robloz Opublikowano 10 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2015 Lotki i klapy są zamontowane na pręcie stalowym biegnącym przez bowden, a na skrzydle przez wsporniki. Lotka jest podparta w trzech miejscach. Serwo jest z metalowymi trybami. Na takim samym latałem w zeszłym sezonie na tym samym silniku i było ok. Czy powinno być większe, nie wiem. Może ktoś się wypowie na ten temat? Poprawiony napęd steru wysokości. Węgiel wklejony na żywicę i dodatkowo będzie rurka przewiercona+sztyft. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 10 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2015 Robert ten snap załatwił sprawę Ten górny popychacz i jego rurka przy ruchu do przodu nie zahaczą o niebieską rurkę? Ja chyba popychaczy z prętów węglowych jeszcze nie robiłem bo nie mm takich rurek na jego prowadzenie. Robię z rurek w SP-OLO są nawet za cienkie bo tylko 4 mm zewnętrznej średnicy ale każda połówka ma swoją rurkę i serwo i są cienkie bo w kadłubie się krzyżują i muszą się wygiąć przy większej średnicy nic z tego. Na tym wykrzyżowaniu są poprowadzone i podparte w kadłubie w rurce od plastikowego popychacza większej średnicy i dzięki temu się od obciążenia ne wyginają.Snapy trzeba odkręcić żeby włożyć te rurki a to wykrzyżowanie zrobiłem bo trochę inaczej wychodzi to z kadłuba lepiej mi pasiło do dźwigni na sterach. W rurki wklejam pręt z gwintem a z wierzchu owijam to nicią z węgla. Żeby snap się nie odkręcił lutuję go do pręta albo kontra z nakrętki Na gwinty na koniec daję klej Mam też zastrzały na usterzeniu i są zrobione z prętów węglowych 4 sztuk i połączenia na śrubki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robloz Opublikowano 10 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2015 Wg. mnie masz jeszcze jeden problem z tym statecznikiem poziomym. Przez takie rozwiązanie konstrukcji go osłabiłeś i albo go będą mocno trzymały te odciągi albo zrób jeszcze jeden mocniejszy. Jutro zrobię parę fotek i pokażę swoją prowizorkę Statecznik poziomy jest bardzo sztywny i jeszcze będzie miał jeszcze odciągi od dołu, więc nie powinno być problemu z jego wytrzymałością. Ten górny popychacz i jego rurka przy ruchu do przodu nie zahaczą o niebieską rurkę? To będzie poprawione, jeszcze nie jest sklejone na stałe. Dzięki za fotki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 10 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2015 Dodaj jeszcze odciągi od góry i będzie jeszcze sztywniejsze. Robert masz ciekawe wkręty mocujące serwa,oryginalnych nie używasz bo ........? Tylko nie pisz że masz tylko same płaskie śrubokręty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robloz Opublikowano 13 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2015 Na dzień dzisiejszy ma zamontowane wszystkie serwa, podłączone lotki i klapy.Pozostało wykończyć maskę, wsporniki skrzydeł, zamontować zbiornik i okleić skrzydła. waga tego co na fotce Pomierzyłem też mojego "brzydala"rozp. 208cm.dług. 148cm.Co daje skalę 1:5.2Powierzchnia nośna 82dm2Myślę, że do lotu będzie max 4.5kgWyważy się prawdopodobnie bez udziału ołowiu. Robert masz ciekawe wkręty mocujące serwa,oryginalnych nie używasz bo ........? Tylko nie pisz że masz tylko same płaskie śrubokręty Powiedzmy, że to mój znak firmowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robloz Opublikowano 23 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2015 Czy przechowywane paliwo od sierpnia zeszłego roku ( w chłodzie i w ciemnym) w tym pojemniku nie straciło na wartości? http://www.nastik.pl/zbiornik-paliwo-4000ml-brak-p-4512.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pit Opublikowano 24 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2015 Podeślij a z przyjemnością sprawdzę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robloz Opublikowano 24 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2015 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
max6404 Opublikowano 24 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2015 Na wartości pewnie nieco straciło... Jednak nie oznacza to , że jest bezużyteczne. Ja latałem na paliwie (Byron) z 10% dodatkiem nitrometanu, które stało ponad 2 lata w piwnicy i nie zauważyłem zbytnio spadku mocy/obrotów. Pewnie nieco inaczej sprawa by wyglądała gdybym przyłożył obrotomierz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
noker Opublikowano 24 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2015 Czy przechowywane paliwo od sierpnia zeszłego roku ( w chłodzie i w ciemnym) w tym pojemniku nie straciło na wartości? http://www.nastik.pl/zbiornik-paliwo-4000ml-brak-p-4512.html Lataj śmiało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robloz Opublikowano 26 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2015 Prace zbliżają się do końca Widać podpory skrzydeł (sklejka 3x2mm)I waga z całym wyposażeniem(bez podpór, pilota i akumulatora na rc). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robloz Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Waga końcowa to 5003g. (dop. 5kg.) Muszę zbić trochę wagi (ok. 200g) Zmieniłem śmigło na drewniane (tylko do ważenia i oceny), kołpak na plastikowy - dało to ok.40g, ale to mało. Bardzo ciężkie wyszły mi podpory, bo 260g. Czy ażurowanie mocno osłabi konstrukcję tego elementu i czy w ogóle to coś da? Może ktoś zna odpowiedż na to pytanko? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
noker Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Te podciągi płatów są demontowalne? Ja na twoim miejscu bym zrobił drugie z węgla oklejonego lekką balsą, i wyprofilować to na odpowiedni kształt. Wogóle to one spełniają funkcję estetyczną czy pracują w układzie płat-kadłub? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robloz Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Powiem tak, głównym dzwigarem płata jest podwójny plaskownik aluminiowy 2*15 . Przy tej wadze może być za słaby. ( mogłem dac coś sztywniejszego, ale za późno).Podpory miały go trochę odciążyć. podpory są demontowane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
noker Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2015 To skoro maja pracować, to zrób coś mocnego na rozciąganie i lekkiego, opkleić i wyprofilować. węgiel? dural? linka? zrób jeden, porównaj wagi w stosunku do tego ze sklejki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robloz Opublikowano 8 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2015 I poleciał, filmik wkrótce. Start makietowy, jedno lądowanie na zgaszonym silniku prawie jak szybowiec. Ale żeby nie było tak pięknie to prawie godzinę się męczyłem aby odpalić silnik. Musiałem ustawić zawory. W końcu jak udało się odpalić to max. obroty jakie udało się ustawić to ok.7020 ( w zeszłym roku wycisnąłem ok 9300) Czy nisko ustawiony zbiornik paliwa, prawie 3cm. poniżej iglicy może być przyczyną kłopotów z rozruchem i mniejszych obrotów? Wiem, że odwaliłem "babola". W samym locie pracował bardzo nierówno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endriuRC Opublikowano 8 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2015 Ważne że: 1- Wystartował 2-Śmigał po niebie 3- Bezpiecznie wylądował Gratuluję udanego oblotu i czekam na filmik ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JMRC Opublikowano 8 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2015 To gratuluję oblotu! Ustawienie zbiornika może być jedną z możliwych przyczyn, ale wolę, aby na ten temat wypowiedzieli się bardziej obeznani. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robloz Opublikowano 8 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2015 https://www.youtube.com/watch?v=4YE4f7U_oPw#t=10 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 8 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2015 Moje gratulacje W locie słychać że nie trzyma obrotów,na początku lotu jest nieźle ale im dalej to słychać jak zaczynają na prostej pływać. W locie czas 1.30 miałeś jakie zakłócenia bo silnik i model tak zamachał skrzydłami? Czy może to były zakłócenia na drążkach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi