mari83pl Opublikowano 17 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2014 Witam. Po ostatnim rozczarowaniu z F 22 2 x EDF 50 mm, który okazał się "trochę nielotny" na tych turbinkach i przerabiając go na śmigiełko, postanowiłem zamówić sobie kolejnego EDFa. Ma to być ten model http://abc-rc.pl/p/48/3679/-model-a-10-warthog-jet-2xedf-870mm-970mm-kit-ts819-a-modele-edf-jet-samoloty-i-szybowce.html . Mam więc pytanie do szanownych kolegów o silniki. Posiadam aktualnie te http://abc-rc.pl/p/131/2790/silnik-emax-b2030-23-3850kv-inrunner-inrunner-silniki-elektryczne.html , pozostały mi one po F 22. I właśnie chciałem zapytać, czy te silniki mogą być wystarczające do A10 , czy raczej wyminić na coś innego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blako2682 Opublikowano 17 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2014 Ja miałem silnik z tej seri i nie polecam ich wcale nie nadają się do niczego, mój miał być niby do 4s a ugotował się na 3s a to co jest napisane w opisach tych silników to kompletna bzdura zresztą zobacz sobie mój filmik z mojego testu. http://youtu.be/MXoJYBNXVUk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mari83pl Opublikowano 17 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Września 2014 A jakie poleciłbyś do turbinki 50 mm? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 18 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2014 Nie znam tych silników, ale w opisie (w tabelce) http://abc-rc.pl/p/1...lektryczne.html max prądy to 9-13A Na filmie >50A Nie dał rady i tyle Chyba, że dotyczy to innego silnika i innego opisu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blako2682 Opublikowano 18 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2014 To był dokładnie ten silnik http://abc-rc.pl/p/131/1881/silnik-emax-b2836-8-4950kv-inrunner-inrunner-silniki-elektryczne.html i ugotował się na 3s a docelowo chciałem zastosować 4s Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paulusr Opublikowano 18 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2014 Witam. Po ostatnim rozczarowaniu z F 22 2 x EDF 50 mm, który okazał się "trochę nielotny" na tych turbinkach i przerabiając go na śmigiełko, postanowiłem zamówić sobie kolejnego EDFa. Ma to być ten model http://abc-rc.pl/p/48/3679/-model-a-10-warthog-jet-2xedf-870mm-970mm-kit-ts819-a-modele-edf-jet-samoloty-i-szybowce.html . Mam więc pytanie do szanownych kolegów o silniki. Posiadam aktualnie te http://abc-rc.pl/p/131/2790/silnik-emax-b2030-23-3850kv-inrunner-inrunner-silniki-elektryczne.html , pozostały mi one po F 22. I właśnie chciałem zapytać, czy te silniki mogą być wystarczające do A10 , czy raczej wyminić na coś innego? A czemu się rozczarowałeś? Nie chciał latać - ale dlaczego? Może to coś z silnikami (tabelka 9-13A !!!) Chyba jednak powinieneś je wymienić na inne. Nie wiem jak Wy - ale ja zawsze nie patrzę tylko na silnik tylko na układ silnik/EDF. To, że ktoś podaje że ten motor jest na 3 s a ten na 4 s nic nie oznacza. Równie dobrze mógłby nic nie napisać. Na jednym EDF będzie 35 A przy 4s a na innym 40. Każdy EDF jest inny. Niepolecanie lub polecanie silnika na podstawie opinii - bo mi się spalił bez podania innych parametrów to żenada. Vide film ??? Popsułeś silnik o średnicy 28 mm a one są za duże do EDF 50 mm!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kesto Opublikowano 18 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2014 To był dokładnie ten silnik http://abc-rc.pl/p/131/1881/silnik-emax-b2836-8-4950kv-inrunner-inrunner-silniki-elektryczne.html i ugotował się na 3s a docelowo chciałem zastosować 4s Wcale się nie dziwię. W opisie jest wyraźnie - maksymalny pobór prądu - 35A, a Ty katowałeś go ponad dwie minuty prądem prawie 50A. Tak można ugotować każdy silnik i to bez względu na ilość cel akumulatora. On i tak wytrzymał więcej niż powinien i pamiętaj, że o "ugotowaniu" silnika nie decyduje ilość cel w akumulatorze, lecz prąd (natężenie), które przez silnik płynie. Tak więc zjarałeś go na własne życzenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mari83pl Opublikowano 18 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Września 2014 Moje silniki pracują tylko na 3s. Problem w tym, że F22 nie miał dostatecznego ciągu polega chyba na tym, iż to, że turbiny dostarczone z nim są trójłopatowe i być może silniki, które posiadam mają za małe kv do osiągnięcia odpowiedniego ciągu. To jest tylko moje przemyślenie i oczywiście mogę się mylić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mari83pl Opublikowano 19 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2014 Model przybył Tu są turbinki sześciołopatkowe, być moźe moje silniki okażą się odpowiednie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paulusr Opublikowano 20 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2014 No nie wiem. Spróbuj te silniczki co masz. Nie przekraczaj 12 A i zobacz co się dzieje. Dziwne te motorki trochę. 12A to wytrzymywała 300 tka szczotkowa. Widziałem w Nastiku takie motorki GWS-a ~ 18-20A w dwóch różnych kv. Byłyby lepsze. Ale jeśli wchodzą do tych EDF-ów silniki 24 mm to już jest co wybierać. Np. takie typhoony 240. Przy 30A 550 g ciągu na 3s. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mari83pl Opublikowano 20 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2014 No właśnie w tych turbinkach od A10 otwór w który ma wejść silnik jest większy niż na silnk 20xx. Generalnie muszę skompletować zestaw do pomiarów (wattmeter + waga elektroniczna) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paulusr Opublikowano 21 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2014 Dobry ruch Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mari83pl Opublikowano 21 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2014 Dzisiaj model złożyłem i zastosowałem moje silniki. Model poleciał) Leciałem 4 minuty na pakiecie 1300 30C. Po wylądowaniu napiecie na celach wynosiło 3,77 V. Silniki chłodne. W locie jednach brakuje trochę mocy, no i lata zdecydowanie wolniej niż przypuszczałem. Do lądowania można podchodzić praktycznie bez gazu. Dla mnie to teraz treningowy EDF. Jutro wrzucę film gdy znajdę trochę czasu:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mari83pl Opublikowano 23 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września 2014 Dzisiaj znalazłem czas na wrzucenie filmu z niedzielnego lotu:) Lądowanie nie wyszło za fajnie:P Sorry za jakość, było kręcone telefonem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi