Afgan Opublikowano 16 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2014 Witam Mam problem z silnikiem O.S. 46 L.A. Silnik ma zbyt dużą kompresję. Wał się ładnie obraca do pewnego momentu i żeby wykonać pełny obrót trzeba użyć siły. Nawet rozrusznik nie może go ruszyć i staje w miejscu. Jeśli ktoś wie jak temu zaradzić, to proszę o radę. Z góry dziękuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stema Opublikowano 16 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2014 Tej siły trzeba użyć w górnym położeniu tłoka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skraf Opublikowano 16 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2014 Zawsze jest tak duża kompresja? Czy tylko przy odpalaniu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zefirek Opublikowano 16 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2014 Może zalewasz silnik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skraf Opublikowano 16 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2014 Stąd moje pytanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
songo78 Opublikowano 16 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2014 Wykręć świecę i odwróć cylindrem w dół - jak się wyleje to był zalany nadmiar paliwa blokował tłok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Afgan Opublikowano 16 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2014 silnik w modelu jest odwrócony świecą do dołu, ale jak wyjąłem świecę, to nie wylewało się paliwo, a kompresja nie zawsze taka była, bo z tego co wiem, to rok temu ten silnik działał normalnie, nawet jak nie ma paliwa w baku, to ciężko chodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 16 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2014 Skoro są takie objawy to nie odpalaj na siłę. Nie obejdzie się bez rozbierania silnika - przynajmniej częściowego. Odkręć tylny dekielek i delikatnie poruszając wałem może już uda się zlokalizować problem. Mam dwa LA 46 - jeden z nich pracował tylko głowicą w dół i nigdy nie miałem objawów zalanego silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Afgan Opublikowano 16 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2014 dzięki wielkie, zabiorę się za to niedługo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polpakpol Opublikowano 16 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2014 Miałem ten sam problem, zalewa się. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stema Opublikowano 16 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2014 ale jak wyjąłem świecę, Czy przy wykręconej świecy też występuje to zjawisko? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Afgan Opublikowano 16 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2014 tata coś próbował przy wykręconej świecy kręcić, kiedy usłyszał od jednego z modelarzy, że powinno się wyjąć świecę i kręcić, ale po kilku dniach takiego kręcenia dalej nic polpakpol, masz jakiś pomysł? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polpakpol Opublikowano 16 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2014 Wycieka Ci paliwo przez przednie łożysko ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stema Opublikowano 16 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2014 tata coś próbował przy wykręconej świecy kręcić, kiedy usłyszał od jednego z modelarzy, że powinno się wyjąć świecę i kręcić, ale po kilku dniach takiego kręcenia dalej nic To nie chodzi o kręcenie z wykręconą świecą, tylko czy ten problem z użyciem siły w którymś momencie również występuje gdy świeca jest wykręcona? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek67 Opublikowano 16 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2014 Witam, a może jeżeli silnik był długo nieużywany tuleja cylindrowa pokryła się w górnej części jakimś nalotem? Próbowałeś odkręcić głowicę i obejrzeć tuleję w środku? Pozdrawiam Krzysiek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Afgan Opublikowano 16 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2014 a może jeżeli silnik był długo nieużywany tuleja cylindrowa pokryła się w górnej części jakimś nalotem? Próbowałeś odkręcić głowicę i obejrzeć tuleję w środku? Dopiero rozbiorę silnik i to sprawdzę. Obudowa silnika jest tylko ciemniejsza od strony świecy. Z tego co pamiętam, to od kiedy mam ten model, to ten silnik taki miał kolor. czy ten problem z użyciem siły w którymś momencie również występuje gdy świeca jest wykręcona? Z tego, co tata mówił, to kompresja jest wtedy mniejsza i widziałem jak obracał wał, to nie miał z tym większych problemów. Wycieka Ci paliwo przez przednie łożysko ? Jak na razie nie zauważyłem, żeby coś wyciekało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skraf Opublikowano 16 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2014 Rozbierz silnik i najlepiej zrób foto tulei w momencie, gdy tłok znajduje się w najniższym położeniu. Wtedy może coś zobaczymy. Możesz też strzelić fotkę głowicy od wewnętrznej strony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Afgan Opublikowano 17 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2014 Odkręciłem górną część. Tuleja jest cała czarna od środka, tak samo górna powierzchnia tłoka. Na górze tulei jest taki jakby jasny mały ślad po wylewaniu się czegoś. Nie zamieszczam zdjęć, bo nie widać nic zarówno w aparacie jak i w telefonie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej_t Opublikowano 17 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2014 Ten czarny nalot jest matowy czy błyszczący? Jeśli matowy, powinien się łatwo usuwać paznokciem z denka tłoka. Jeśli błyszczący to już gorzej bo może to być lak z rycyny powstający przy ubogiej mieszance czyli zbyty gorącym silniku. Taki lak powstaje właśnie na tłoku i cylindrze, jest twardy i może powodować duże opory przy ruchu tłoka w cylindrze. Można go usunąć ale musi to zrobić ktoś, kto już to robił i wie jak i jakimi narzędziami żeby nie porysować gładzi tłoka i cylindra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Afgan Opublikowano 17 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2014 Zaszła mała pomyłka, sprawdziłem tuleję jeszcze raz pod lepszym światłem i jednak nie jest czarna. Tu są zdjęcia: Jedynie taki jakby czarny pierścień przy górnym wylocie w tulei powierzchnia tłoka jest jedynie pokryta czymś czarnym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi