Skocz do zawartości

Piper Pa-25 Pawnne


robloz

Rekomendowane odpowiedzi

Lotki i klapy są zamontowane na pręcie stalowym biegnącym przez bowden, a na skrzydle przez wsporniki. 

Lotka jest podparta w trzech miejscach.

 

45.jpg

 

56.jpg

 

55.jpg

 

54.jpg

 

Serwo jest z metalowymi trybami. Na takim samym latałem w zeszłym sezonie na tym samym silniku i było ok.

Czy powinno być większe, nie wiem. Może ktoś się wypowie na ten temat?

 

 

Poprawiony napęd steru wysokości. Węgiel wklejony na żywicę i dodatkowo będzie rurka przewiercona+sztyft.

 

70.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 44
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Robert ten snap załatwił sprawę :D

Ten górny popychacz i jego rurka przy ruchu do przodu nie zahaczą o niebieską rurkę?

Ja chyba popychaczy z prętów węglowych jeszcze nie robiłem bo nie mm takich rurek na jego prowadzenie.

Robię z rurek w SP-OLO są nawet za cienkie bo tylko 4 mm zewnętrznej średnicy ale każda połówka ma swoją rurkę i serwo i są cienkie bo w kadłubie się krzyżują i muszą się wygiąć przy większej średnicy nic z tego.

Na tym wykrzyżowaniu są poprowadzone i podparte w kadłubie w rurce od plastikowego popychacza większej średnicy i dzięki temu się od obciążenia ne wyginają.Snapy trzeba odkręcić żeby włożyć te rurki a to wykrzyżowanie zrobiłem bo trochę inaczej wychodzi to z kadłuba  lepiej mi pasiło do dźwigni na sterach.

W rurki wklejam pręt z gwintem a z wierzchu owijam to nicią z węgla.

Żeby snap się nie odkręcił lutuję go do pręta albo kontra z nakrętki

post-56-0-28377900-1423595716_thumb.jpg

post-56-0-27914000-1423595986_thumb.jpg

post-56-0-13714200-1423596258_thumb.jpg

Na gwinty na koniec daję klej

post-56-0-35057500-1423596397_thumb.jpg

Mam też zastrzały na usterzeniu i są zrobione z prętów węglowych 4 sztuk i połączenia na śrubki.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wg. mnie masz jeszcze jeden problem z tym statecznikiem poziomym.

Przez takie rozwiązanie konstrukcji go osłabiłeś i albo go będą mocno trzymały te odciągi albo zrób jeszcze jeden mocniejszy.

Jutro zrobię parę fotek i pokażę swoją prowizorkę  :D

 

Statecznik poziomy jest bardzo sztywny i jeszcze będzie miał jeszcze odciągi od dołu, więc nie powinno być problemu z jego wytrzymałością.

 

 

 

Ten górny popychacz i jego rurka przy ruchu do przodu nie zahaczą o niebieską rurkę?

 

To będzie poprawione, jeszcze nie jest sklejone na stałe.

Dzięki za fotki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dzień dzisiejszy ma zamontowane wszystkie serwa, podłączone lotki i klapy.
Pozostało wykończyć maskę, wsporniki skrzydeł, zamontować zbiornik i okleić skrzydła.

 

71.jpg

 

waga tego co na fotce

 

72.jpg

 

 

Pomierzyłem też mojego "brzydala"
rozp. 208cm.
dług. 148cm.
Co daje skalę 1:5.2

Powierzchnia nośna 82dm2

Myślę, że do lotu będzie max 4.5kg
Wyważy się prawdopodobnie bez udziału ołowiu.

 

 

Robert masz ciekawe wkręty mocujące serwa,oryginalnych nie używasz bo ........?  :)

Tylko nie pisz że masz tylko same płaskie śrubokręty  :D

 

 

Powiedzmy, że to mój znak firmowy  ;)  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Na wartości pewnie nieco straciło... Jednak nie oznacza to , że jest bezużyteczne. Ja latałem na paliwie (Byron) z 10% dodatkiem nitrometanu, które stało ponad 2 lata w piwnicy i nie zauważyłem zbytnio spadku mocy/obrotów. Pewnie nieco inaczej sprawa by wyglądała gdybym przyłożył obrotomierz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Waga końcowa to 5003g. (dop. 5kg.)

Muszę zbić trochę wagi (ok. 200g)

Zmieniłem śmigło na drewniane (tylko do ważenia i oceny), kołpak na plastikowy - dało to ok.40g, ale to mało.

Bardzo ciężkie wyszły mi podpory, bo 260g. Czy ażurowanie mocno osłabi konstrukcję tego elementu i czy w ogóle to coś da?

Może ktoś zna odpowiedż na to pytanko?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te podciągi płatów są demontowalne?

Ja na twoim miejscu bym zrobił drugie z węgla oklejonego lekką balsą, i wyprofilować to na odpowiedni kształt.

Wogóle to one spełniają funkcję estetyczną czy pracują w układzie płat-kadłub?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

I poleciał, filmik wkrótce.

Start makietowy, jedno lądowanie na zgaszonym silniku prawie jak szybowiec.

 

Ale żeby nie było tak pięknie to prawie godzinę się męczyłem aby odpalić silnik. 

Musiałem ustawić zawory. W końcu jak udało się odpalić to max. obroty jakie udało się ustawić to ok.7020 ( w zeszłym roku wycisnąłem ok 9300)

Czy nisko ustawiony zbiornik paliwa, prawie 3cm. poniżej iglicy może być przyczyną kłopotów z rozruchem i mniejszych obrotów?

Wiem, że odwaliłem "babola".

W samym locie pracował bardzo nierówno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje gratulacje :)

W locie słychać że nie trzyma obrotów,na początku lotu jest nieźle ale im dalej to słychać jak zaczynają na prostej pływać.

W locie czas 1.30 miałeś jakie zakłócenia bo silnik i model tak zamachał skrzydłami?

Czy może to były zakłócenia na drążkach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.