Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Część II filmu.

Wnioski niech przedstawi Andrzej, wykonawca parowca.

Na zdjęciu w I części filmu widać pierwszą fankę. Bardzo się interesowała i porobiła zdjęcia.

Opublikowano

Kazimierzu,

 

jesli nie sprawię kłopotu to wyslij schematy również do mnie: tombrzus@gmail.com

 

pozdrawiam,

 

Tomek

Opublikowano

Po próbach na kanale Andrzej doszedł do wniosku , że trzeba zrobić w siłowni parowej kilka poprawek . Obiecał że sam opisze swoje doświadczenia i zamierzane przeróbki w celach szkoleniowo-poznawczych dla ewentualnych amatorów budowy łodzi parowych.

Czekamy więc na relację, a w celach poglądowych podesłał mi do zamieszczenia fotki kotła po zdemontowaniu osłony drewnianej - pewnie przeróbki będą związane z tym elementem ! 

Andrzeju - czekamy !! B)

post-3419-0-40458000-1467737692.jpg

post-3419-0-24712800-1467737701.jpg

Opublikowano

  Miałem nadzieję, że wszystko będzie ok. Próby robione w modelarni na sucho były obiecujące jak i pierwsze pływanie w przydomowym basenie ale Kanał - zweryfikował błędy. I tak:

Płyta montażowa kotła i maszyny jest zamocowana na czterech słupkach m4 przytwierdzonych do płyty laminatowej z obwodów drukowanych.Od dna kadłuba jest na wysokości 30 mm. W czasie pracy kocioł, płyta i maszyna bardzo się rozgrzewają i grzeją dno kadłuba bardzo mocno.Aby temu zaradzić włożyłem w tą wolną przestrzeń wełnę mineralną z folią aluminiową. 

Druga sprawa to izolacja termiczna samego kotła.W pierwszej wersji kocioł miałem pokryty listewkami 3 x 5 mm. Okazało się, że jest to zerowa izolacja i wystarczyło trochę wiatru a ciśnienie w kotle osiągnęło zaledwie 0,1 atm. - maszyna i tak pracowała ale licho.

Zdjąłem to pokrycie listewkowe jak na zdjęciach powyżej i na płaszcz kotła położę kolejno tkaninę szklaną, dwie warstwy płyty korkowej gr. 3 mm i te listewki 3 x 5 mm. Niestety wymusza to dorobienie wszystkich wyjść z kotła dłuższych o około 10 mm.

W rejsie próbnym w kotle było około 1 l wody co pozwoliło na 30 minut pływania. Mam nadzieję, że po tych zmianach będzie ok.

Natomiast sama maszyna pracowała bez zarzutu w obie strony. Śruba napędowa czterołopatowa ma 100 mm średnicy.  

  • Lubię to 1
Opublikowano

Ja to mam w Atlasie śrubę czterołopatową o średnicy 122 mm. Powierzchnia łopat - nie liczyłem .   Skok łopat 45'' i graniczne obroty przy których występuje kawitacja 1300 Rpm.

Opublikowano

Dzisiaj mikrograupnerek popłynął na szerokie wody w Pieczyskach.  :)

Nie za długo , bo zaczęło "duć" i jak na jego rozmiary zrobił się regularny sztorm .....

Do brzegu jednak dobiliśmy, dalsze pływanie na basenie w ogródku !! :D

Ps.

Jak na takiego "mikroba" łódka żegluje bardzo poprawnie od pełnego do bajdewindu ! 

Zwroty robi szybko i prawidłowo, nawet pływanie pełnym wiatrem na "motyla" bez problemu !!

Kat martwy w granicach 90 stopni , ale jak na takie proste żagle to i tak bardzo ładnie . :)

Następnym razem spróbuje nakręcić jakiś film .

post-3419-0-44741300-1468093575_thumb.jpg

post-3419-0-73329200-1468093587_thumb.jpg

post-3419-0-25617900-1468093811_thumb.jpg

Opublikowano

Ja dzisiaj pierwszy raz od dawna popływałem na kanale przy śluzie nr 5 , na razie gotowiec tylko nowy regulator i osprzęt,a w garażu już kolejne malowanie drewniaka :) z wyposażenia tylko wał fi4mm i teraz zastanawiam się jaki silnik + regulator i śrubę dobrać ?

post-11571-0-23662800-1468181030_thumb.jpg

post-11571-0-67407400-1468181042_thumb.jpg

post-11571-0-05482500-1468181050_thumb.jpg

post-11571-0-53622000-1468181058_thumb.jpg

post-11571-0-27330300-1468181065_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano

Witamy w klubie  :D  :D  :D zakręconych na śrubie ! :P

Jeżeli to ma ok 850 -1000 mm długości ( tak mi to wygląda)  to silnik klasy 500 ~~ 600  z przekładnią 1 : 3  i śruba fi 60 -  65 trójłopatowa Graupnera na gwincie M4 + regulator 20 - 30 A było by OK ! Lub podobny  bezszczotkowiec bezpośrednio na wał  .... 

W "Bałtyku" który ma 1000mm długości  mam silnik szczotkowy Jumbo 540 z przekładnią 1 :3 regler 2-kierunkowy 15 A od p. Bodziocha z Krakowa i śrubę trójłopatową fi 65 Graupnera ( czarna) - idzie elegancko ! :)

Niżej ciąg dalszy pływania żaglowymi krasnalami w Pieczyskach !

Fajnie było ale niestety pod koniec pływania zrobiła się flauta i z prędkością niestety szału nie było .... :)

 

post-3419-0-52736500-1468182879_thumb.jpg

post-3419-0-60796100-1468182890_thumb.jpg

Opublikowano

Marcini59, z silnikami, możliwości jest dużo. Dobór zależy od długości i kształtu kadłuba, jak szybko ma pływać i od kosztów oraz dostępności. Znaczenie ma także ogólne napięcia zasilania. 

Opublikowano

Kaszalu szkoda, że ten krasnal na wiatr i wodę jest ciut mniejszy. Gdyby miał długość 1 stopy to byś mógł startować we Wrocławiu lub rywalizować ze mną w Footy Class. Nie mam porównania moich modeli z innymi.

Opublikowano

Kaczma2 , zasilanie planuję lipol 3s bo mam kilka,

do tego zdobyłem silnik 2848SL 3900kv Brushless Inrunner (WaterCooled) nie wiem czy nie za szybki?

i regulator 40A tylko ze nie do łódki i tu pytanie czy jak go za bardzo nie obciążę to się nie będzie przegrzewał ?

może  mniejsza śruba na początek ? i tu się nasuwa pytanie jaki rozmiar i ile łopat ma mieć ta śruba bo w tym zupełnie jestem zielony.

To ma być łódka do spokojnego pływania taka jak na zdjęciu,

Pozdrawiam

post-11571-0-65460900-1468256383_thumb.jpg

Opublikowano

Taki silnik to raczej  do ślizgu - za szybki jak na jachcik do rekreacyjnego pływania - za duże kV ! No chyba że to ma być łódź torpedowa !! :)

Dobierz sobie silnik o parametrach podobnych lub trochę wyższych niż podałem wyżej dla Bałtyka ! Do bezszczotki może być problem z regulatorem dwukierunkowym  - do szczotkowych silników łatwiej dostać , a do rekreacyjnego pływania wystarcza na początek w zupełności !. 

No chyba że ci nie zależy na biegu wstecznym tylko zawsze do przodu .... Czasem to jest niewygodne, szczególnie jak si ę wjedzie w trzciny ...

Jaka jest długość tej łodzi i jej szerokość ?

Opublikowano

Do takiego silnika o takich obrotach zasilanie 3S to za dużo. W tej chwili na 3S w wyczynie używamy silników 3500-3600 i  to jest na pograniczu. Ten silnik nie nadaje się do tego stateczku. To silnik do slizgu. Dużo lepszy będzie jakiś outruner o sporej średnicy i obrotach do 1000. Wtedy da się dobrać śrubę większą około 42-45 i zasilić silnik zwykłym żelowym aku lub 3S. Obroty optymalne na takie zasilanie do takiego modelu to około 700. Jest taki silnik Turnigy sporej średnicy = większy moment obrotowy.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.