Skocz do zawartości

Jager DIX


robloz

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki "wyprzedaży garażowej" kolegi zdobyłem sporo materiałów i fakt, że nie mam modelu do polatania w wolnej chwili (esiaków i spaliny nie liczę) zadecydował o rozpoczęciu budowy nowego modelu.

Na warsztat trafił fajny (moim zdaniem) dwupłacik wzorowany na I WW.
Rozpiętość ok 120cm.

 

j.jpg

 

Na pierwszy ogień poszły boki kadłuba

 

j1.jpg

 

Sklejone z poziomą podłużnicą i kilkoma listewkami stworzyły bardzo sztywną skrzynkę.

 

j2.jpg

 

j4.jpg

 

Na płycie gipsowej (nawiasem mówiąc niezła deska montażowa) powstał statecznik poziomy i pionowy

 

j5.jpg

 

Teraz jeszcze trochę listewek i efekt budowy

 

j6.jpg

 

Dorobiona przednia część kadłuba (będzie zdejmowana ) i wnętrze kokpitu.

Zamontowałem prowizorycznie podwozie. Konieczne do wykonania oprofilowania dolnej części przodu.

 

j7.jpg

 

Jest też prawie wykonane dolne skrzydełko

 

j8.jpg

 

I ogólna przymiarka na tym etapie budowy.

 

j9.jpg

 

Waga na teraz 520g.

 

Czas na stateczniki, Namoczone paski balsy zostały wygięte i sklejone na depronowych szablonach.

 

j10.jpg

 

Po wyschnięciu kleju kształtki zostały zdjęte z szablonów.
Następnie zgodnie z wymiarami doklejona reszta.

Trzeba jeszcze oszlifować.

 

j11.jpg

 

Ogonek złożony "na sucho"

 

j12.jpg

 

Prac ciąg dalszy.

Wykonane zostało oprofilowanie przodu kadłuba i części podskrzydłowej.

Ta część będzie odejmowana razem ze skrzydłem.

W niej też będzie schowane serwo lotek.

 

j14.jpg

 

Ruszyły też prace nad górnym płatem.

Jest trochę łatwiej bo brak wzniosu i można je wykonać w całości.

 

j15.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do malowania to będzie chyba coś podobnego. Zobaczę ns ile mi starczy folii.

 

Balsa się moczyla z osiem godzin. ( bo o niej zapomniałem i robiłem skrzydło ) Ja mam taką zasadę że im grubsza tym dłużej, nic jej nie zaszkodzi. Zawsze można sprawdzić jak się gnie.. taką mokrą smarowałem klejem i na szablony, przez noc była już sucha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Podpory są zamocowane wkrętami od góry do tych grubych listew. które są przyklejone do głównych elementów kadłuba . W skrzydle zaś do poprzeczek wklejonych między żebrami i podłużnic. Sposób sprawdzony w Ultimate o podobnej rozpiętości.

Natomiast nie mam pomysłu jak zrobić mocowanie podpór między skrzydłami, aby było stabilnie i łatwe w rozkładaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie wstawiłem żebro ze sklejki 2 mm z dwoma uszami wyprowadzonymi ponad powierzchnię skrzydła dolnego i górnego ,

I to połączone na śrubki poprzez płaskownik aluminiowy . Możesz też wstawić klocki z drewna z wklejonymi nakrętkami i połączyć płaskownikiem aluminiowym z zagiętymi końcówkami w U lub Z górne i dolne skrzydło .

No i prośba o rozpiętość modelu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
  • 1 rok później...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.