej burcie i wzmocnić  tkaniną szklaną pawęż pod ster. Tak właśnie powinno wyglądać klejenie- czysto i schludnie bez ton papki żywicznej. Pokazane u góry wyposażenie jest wskazówką dla tych co chcą mieć ślizg a nie pchacz. Mocny silnik, dużo woltów , mocny wał i regulator. Ten model na pewno będzie pływać. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michał - dziękuję za uwagi. Powęż pod sterem jest już wzmocniona laminatem. Turnfina jest gotowa i czeka na swoją kolej do montażu. Udało mi się nabyć śrubę aluminiową 38 mm i od niej zacznę eksperymenty na wodzie. Zobaczę co z tego wyjdzie. Mam  pytanie - czym smarować wał napędowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko i wyłącznie olejem, niczym więcej. Oring to bardzo zły pomysł. Od razu się usmaży . Pod śrubą musi być albo łożysko oporowe o  rozmiarach 10x4x4 lub też podkładka z ketron-peeku lub ostatecznie teflonowa. Ta śruba aluminiowa 38 wygląda jak śruba Tenshocka albo TP-powera. Obie są doskonałe bez poprawek. Przy wklejaniu turnfina warto zadbać aby on był w osi  z kadłubem idealnie. Turnfin do takiego modelu powinien mieć z 30mm szerokości i z 80 mm długośći. 


Zwróciłem też uwage na nieosiowe ustawienie silnika i wału albo to tylko złudzenie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej - jak na razie trwają prace konstrukcyjne a co to wyjdzie - zobaczymy. Niestety nad morze przyszła paskudna jesień - o pływaniu mogę na razie zapomnieć.

Michał - masz rację, śruba jest Tenshocka, niestety mieli tylko średnicę 38. Co do turnfina ma wymiary: 25x66 mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś już to widziałem, nawet w rękach miałem. Ciekawa sprawa na redukcję jakąś. W Kassel w 2011 roku gdzie byłem na " regatach przyjaźni" Niemcy ścigali się takimi modelami i mieli osobne wyścigi i cały ranking. Przyznam, że zasuwały im te modele i wyścig wyglądał realnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak będą DWA to możemy POREGACIĆ !!  :D

Sorry - Janusz Smyk Ma Taki Prawie Identyczny - to już BĘDĄ TRZY - możemy założyć LIGĘ I ŚCIGAĆ SIĘ W PIECZYSKACH !!

NAWET FOCIĘ WKLEIŁEM !

A taki WAMPIREK PONIŻEJ  jak ci się podoba ?? B)

Moim zdaniem tyz pikny !!

post-3419-0-20280000-1416066219.jpg

post-3419-0-85187400-1416066247.jpg

post-3419-0-31347300-1416066276.jpg

post-3419-0-95326300-1416066826_thumb.jpg

post-3419-0-06967100-1416066848_thumb.jpg

post-3419-0-58823000-1416066867_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.