Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich po kilku latach rozłąki!

Po zdaniu 1ego roku, zebraniu wielu cennych doświadczeń z dziedziny sportów motocyklowych i samochodowych oraz, dorobieniu sie własnego pojazdu postanowiłem odświerzyć nieco swoją przygodę z modelarstwem oraz tutaj zbierać doświadczenie oraz dobrze się bawić  :D

Po ożywieniu już jednego własnego projketu ( Ulep - trenerek na bazie Wicherka ) i przypominania sobie nawyków latania postanowiłem dokończyć swój kolejny projekt, który przeleżał juz swoje lata i ze względu na rejon zamieszkania ( góry świętokrzyskie ) zdecydowałem sie na jakis szybowiec na zbocze.

Założenia były proste: ustrzenie V, ogon z włókna szklanego, lotki, rozpiętość ok. 1500mm,  balsowy kadłub oraz pasujące moje wyposażenie składające się z: serw 9g, odbiornik ( bodajże 38g, wymiana odpada ), nadajnik 4 kan. Futaba, pakiecik ( bardzo możliwe, że zrobie sobie jeszcze pakieciki z aku w rozmiarze AAA, albo jednej celi LI-Po, o tym potem )

Niestety z biegiem czasu straciłem trochę koncepcję na budowę reszty modelu oraz wszelką dokumentację z nim związaną ( pare elementów też odpadło ).

I z tym problemem zgłaszam się do Was, forumowiczów  ;)

Jakie skrzydła, profil ( z jakiego modelu ) byście proponowali, może jakies przykładowe plany modelu o podobnych parametrach?

Trochę parametrów:

Długość ( całkowita kadłuba ): 870mm,

Możliwa długość płata ( słownictwa też pozapominałem ); do 180mm

Masa modelu w aktualnym stanie: 101g
Lakierownie: please, co jest piękniejszego od naturalnego drewna?

 

Troche zdjęć:

292pj5f.jpg

 

 

sdlmkh.jpg

 

Jakby ktoś miał pytanie dlaczego tak nazwałem swój pierwszy projekt ( kiedyś siedział tam MVVS ):

2n1vnur.jpg

 

Pozdrawiam wszystkich i zachęcam do właczenia się do dyskusji. 

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Projekt jednak nie umarł. Przekształcił się w motoszybowiec ale trwa dalej ;)

 

Rozpietość: 1600mm + końcówki

Cięciwa: 17cm, zbieżna do 14cm

Wznios: 3*

Profil: S3021

Technika. Styro + balsa, rdzenie robione u Marka Dawidowicza :)

Lotki: Kabel Y + 2x Turnigy TG9e

Usterzenie: V-tail, 112*, pojedyncze serwo

Silnik: Redox 500/1000

Kołpak: Mp-Jet 40mm

Łopatki: 8x6

Regulator: Mag8 18A

Pakiet: Lecho 25C 1300mAh

 

No i teraz czekam na paczke ;)

 

11so8xu.jpg

 

wi57xs.jpg

Opublikowano

Ty czekasz na paczkę a my na wpisanie do awatara przynajmniej imienia, wieku i przybliżonego miejsca zamieszkania. O zdjęcie nawet nie smiem prosić. Ciężko rozmawia się z "nickiem". A może to poprostu jakiś automat komputerowy a nie człowiek z nami rozmawia ;)

Opublikowano

Nie było mnie tutaj 4 lata :) Pozmieniało się troche, avatar wygasł. Zaraz uaktualnie ;)

 

PS. Chciałbym żeby autotat komputerowy mi poskładał model :D

 

Edit:

 

Stateczniki dostały wzmocnienie natarcia w postaci listwy sosnowej.

 

Już oszlifowane. Zostało jedynie dociąć jeszcze skosy przy sterach, ale to już jak stateczniki zostaną wklejone na swoje miejsce docelowe. Następnie zostanie naniesiony capon a potem bezbarwny lakier.

 

dpcz2e.jpg

 

2w73dwl.jpg

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Jak walić to do końca :) Czyli 1,5 miesiąca budowy i oblot w telegraficznym w skrócie. Niezbędne komentarze dorzuce w wolnym czasie.

post-1180-0-75585500-1415447826_thumb.jpg

post-1180-0-68708500-1415447894_thumb.jpg

post-1180-0-82183000-1415447950_thumb.jpg

post-1180-0-62040900-1415447994_thumb.jpg

post-1180-0-85682700-1415448072_thumb.jpg

post-1180-0-88479600-1415448168_thumb.jpg

post-1180-0-09179400-1415448285_thumb.jpg

post-1180-0-45934800-1415448330_thumb.jpg

post-1180-0-23746300-1415448427_thumb.jpg

post-1180-0-93353200-1415448522_thumb.jpg

post-1180-0-53388100-1415448612_thumb.jpg

post-1180-0-86815300-1415448642_thumb.jpg

post-1180-0-38292400-1415448722_thumb.jpg

post-1180-0-78762700-1415448794_thumb.jpg

post-1180-0-79799200-1415448915_thumb.jpg

post-1180-0-23142800-1415448954_thumb.jpg

post-1180-0-58914200-1415449010_thumb.jpg

post-1180-0-01186300-1415449049_thumb.jpg

post-1180-0-85386500-1415449732_thumb.jpg

post-1180-0-00536900-1415449766_thumb.jpg

post-1180-0-71179400-1415449801_thumb.jpg

post-1180-0-44824500-1415449862_thumb.jpg

post-1180-0-38353700-1415449881_thumb.jpg

post-1180-0-95758500-1415449936_thumb.jpg

post-1180-0-65046900-1415449993_thumb.jpg

post-1180-0-25432600-1415450038_thumb.jpg

post-1180-0-53163300-1415450090_thumb.jpg

post-1180-0-89291700-1415450140_thumb.jpg

post-1180-0-43913200-1415450187_thumb.jpg

post-1180-0-22243900-1415450252_thumb.jpg

post-1180-0-54820900-1415450315_thumb.jpg

post-1180-0-98911700-1415450361_thumb.jpg

post-1180-0-80204200-1415450412_thumb.jpg

post-1180-0-10481600-1415450468_thumb.jpg

post-1180-0-54339600-1415450518_thumb.jpg

post-1180-0-89100700-1415450544_thumb.jpg

post-1180-0-12137200-1415450618_thumb.jpg

post-1180-0-10137300-1415450672_thumb.jpg

post-1180-0-30660200-1415450718_thumb.jpg

post-1180-0-24673900-1415450802_thumb.jpg

post-1180-0-63367100-1415450878_thumb.jpg

post-1180-0-07914800-1415450948_thumb.jpg

post-1180-0-06397600-1415450996_thumb.jpg

post-1180-0-97208500-1415451053_thumb.jpg

post-1180-0-89495300-1415451097_thumb.jpg

post-1180-0-37037900-1415451142_thumb.jpg

post-1180-0-21771500-1415451202_thumb.jpg

post-1180-0-30695700-1415451232_thumb.jpg

post-1180-0-27871800-1415451277_thumb.jpg

post-1180-0-05726500-1415451335_thumb.jpg

post-1180-0-71161600-1415451394_thumb.jpg

post-1180-0-29251200-1415451441_thumb.jpg

post-1180-0-44308400-1415451494_thumb.jpg

post-1180-0-73789400-1415451533_thumb.jpg

post-1180-0-34215500-1415451567_thumb.jpg

post-1180-0-01173600-1415451612_thumb.jpg

post-1180-0-97214600-1415451656_thumb.jpg

post-1180-0-99146600-1415451725_thumb.jpg

post-1180-0-91028200-1415451759_thumb.jpg

post-1180-0-89725400-1415451797_thumb.jpg

post-1180-0-44054200-1415451855_thumb.jpg

post-1180-0-97215200-1415451936_thumb.jpg

post-1180-0-35496600-1415451964_thumb.jpg

post-1180-0-69601800-1415452050_thumb.jpg

post-1180-0-19747400-1415452098_thumb.jpg

post-1180-0-69218400-1415452131_thumb.jpg

post-1180-0-62492700-1415452159_thumb.jpg

post-1180-0-00544300-1415452190_thumb.jpg

post-1180-0-79353700-1415452245_thumb.jpg

post-1180-0-70907200-1415452310_thumb.jpg

post-1180-0-20498100-1415452365_thumb.jpg

post-1180-0-47244300-1415452421_thumb.jpg

post-1180-0-22604500-1415452450_thumb.jpg

post-1180-0-18666100-1415452510_thumb.jpg

post-1180-0-64455200-1415452547_thumb.jpg

post-1180-0-43835700-1415452571_thumb.jpg

post-1180-0-72413600-1415452675.jpg

post-1180-0-84147500-1415452800_thumb.jpg

post-1180-0-21187700-1415452826_thumb.jpg

post-1180-0-22302700-1415452908_thumb.jpg

post-1180-0-58895400-1415452941_thumb.jpg

Opublikowano

Oblocik już był ;) Niestety nie miał kto zdjęć robić, ale model do najspokojniejszych nie należy :)

 

Co masz dokładnie na myśli ?

 

Jest nie stateczny, czy masz specjalnie tylne wyważenie i latasz agresywnie?

Opublikowano

Narazie latałem tylko przy wietrze 5m/s oraz SC jest przesunięty nieco do tyłu no i czasami powracające zakłócenia. Nigdy nie latałem modelem z taką konstrukcją oraz gładkością powierzchni, więc może być to tylko moje początkowe odczucie po oblataniu znajomego Pionieera 1400 gdzie model lata praktycznie sam i jest okrutnie nudny.

Co do sposobu mojego latania, to po dziesiątkach godzin wylatanych na ESA to niczego innego raczej narazie nie mozna się spodziewać :)

Opublikowano

W końcu skrzydło spod spodu wygląda w miare normalnie. Po dzisiejszej wizycie na swojej starej modelarni dostałem kawałek folii ;)

Odbyły się również pierwsze próby z aparatem zakończone... ciągyłym lotem na zaciągnietą dźwignią wysokości, prawdopodobnie zbyt duży opór stawiany przez aparat. Ale bedziemy z tym walczyć ;)

Model posiada także duży dobieg, przydałby się jakieś hamulce. Póki co czekamy na tarnisa ;)

post-1180-0-94591100-1415820478_thumb.jpg

post-1180-0-67747200-1415820768_thumb.jpg

post-1180-0-73626900-1415820909_thumb.jpg

post-1180-0-85750700-1415821130_thumb.jpg

post-1180-0-99173900-1415821291_thumb.jpg

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.