Skocz do zawartości

Kolejna próba przerobienia silnika od piły łańcuchowej na silnik modelarski


Grifon
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

jest taki klej  JB WELD a klejenie tłumika było opisywane na forum w tym temacie;  http://pfmrc.eu/index.php?/topic/12650-yak-55-tiger-axar-z-mvvs-26-ifs-budowa/

można też spróbować polutować mosiądzem. Kiedyś w sprzedaży były napoje energetyczne BURN w butelce aluminiowej które idealnie nadawały się pod przeróbkę na tłumik, ale od jakiegoś czasu nie można ich nigdzie dostać, jak ktoś posiada to chętnie odkupię taką butelkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

puszka po dezodorancie jest czasem z blachy stalowej i wlałaśnie o takiej myślałem, w puszkach aluminiowych wieczko gdzie znajduje się dozownik przeważnie też jest stalowe, ale rzeczywiście tego nie polutujemy lutem twardym bo aluminium się pewnie stopi. Niestety butelki z BURN-a trzeba kleić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam pierścienia sagera brak, a co?

 Panowie bo jak mówił Szakal (z filmu Kiler) sprawa jest krótka lecz z tłumikiem. Otóż chłopacy u mnie w pracy pospawają mi tigiem co zechce, wiec mogę wymyślać, tylko nie jestem pewien czy aluminium  0,5 nie spłynie podczas spawania. (jutro się dowiem) Pozostaje sprawa łączenia tłumika z silnikiem  pasowało, aby tłumik wcisnąć za silnikiem, jakieś pomysły?

post-3617-0-60967500-1409161626_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik pracując w pile spalinowej nie był ciągnięty za wał ;) Prawdopodobnie na miejscu był utrzymywany przez blaszkę przykręconą do karteru i dociskającą uszczelniacz. Teraz gdy tą blaszkę usunąłeś może dojść do sytuacji że śmigło po pewnym czasie wyciągnie wał na swoją stronę razem z łożyskiem i dojdzie do starcia :P Chyba że jest jakieś inne zabezpieczenie łożysk których nie widać. 

 

A wracając do tłumika. Ja zrobiłem go z rurki aluminiowej zaspawanej  z dwóch stron. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszędzie chyba jest ogólne zamieszanie z tymi jednostkami

 

Jak twierdzą autorzy wikipedii [KM] jest pozaukładową jednostką mocy (w układzie jednostek miar MKS), ale bardzo często używaną w opracowaniach. Moglibyśmy poprzestać na typowym przeliczniku:

1 [KM] = 735,49875 [W] = 0,735 [kW] = 0,9863 [HP]

ale to nie wyjaśnia problemu do końca.

Koń mechaniczny [KM], to jednostka opracowana w Niemczech na wzór konia parowego [HP] (1 KM=0,9863 HP) stosowanego nadal  w krajach anglosaskich.

Źródło: http://autoflesz.com/porady/339-problemy-z-jednostkami-%E2%80%93-ko%C5%84-mechaniczny-km-,-bhp-,-hp.html

http://pl.wikipedia.org/wiki/Ko%C5%84_parowy

http://pl.wikipedia.org/wiki/Ko%C5%84_mechaniczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ło matko! 
 
To już wolę odległość w furlongach...
 
Pewnie było jak z kg. Miał być litr wody, ale im wzorzec nie wyszedł i tak zostało.
 

Current definitions[edit]

The following definitions have been widely used:

Mechanical horsepower
hp(I) ≡ 33,000 ft-lbf/min

= 550 ft·lbf/s
≈ 17696 lbm·ft2/s3
= 745.69  W

Metric horsepower
hp(M) - also PS, ''cv, hk, pk, ks or ch ≡ 75 kgf·m/s

≡ 735.49875  W

Electrical horsepower
hp(E) ≡ 746 W Boiler horsepower
hp(S) ≡ 33,475 BTU/h

= 9,812.5 W

Hydraulic horsepower = flow rate (US gal/min) × pressure (psi) × 7/12,000

or
= flow rate (US gal/min) × pressure (psi) / 1714
= 550 ft·lbf/s
= 745.69988145 W

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prace  trwają cały czas głównie w weekendy (bo robota do wieczora) Dzisiaj zebrałem pierwsze baty przy toczeniu aluminium -_- , do końca tygodnia powinienem dać tłumik do spawania. Stale, silniki to nie moja materia, ale przyznam, jest ciekawie. O odpaleniu jeszcze nie myśle, pewnie gdzieś za miesiąc. A co do tych jednostek to nie apteka, jak chce coś policzyć  to podstawiam równanie PI razy dzrwi i wynik jest zawsze prawidłowy. :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jarku, ta rura jest dosyć sztywna przednia śruba będzie dociskać dna rury wiec nie mam problemu druga będzie przechodzić przez dwie ścianki, ale tam wzmocniłem ją aluminiowym walcem. Jak się zacznie zginać to poprawie. Tym się nie przejmuje, przejmuje się czymś innym, ale o tym za kilka dni napisze jak się wyjaśni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Uprzedzając pytanie o umarciu tematu zamieszczam na zdjęciach stan obecny, miałem dzisiaj poskładać, ale po kąpieli w benzynie ekstrakcyjnej są jeszcze jakies opiłki.  W poniedziałek w pracy przedmucham powietrzem i przewierce śmigło pod śruby, bym sam przewiercił ale mi chamy ukradli wiertarke kolumnową. Odnośnie piasty i tłumika  to sam nie toczyłem moja nowa chińska tokarka już zdążyła się popsuć,  w ramach reklamacji już ją zrobili.

 

Toczeniem piasty zają się nasz kolega Kuba, któremu dziekuje za wkład w budowę silnika, fajnie to wygląda, piasta jest skomplikowana, ale pewna.

silnik złoże w następny weekend a na 11 listopada będzie pierwsze odpalanie,

post-3617-0-59151000-1414239868_thumb.jpg

post-3617-0-65032400-1414239876_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.