polpakpol Opublikowano 17 Lipca 2014 Opublikowano 17 Lipca 2014 Zrób zdjęcie tłoka, a najlepiej to nagraj film jak pracuje silnik bez górnej głowicy (kręcąc wałem).
Afgan Opublikowano 17 Lipca 2014 Autor Opublikowano 17 Lipca 2014 Tu jeden filmik z założoną głowicą: https://www.youtube.com/watch?v=O90d8UmOTEI&list=UUAK5KcN0peSlF8FEC0yCTYQ Tu drugi filmik bez głowicy: https://www.youtube.com/watch?v=WuqYpkig_Fc&list=UUAK5KcN0peSlF8FEC0yCTYQ
Irek M Opublikowano 17 Lipca 2014 Opublikowano 17 Lipca 2014 Ale z prywatnych - niedostępnych - filmów niczego nie dowiemy się.
Afgan Opublikowano 17 Lipca 2014 Autor Opublikowano 17 Lipca 2014 Teraz będzie działało. Z założoną głowicą: https://www.youtube.com/watch?v=O90d8UmOTEI Bez głowicy: https://www.youtube.com/watch?v=WuqYpkig_Fc
polpakpol Opublikowano 17 Lipca 2014 Opublikowano 17 Lipca 2014 Na filmach wszystko odbywa się prawidłowo :/
polpakpol Opublikowano 17 Lipca 2014 Opublikowano 17 Lipca 2014 Mi jak się zalewał silnik to z całej siły nie mogłem obrócić wałem a ty to robisz jednym palcem... jednak słychać jakiś dziwny dźwięk ale to chyba wina nie założonego tłumika.
Irek M Opublikowano 17 Lipca 2014 Opublikowano 17 Lipca 2014 Mnie też wydaje się że wszystko wygląda - w działaniu - OK. Wieczorkiem wrzucę film jak dziś pokręcę silnikiem LA 46, który nie był odpalany od chyba 2 czy 3 lat i drugi jeszcze dłużej.
Afgan Opublikowano 17 Lipca 2014 Autor Opublikowano 17 Lipca 2014 Jakiś miesiąc temu nie chciał ruszyć z rozrusznika. Opór jest taki sam
Afgan Opublikowano 17 Lipca 2014 Autor Opublikowano 17 Lipca 2014 Sprawdź korbowód. Nie znam się dokładnie na budowie silników modelarskich, więc jeśli mógłbyś podpowiedzieć mi, gdzie to jest, to byłbym wdzięczny. Mi jak się zalewał silnik to z całej siły nie mogłem obrócić wałem a ty to robisz jednym palcem... No tak, ale jeszcze ta kompresja jest za duża. Przed chwilą wróciłem do domu i jak po rozbieraniu i ponownym złożeniu kompresja była troszkę mniejsza, tak teraz znowu jest jak było, więc na pierwszym filmiku mogło wydawać się, że sobie swobodniej obracam.
Piotr T. Opublikowano 17 Lipca 2014 Opublikowano 17 Lipca 2014 Zupełnie normalna kompresja. Wiadomo, że bez głowicy w komorze nie wytwarza się ciśnienie, więc tłok porusza się bez problemu. Do odpalania trzeba użyć siły
PK999 Opublikowano 17 Lipca 2014 Opublikowano 17 Lipca 2014 Na drugim filmie widać jak tłok dochodząc do góry podnosi tuleję. Film z założoną głowicą pokazuje, że w GMP tłokowi robi się ciasno. To nie duże sprężanie tylko ciasny tłok klinuje się w tulei. Nówki mogą, chodź nie powinny, do czasu dotarcia tak mieć. Znasz przeszłość silnika? Może ktoś postanowił naprawić zużyty silnik jakąś nowatorską metodą.
polpakpol Opublikowano 17 Lipca 2014 Opublikowano 17 Lipca 2014 Na drugim filmie widać jak tłok dochodząc do góry podnosi tuleję. Ja miałem tak samo tylko że na nowym silniku, w sumie gdy przepracował 30 minut to było tak samo. Mimo wszystko silnik chodził i wkręcał się na full obroty, latałem na nim.
Afgan Opublikowano 17 Lipca 2014 Autor Opublikowano 17 Lipca 2014 Do odpalania trzeba użyć siły Wiadomo, ale jak rozrusznik nie daje rady, to coś w tym musi być.Co do przeszłości silnika, to nie wiem czy był on w jakiś sposób naprawiany czy nie. Z poprzednim właścicielem nie mam kontaktu.
polpakpol Opublikowano 17 Lipca 2014 Opublikowano 17 Lipca 2014 Wiadomo, ale jak rozrusznik nie daje rady, to coś w tym musi być. I jest, słabe zasilanie rozrusznika
Afgan Opublikowano 17 Lipca 2014 Autor Opublikowano 17 Lipca 2014 I jest, słabe zasilanie rozrusznika Wiem, że to żart, ale jeśliby nawet tę opcję wziąć pod uwagę, to można ją wykluczyć, gdyż odpalałem wtedy silniki w dwóch modelach i drugi odpalił bezproblemowo.
Piotr T. Opublikowano 18 Lipca 2014 Opublikowano 18 Lipca 2014 Może po prostu nagraj próbę odpalenia silnika ręcznie i rozrusznikiem? Pokaż też, jak odpalasz ten drugi silnik. Nie chodzi mi o to, że Ci nie dowierzam, tylko to na pewno pomoże w rozwiązaniu Twojego problemu.
Rekomendowane odpowiedzi