Skocz do zawartości

Kolejna próba przerobienia silnika od piły łańcuchowej na silnik modelarski


Grifon
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Patryk a dlaczego pytacz gdzie sinik ma przód? Jesli masz zamiar zostawić oryginalny zapłon to oczywiście silnik może się kręcić tylko w "fabryczną" stronę czyt. patrząc na sprzęgło - w prawo. Natomiast jesli masz zamiar zastosować zapłon elektroniczny to silnik ten może się kręcić zarówno w prawo jak i w lewo - problemem mogą byc jedynie odkręcające się nakrętki wału ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobre pytanie, z wygodnictwa, braku czasu,  jakoś przestałem liczyć na siebie tylko na innych. Co do obrotów to wole żeby nakretka trzymająca wielkie ostre śmigło się raczej sama kontrowała. I tak macie szczęście, bo głupie pytania zadaje Cichobandowi (Kuba) na priw. Karter jak widać mogę zamontować bez problemów na 3 śruby, ale po mojemu to trochę za słabo, mam kilka koncepcji na czwarte mocowanie (tył silnika jest tam gdzie zostawiony jest kawałek ścianki karteru do ewentualnego mocowania.

Jeśli macie jakieś sugestie odnośnie mocowania to śmiało.

post-3617-0-16579900-1408047114_thumb.jpg

post-3617-0-70779200-1408047122_thumb.jpg

post-3617-0-41579300-1408047166_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O nakrętkach to konstruktor pomyślał podczas projektowania. Na jednym końcu wału jest gwint prawy a na drugim lewy więc obojetne jak zamontujesz silnik, ma się wał obracać w tą stronę, w którą producent przewidział i będzie dobrze ale od tego jak zamontujesz silnik zależy, jakie będziesz musiał zastosować śmigło - prawe czy lewe więc rozważ, jak Ci będzie wygodniej - zamontować silnik na odpowiednich dystansach czy szukać odpowiedniego śmigła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otwory do mocowania są w miarę równo rozmieszczone , śruba przechodzi na wylot przez kawał aluminium ja uważam że prędzej odleci z wręgą a mocowanie wytrzyma . To tak na chłopski rozum bo doświadczenia typowo w tym temacie nie mam ale wiem jak coś przykręcić mocno .     

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piasta musi być osadzona na wpuście.(od strony sprzęgła go chyba nie ma) Poza tym po co się bawić w prawe(znaczy lewe) śmigła.  Jak silnik kręci się 8 czy 10tys obr/min to nie ma mowy o odkręceniu się nakrętki. Dlatego piastę osadza się na wpuście, żeby nie poruszała się i nie odkręcała nakrętki. A nakrętki są samohamowne i to jeszcze często z kołnierzem. Wszystko po to, żeby czasem się coś nie odkręciło.

 

Jak solidnie zamocujesz go na tych trzech otworach, to powinno być ok. Musisz tylko to mocowanie zabezpieczyć przed odkręcaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stan wagowy na dziś 1190g (gaznik, wal...)

Ogólnie można jeszcze zebrać trochę materiału, ale to w tzw. międzyczasie.

 

Musze powiedzieć, że nie podobała mi się krytyka wiadomych osób na kolege Kube

który jak się okazuje (zauważone osobiście) jest kompetetny i wzbudził moje zaufanie

w sprawach technicznych i co ważne nie jest pozerem. 

Kuba nie daj się  

post-3617-0-07826800-1408793973_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stan wagowy na dziś 1190g (gaznik, wal...)

Ogólnie można jeszcze zebrać trochę materiału, ale to w tzw. międzyczasie.

Moim skromnym zdaniem, ciezar silnika niewiele mowi, jak dlugo brak odnosnika, na przyklad w postaci spodziewanych osiagow, albo przynajmniej informacji o tym, jakie osiagi mial ten silnik przed przerobka. Bez tego ogladajacy sa tylko zdani na podziwianie kunsztu warsztatowego tworcy watku opraz koncowego wygladu silnika. Planujesz pozniej jakos pomierzyc jego osiagi?

 

 

Musze powiedzieć, że nie podobała mi się krytyka wiadomych osób na kolege Kube

który jak się okazuje (zauważone osobiście) jest kompetetny i wzbudził moje zaufanie

w sprawach technicznych i co ważne nie jest pozerem. 

Kuba nie daj się

Ale bez przesady. Pare pytan badz watpliwosci nie musi byc zaraz stawianych na rowni z krytyka i zapewne tak Kubie, jak silnikowi nie zaszkodza.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląd karteru bardzo mi się podoba- porządna dokładna i estetyczna robota.

 

Na początku tematu są podane informacje o silniku.

 

A proszę Cię bardzo, nie ma sprawy, priw. No to pilarka ma 43ccm 2,5 hp albo jak kto woli KM

http://narzedzia-szulc.pl/pl/pilarka-spalinowa-bizon-2541-25-km.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam odpowiednich śrub, jak nie znajde to użyje nagwintowanego pręta i zaspawam z jednej strony nakrętki, myśle nad tłumikiem z aluminium spawany z blachy powiedzmy 2mm, niestety nie mam kiedy pojechać do sklepu metalowego, wiec zamówie przez internet   (bym wkleił link ale mi przeglądarka blokuje) albo z rury aluminiowej o średnicy 50mm Jakieś sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.