motyl Opublikowano 11 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 modelpiotrek, sam nie wiem jak ułatwia lot plecowy trzymanie rączki bokiem, ale faktycznie ci dwaj tzn.KRUUP, i Sylwester K. tak latają może to tylko kwestia przyzwyczajenia ?? Fakt sam leciałem może tylko 4okrazenia na plecach ale rączkę trzymałem normalnie i nie przeszkadzało mi odwrotne sterowanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KRUUP Opublikowano 11 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 modelpiotrek, sam nie wiem jak ułatwia lot plecowy trzymanie rączki bokiem, ale faktycznie ci dwaj tzn.KRUUP, i Sylwester K. tak latają może to tylko kwestia przyzwyczajenia ?? Nie tylko my dwaj jest nas kilku :crazy: :crazy: Może to i przyzwyczajenie, sama mi jakos tak reka idzie wiec jej nie przeszkadzam :ble: Fakt sam leciałem może tylko 4okrazenia na plecach ale rączkę trzymałem normalnie i nie przeszkadzało mi odwrotne sterowanie pamietam fajnie popatrzec jak ktoś sie uczy i samolot cały czas wgóre i w dół. Ale bylismy pod w rażeniem, jak na pierwszy lot takim "wechikułem" to szło nieźle. :!: Motyl bierz sie i ty za model, na uwiezi :idea: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motyl Opublikowano 11 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 Motyl bierz sie i ty za model, na uwiezi :idea: ja już mam modela na uwięzi co się Starlix nazywa i pędzony jest 22konnym wiatraczkiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modelpiotrek Opublikowano 11 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 Nie ma problemu każdy lata jak mu wygodnie a książkę warto przeczytać sam ją heh nawet nie mogę zliczyć ile razy czytałem za młodu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
instruktor Opublikowano 11 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 Koledzy latacie na bardzo krótkich linkach .Linki 12 m nadaja się do modeli z silnikami 1.5 ccm. Używając Marsów czy KMD zastosujcie linki 15-16 m.Koniecznie należy sprawdzić wychylenie silnika i steru kierunku a poza tum oczywiście odchylenie linek w skrzydle .Jezeli to wszystko jest O.K to musi być naciąg linek i porzadny lot Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert Tomzik Opublikowano 12 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2009 Witam Fakt, 12-metrowe linki na modele 2.5ccm to trochę mało, "15-stki" były by ok Co do książki Pana Zawady to na niej się można powiedzieć wychowałem, jeśli chodzi o akrobacje na uwięzi. Bardzo dobra lektura i nie tylko dla początkujących, polecam A co do sposobu latania, to znam modelarza, który aktualnie lata w F2B lewą ręką i przy locie na plecach odwraca dłoń do góry nogami i całkiem dobrze mu idzie Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meteor Opublikowano 12 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2009 Zapytam z ciekawości jako iż również czasami latam na uwięzi jaka jest zależność długości linek w zależności od poj. silnika ? Modelem z silnikiem KMD zawsze chciałem latać na jak najkrótszych linkach bo było mi najwygodniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Swift Opublikowano 12 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2009 Witam Modelami z silnikami 2,5 ccm Rytm i Sokol (mniejsza moc od KMD), lataliśmy na linkach (pojedyńczy drut 0,3 mm) o długości 15m. Koledzy mający mocniejsze MVVS 2,5 ccm samozapłonowe, na paliwie z dodatkiem azotynu amylu, latali (na nieco większych od naszych sylwekowych) modelach, na linkach (plecionka) 18 m. PP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol93 Opublikowano 12 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2009 ccm 0,8 8-10m 1,5 10-12m 2,5 12-15m 3,5 15-17m 5,6 17-19m 6,5 18-20m 7,5 18-20,5m 10,0 19-20,5m Prosze bardzo zerżnięte świeżo z ksiazki Pana Zawady Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meteor Opublikowano 12 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2009 Dzięki! Ja nie dysponuje takimi książkami, chyba że są na modelarni a ja nic nie wiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
memfagor Opublikowano 2 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2009 Takie pytanie mam - można w Polsce dostać nowego samozapłona MVVS? Bo na www.mvvs.cz widać że cały czas mają w ofercie 2,5 cm silniki samozapłonowe, i to w dodatku w wersji z gaźnikiem RC, jak i bez niego. Wujek google nie pokazał nic ciekawego, chyba że może ja źle szukałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buwi777 Opublikowano 2 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2009 można w Polsce dostać nowego samozapłona MVVS? Pogadaj z P. Leszkiem z ModelPartner (Andrychów) http://www.modelpartner.ig.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
F2BTOM Opublikowano 11 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2009 W Pałacu Młodzieży latało się na 11m z azotanem na KMD full program, a na 17 m linkach latałem na Radudze ABC, linki 12-13 m dla KMD są akurat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Swift Opublikowano 12 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2009 Witam Nieco na maryginesie. Oprócz MVVS, to brytyjski PAW , jest już chyba jedyną firmą (oprócz chińczyków ?) produkującą seryjnie samozapłony. http://www.eifflaender.com/enginepics.htm Do tanich te silniki niestety nie należą. I tak na przykład 2,5 ccm kosztuje od 50-75 funtów, w zależności od wykonania. PP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przytek Opublikowano 26 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2009 Witam, 0,40 albo 0,50, są w pracowni w domu kultury więc nie mam jak zmierzyć teraz. Kiedyś latałem na 0,34 o ile się nie mylę. temat wymarly ale ciekawy ) Tylko jedna osoba - BORYS zapytala modelarza o to na jakich linkach lata... 0,4- 0,5 mm dla silnika 2,5 cm to masakra i zadna regulacja nie pomoze ) po prostu za grube i za duzy opor. Nikt poza Borysem nie zwrocil na to uwagi. Max 0,3 mm linki najlepiej lekkie plecionki wtedy mozna regulowac model a z kmd z lekkimi linkami smialo mozna latac nawet na 16 metrowych linkach pelny program F2B. Silnik ten kocha 1-2% azotanu/azotynu amylu w paliwie wtedy chodzi lekko polecam:)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackriver Opublikowano 27 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2009 Tak apropos to leży u mnie KMD 2,5 z czarną głowicą jeszcze nie dotarty, zakonserwowany (piasta i klucz w komplecie). Może ktoś by chciał do F2B :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 27 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2009 Ja bym chciał... do F2A Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
memfagor Opublikowano 27 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2009 A ja to bym chciał MARS'a (jednego mam ale trup). Ale aktualnie czekam na Cox'a .049 SureStart z eBaya. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.