Skocz do zawartości

Problem z kompresją OS 46LA


Afgan
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem z silnikiem O.S. 46 L.A. Silnik ma zbyt dużą kompresję. Wał się ładnie obraca do pewnego momentu i żeby wykonać pełny obrót trzeba użyć siły. Nawet rozrusznik nie może go ruszyć i staje w miejscu. Jeśli ktoś wie jak temu zaradzić, to proszę o radę. Z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 42
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

silnik w modelu jest odwrócony świecą do dołu, ale jak wyjąłem świecę, to nie wylewało się paliwo, a kompresja nie zawsze taka była, bo z tego co wiem, to rok temu ten silnik działał normalnie, nawet jak nie ma paliwa w baku, to ciężko chodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro są takie objawy to nie odpalaj na siłę. Nie obejdzie się bez rozbierania silnika - przynajmniej częściowego. Odkręć tylny dekielek i delikatnie poruszając wałem może już uda się zlokalizować problem. Mam dwa LA 46 - jeden z nich pracował tylko głowicą w dół i nigdy nie miałem objawów zalanego silnika. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tata coś próbował przy wykręconej świecy kręcić, kiedy usłyszał od jednego z modelarzy, że powinno się wyjąć świecę i kręcić, ale po kilku dniach takiego kręcenia dalej nic


polpakpol, masz jakiś pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tata coś próbował przy wykręconej świecy kręcić, kiedy usłyszał od jednego z modelarzy, że powinno się wyjąć świecę i kręcić, ale po kilku dniach takiego kręcenia dalej nic

To nie chodzi o kręcenie z wykręconą świecą, tylko czy ten problem z użyciem siły w którymś momencie również występuje gdy świeca jest wykręcona?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

a może jeżeli silnik był długo nieużywany tuleja cylindrowa pokryła się w górnej części jakimś nalotem? Próbowałeś odkręcić głowicę i obejrzeć tuleję w środku?

Dopiero rozbiorę silnik i to sprawdzę. Obudowa silnika jest tylko ciemniejsza od strony świecy. Z tego co pamiętam, to od kiedy mam ten model, to ten silnik taki miał kolor.

 

 

czy ten problem z użyciem siły w którymś momencie również występuje gdy świeca jest wykręcona?

Z tego, co tata mówił, to kompresja jest wtedy mniejsza i widziałem jak obracał wał, to nie miał z tym większych problemów.

 

 

Wycieka Ci paliwo przez przednie łożysko ?

Jak na razie nie zauważyłem, żeby coś wyciekało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręciłem górną część. Tuleja jest cała czarna od środka, tak samo górna powierzchnia tłoka. Na górze tulei jest taki jakby jasny mały ślad po wylewaniu się czegoś. Nie zamieszczam zdjęć, bo nie widać nic zarówno w aparacie jak i w telefonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten czarny nalot jest matowy czy błyszczący? Jeśli matowy, powinien się łatwo usuwać paznokciem z denka tłoka. Jeśli błyszczący to już gorzej bo może to być lak z rycyny powstający przy ubogiej mieszance czyli zbyty gorącym silniku. Taki lak powstaje właśnie na tłoku i cylindrze, jest twardy i może powodować duże opory przy ruchu tłoka w cylindrze. Można go usunąć ale musi to zrobić ktoś, kto już to robił i wie jak i jakimi narzędziami żeby nie porysować gładzi tłoka i cylindra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaszła mała pomyłka, sprawdziłem tuleję jeszcze raz pod lepszym światłem i jednak nie jest czarna. Tu są zdjęcia:

post-12884-0-50210100-1405598161_thumb.jpg

post-12884-0-31632600-1405598211_thumb.jpg


Jedynie taki jakby czarny pierścień przy górnym wylocie w tulei


powierzchnia tłoka jest jedynie pokryta czymś czarnym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.