Jump to content

A 10 Warthog


 Share

Recommended Posts

Witam.

 

Po ostatnim rozczarowaniu z F 22 2 x EDF 50 mm, który okazał się "trochę nielotny" na tych turbinkach i przerabiając go na śmigiełko, postanowiłem zamówić sobie kolejnego EDFa. Ma to być ten model http://abc-rc.pl/p/48/3679/-model-a-10-warthog-jet-2xedf-870mm-970mm-kit-ts819-a-modele-edf-jet-samoloty-i-szybowce.html . Mam więc pytanie do szanownych kolegów o silniki. Posiadam aktualnie te http://abc-rc.pl/p/131/2790/silnik-emax-b2030-23-3850kv-inrunner-inrunner-silniki-elektryczne.html , pozostały mi one po F 22. I właśnie chciałem zapytać, czy te silniki mogą być wystarczające do A10 , czy raczej wyminić na coś innego?

Link to comment
Share on other sites

Witam.

 

Po ostatnim rozczarowaniu z F 22 2 x EDF 50 mm, który okazał się "trochę nielotny" na tych turbinkach i przerabiając go na śmigiełko, postanowiłem zamówić sobie kolejnego EDFa. Ma to być ten model http://abc-rc.pl/p/48/3679/-model-a-10-warthog-jet-2xedf-870mm-970mm-kit-ts819-a-modele-edf-jet-samoloty-i-szybowce.html . Mam więc pytanie do szanownych kolegów o silniki. Posiadam aktualnie te http://abc-rc.pl/p/131/2790/silnik-emax-b2030-23-3850kv-inrunner-inrunner-silniki-elektryczne.html , pozostały mi one po F 22. I właśnie chciałem zapytać, czy te silniki mogą być wystarczające do A10 , czy raczej wyminić na coś innego?

 

A czemu się rozczarowałeś? Nie chciał latać - ale dlaczego? Może to coś z silnikami (tabelka 9-13A !!!)

 

Chyba jednak powinieneś je wymienić  na inne.

 

Nie wiem jak Wy - ale ja zawsze nie patrzę tylko na silnik tylko na układ silnik/EDF. To, że ktoś podaje że ten motor jest na 3 s a ten na 4 s nic nie oznacza. Równie dobrze mógłby nic nie napisać.

 

Na jednym EDF będzie 35 A przy 4s a na innym 40. Każdy EDF jest inny. Niepolecanie lub polecanie silnika na podstawie opinii - bo mi się spalił bez podania innych parametrów  to

 

żenada. Vide film ??? Popsułeś silnik  o średnicy 28 mm a one są za duże do EDF 50 mm!!!

Link to comment
Share on other sites

To był dokładnie ten silnik http://abc-rc.pl/p/131/1881/silnik-emax-b2836-8-4950kv-inrunner-inrunner-silniki-elektryczne.html i ugotował się na 3s a docelowo chciałem zastosować 4s

Wcale się nie dziwię. W opisie jest wyraźnie - maksymalny pobór prądu - 35A, a Ty katowałeś go ponad dwie minuty prądem prawie 50A. Tak można ugotować każdy silnik i to bez względu na ilość cel akumulatora.

On i tak wytrzymał więcej niż powinien i pamiętaj, że o "ugotowaniu" silnika nie decyduje ilość cel w akumulatorze, lecz prąd (natężenie), które przez silnik płynie. Tak więc zjarałeś go na własne życzenie.

Link to comment
Share on other sites

Moje silniki pracują tylko na 3s. Problem w tym, że F22 nie miał dostatecznego ciągu polega chyba na tym, iż to, że turbiny dostarczone z nim są trójłopatowe i być może silniki, które posiadam mają za małe kv do osiągnięcia odpowiedniego ciągu. To jest tylko moje przemyślenie i oczywiście mogę się mylić.

Link to comment
Share on other sites

No nie wiem. Spróbuj te silniczki co masz. Nie przekraczaj 12 A i zobacz co się dzieje. Dziwne te motorki trochę. 12A to wytrzymywała 300 tka szczotkowa.

Widziałem w Nastiku takie motorki GWS-a ~ 18-20A w dwóch różnych kv. Byłyby lepsze.

Ale jeśli wchodzą do tych EDF-ów silniki 24 mm to już jest co wybierać. Np. takie typhoony 240. Przy 30A 550 g ciągu na 3s.

Link to comment
Share on other sites

Dzisiaj model złożyłem i zastosowałem moje silniki. Model poleciał:)) Leciałem 4 minuty na pakiecie 1300 30C. Po wylądowaniu napiecie na celach wynosiło 3,77 V. Silniki chłodne. W locie jednach brakuje trochę mocy, no i lata zdecydowanie wolniej niż przypuszczałem. Do lądowania można podchodzić praktycznie bez gazu. Dla mnie to teraz treningowy EDF. Jutro wrzucę film gdy znajdę trochę czasu:)

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.