AndyCopter Opublikowano 18 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2014 Konstrukcja mocno koncepcyjna do szybkiego latania w zróżnicowanym terenie z FPV. Rama rozpiętość pomiędzy silnikami 320mm, konstrukcja własna, laminat szklany i listwy sosnowe lub profile aluminiowe. Środek ciężkości, poniżej linii silników. Dolna półka na pakiet 3S 3-5A. Silniki 2213. Regulatory 25-30A 400Hz Śmigła 9-10 cali. Kontroler lotu: do ustalenia Przewidywana waga "do lotu" ok. 1000g. Rama już "się wycina" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndyCopter Opublikowano 18 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2014 na razie wyszło 110gr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndyCopter Opublikowano 18 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2014 Rama prawie gotowa, do zrobienia pozostaje dolna półka na zasilanie. Aktualna waga 145 gram. Listewki sklejone z laminatem szklanym, i "związane" opaskami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndyCopter Opublikowano 18 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2014 Teraz przydał by się już sprytny regulator silników, i kontroler lotu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndyCopter Opublikowano 19 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2014 Regulatory będą takie, tylko 28 gram na szt. FPV obsługiwać będzie sprawdzony już Boscam 5GHz i miniOSD-extra z dodatkowymi wyprowadzeniami dla pomiaru napięcia, poboru prądu i RSSI Czas już będzie wybrać kontroler lotu. Drogą eliminacji Eagle N6v2 - nie wspiera: 400Hz, GPS, sonar i konfiguracji H - odpada KK 2.0 - szkoda słów - odpada KK 2.1 - j.w. - odpada Crius SE V2.0 - nie wspiera sonaru - odpada Multiwii Megapirate V2 - własnie się pozbyłem więc przemilczę - odpada DJI Naza M V2 - iOSDmini zbyt ubogie, GPS zbyt słaby, nie wspiera sonaru i konfiguracji H - odpada DJI Naza Lite - j.w za wyjątkiem OSD - odpada DJI WooKong M - za drogi do tego cudaka, pozatym nie wspiera sonaru - odpada 3DR APM 2.6 - spełnia wszystkie kryteria. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cebulator Opublikowano 19 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2014 Jeżeli zdecydujesz się na APM to zarówno prąd jak i RSSI do OSD przesyłaj przez mavlinka. Te wyprowadzenia są przydatne dla multiwii. Nie widzi mi się też zastosowanie sonaru w kopterze. Do latania po hali tak ale w zróżnicowanym terenie nie za bardzo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndyCopter Opublikowano 20 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2014 Dzięki ostatnim porządkom, odnalazł się moduł GPS z kompasem. Mocno zakurzony ale grunt że działa. Co prawda ze starym modułem NEO-6M, ale do takiego celu powinien się sprawdzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndyCopter Opublikowano 20 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2014 Pakietem docelowym będzie 3S 3000mA 40C, powinien wystarczyć do zasilania. Aktualna waga z pakietem j.w. 920 gram. (bez kamery) i brakuje już tylko kamery pokładowej, i może jakiegoś podwozia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndyCopter Opublikowano 20 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2014 Po pierwszym locie w konfiguracji X Konstrukcja mieszana drewno+laminat szklany sprawdził się doskonale, chociaż początkowo miałem obawy czy to ma sens się sprawdzić i czy lepiej nie użyć profili aluminiowych. Drgania od silników niezauważalne dla APM. Całość na tyle sztywna aby natychmiastowo reagował na każdą zmianę drążka. W porównaniu do większego hexacoptera na ramie F550, zachowuje się dość "żywiołowo". Waga modelu sprawiła, że przy 25% throttle, model zaczyna się unosić. Był już pomysł na odgarnianie liści quadem, za to dzisiejszy lot na przydomowym trawniku sprawił, że quadzik sprawdziłby się jako kosiarka Tak czy inaczej, przed wyprawą w góry, jeszcze pozostanie sprawdzić model w konfiguracji H. Stąd też i w nazwie HX32. W odróżnieniu do poprzedniej ramy F450, ta mieści się bezproblemowo w plecaku a całość waży o 0,5kg mniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 20 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2014 Jest jakaś różnica w konfiguracji X a H w tej ramie? Przecież odległości są takie same między silnikami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndyCopter Opublikowano 20 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2014 Szczerze, to nie wiem. Chociaż latam już 2gi rok, nie latałem jak dotąd na konfiguracji H. Dlatego skoro teraz nadarza się taka możliwość, zrobię sobie porównanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndyCopter Opublikowano 25 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2014 Jest jakaś różnica w konfiguracji X a H w tej ramie? Przecież odległości są takie same między silnikami. Sprawdziłem dzisiaj zmianę konfiguracji z X na H. Jak dla mnie, żadnej różnicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndyCopter Opublikowano 30 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2014 Dzisiejsze próby lotów przy większym wietrze, wymagać będą zmiany ustawień w kontrolerze. Ustawienia jakie stosowałem dla ramy F450 sprawdziły się do latania przy domu. "Szczurek" - bo tak nazwałem tego cudaka, będzie musiał przejść lifting albo będzie latał z prostszym kontrolerem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi