bzik4 Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Patryk a dlaczego pytacz gdzie sinik ma przód? Jesli masz zamiar zostawić oryginalny zapłon to oczywiście silnik może się kręcić tylko w "fabryczną" stronę czyt. patrząc na sprzęgło - w prawo. Natomiast jesli masz zamiar zastosować zapłon elektroniczny to silnik ten może się kręcić zarówno w prawo jak i w lewo - problemem mogą byc jedynie odkręcające się nakrętki wału
Grifon Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Dobre pytanie, z wygodnictwa, braku czasu, jakoś przestałem liczyć na siebie tylko na innych. Co do obrotów to wole żeby nakretka trzymająca wielkie ostre śmigło się raczej sama kontrowała. I tak macie szczęście, bo głupie pytania zadaje Cichobandowi (Kuba) na priw. Karter jak widać mogę zamontować bez problemów na 3 śruby, ale po mojemu to trochę za słabo, mam kilka koncepcji na czwarte mocowanie (tył silnika jest tam gdzie zostawiony jest kawałek ścianki karteru do ewentualnego mocowania. Jeśli macie jakieś sugestie odnośnie mocowania to śmiało.
andrzej_t Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Opublikowano 15 Sierpnia 2014 O nakrętkach to konstruktor pomyślał podczas projektowania. Na jednym końcu wału jest gwint prawy a na drugim lewy więc obojetne jak zamontujesz silnik, ma się wał obracać w tą stronę, w którą producent przewidział i będzie dobrze ale od tego jak zamontujesz silnik zależy, jakie będziesz musiał zastosować śmigło - prawe czy lewe więc rozważ, jak Ci będzie wygodniej - zamontować silnik na odpowiednich dystansach czy szukać odpowiedniego śmigła.
Elkojote Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Otwory do mocowania są w miarę równo rozmieszczone , śruba przechodzi na wylot przez kawał aluminium ja uważam że prędzej odleci z wręgą a mocowanie wytrzyma . To tak na chłopski rozum bo doświadczenia typowo w tym temacie nie mam ale wiem jak coś przykręcić mocno .
Ciachoband Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Piasta musi być osadzona na wpuście.(od strony sprzęgła go chyba nie ma) Poza tym po co się bawić w prawe(znaczy lewe) śmigła. Jak silnik kręci się 8 czy 10tys obr/min to nie ma mowy o odkręceniu się nakrętki. Dlatego piastę osadza się na wpuście, żeby nie poruszała się i nie odkręcała nakrętki. A nakrętki są samohamowne i to jeszcze często z kołnierzem. Wszystko po to, żeby czasem się coś nie odkręciło. Jak solidnie zamocujesz go na tych trzech otworach, to powinno być ok. Musisz tylko to mocowanie zabezpieczyć przed odkręcaniem.
wapniak Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Poza tym po co się bawić w prawe śmigła. Zabawa to jest z lewymi, bo prawych jest do oporu... 1
Ciachoband Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Opublikowano 15 Sierpnia 2014 hehe, widzę, że jestem mocno pilnowany. POMYŁKA, sory.
Grifon Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Stan wagowy na dziś 1190g (gaznik, wal...) Ogólnie można jeszcze zebrać trochę materiału, ale to w tzw. międzyczasie. Musze powiedzieć, że nie podobała mi się krytyka wiadomych osób na kolege Kube który jak się okazuje (zauważone osobiście) jest kompetetny i wzbudził moje zaufanie w sprawach technicznych i co ważne nie jest pozerem. Kuba nie daj się 1
Ciachoband Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Wygląd karteru bardzo mi się podoba- porządna dokładna i estetyczna robota. Na początku tematu są podane informacje o silniku. A proszę Cię bardzo, nie ma sprawy, priw. No to pilarka ma 43ccm 2,5 hp albo jak kto woli KM http://narzedzia-szulc.pl/pl/pilarka-spalinowa-bizon-2541-25-km.html
bzik4 Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Moim skromnym zdaniem chyba troche przesadziłes z usuwaniem wzmocnień gniazda łożyska, ale wygląda bardzo ładnie
Grifon Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 25 Sierpnia 2014 yyyyyyyyyy Adam chyba masz racje to narobiłem, trzeba będzie pomyśleć nad wyważarką do śmigieł, ale ja dopiero zacząłem głaskanie.
Ciachoband Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Nie martw się tym. Są silniki które mają dłuższy wał, podobną ściankę, a łożysko jest dalej od przeciwwag. U Ciebie jest jeszcze wzmocnienie w postaci oparcia o mocowanie cylindra. Bardziej bym się zajął mocowaniem na 3 śruby.
bzik4 Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Patryk, a pomiędzy simmeringiem a łożyskiem jest pierścień segera?
Grifon Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Szukam odpowiednich śrub, jak nie znajde to użyje nagwintowanego pręta i zaspawam z jednej strony nakrętki, myśle nad tłumikiem z aluminium spawany z blachy powiedzmy 2mm, niestety nie mam kiedy pojechać do sklepu metalowego, wiec zamówie przez internet (bym wkleił link ale mi przeglądarka blokuje) albo z rury aluminiowej o średnicy 50mm Jakieś sugestie?
Paweł Prauss Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Jak chcesz tłumik z blachy to maksymalnie 0,5mm no chyba, że chcesz pancernika zrobić. Puszka po dezodorancie spisze się nieźle.
bart07 Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Puszka po dezodorancie spisze się nieźle. Tak też mi doradzono. Planuję wbudować do takiej puszki rurkę 18/1 do połowy głębokości i wypuścić spaliny z boku, przy wlocie. Pytanie czym to spawać/kleić? I czy taki pomysł będzie OK?
Rekomendowane odpowiedzi