Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Konstrukcja mocno koncepcyjna do szybkiego latania w zróżnicowanym terenie z FPV.

 

Rama rozpiętość pomiędzy silnikami 320mm, konstrukcja własna, laminat szklany i listwy sosnowe lub profile aluminiowe.

Środek ciężkości, poniżej linii silników.

Dolna półka na pakiet 3S 3-5A.

Silniki 2213.

Regulatory 25-30A 400Hz

Śmigła 9-10 cali.

Kontroler lotu: do ustalenia

 

Przewidywana waga "do lotu" ok. 1000g.

 

0XUL4Uv.jpg


Rama już "się wycina"

 

nqgHYdJ.jpg

Opublikowano

Rama prawie gotowa, do zrobienia pozostaje dolna półka na zasilanie. Aktualna waga 145 gram.

 

zDe9Sea.jpg

 

Listewki sklejone z laminatem szklanym, i "związane" opaskami.

Opublikowano

Regulatory będą takie, tylko 28 gram na szt.

 

Gtf0uSf.jpg


FPV obsługiwać będzie sprawdzony już Boscam 5GHz

 

MfRi7PN.jpg

 

i miniOSD-extra z dodatkowymi wyprowadzeniami dla pomiaru napięcia, poboru prądu i RSSI

 

oKohidk.jpg


Czas już będzie wybrać kontroler lotu.

 

Drogą eliminacji ;)

Eagle N6v2 - nie wspiera: 400Hz, GPS, sonar i konfiguracji H - odpada

KK 2.0 - szkoda słów - odpada

KK 2.1 - j.w. - odpada

Crius SE V2.0 - nie wspiera sonaru - odpada

Multiwii Megapirate V2 - własnie się pozbyłem więc przemilczę - odpada

DJI Naza M V2 - iOSDmini zbyt ubogie, GPS zbyt słaby, nie wspiera sonaru i konfiguracji H - odpada

DJI Naza Lite - j.w za wyjątkiem OSD - odpada

DJI WooKong M - za drogi do tego cudaka, pozatym nie wspiera sonaru - odpada

3DR APM 2.6 - spełnia wszystkie kryteria.

Opublikowano

Jeżeli zdecydujesz się na APM to zarówno prąd jak i RSSI do OSD przesyłaj przez mavlinka.

Te wyprowadzenia są przydatne dla multiwii.

 

Nie widzi mi się też zastosowanie sonaru w kopterze. Do latania po hali tak ale w zróżnicowanym terenie nie za bardzo.

Opublikowano

Dzięki ostatnim porządkom, odnalazł się moduł GPS z kompasem. Mocno zakurzony ale grunt że działa.

Co prawda ze starym modułem NEO-6M, ale do takiego celu powinien się sprawdzić.

 

5DkwbAZ.jpg

Opublikowano

Pakietem docelowym będzie 3S 3000mA 40C, powinien wystarczyć do zasilania.

 

hrL6R0R.jpg

 

 

Aktualna waga z pakietem j.w. 920 gram. (bez kamery)

 

bNsKfer.jpg

 

 

i brakuje już tylko kamery pokładowej, i może jakiegoś podwozia.

Opublikowano

Po pierwszym locie w konfiguracji X :)

Konstrukcja mieszana drewno+laminat szklany sprawdził się doskonale, chociaż początkowo miałem obawy czy to ma sens się sprawdzić i czy lepiej nie użyć profili aluminiowych. Drgania od silników niezauważalne dla APM. Całość na tyle sztywna aby natychmiastowo reagował na każdą zmianę drążka. W porównaniu do większego hexacoptera na ramie F550, zachowuje się dość "żywiołowo".

Waga modelu sprawiła, że przy 25% throttle, model zaczyna się unosić. Był już pomysł na odgarnianie liści quadem, za to dzisiejszy lot na przydomowym trawniku sprawił, że quadzik sprawdziłby się jako kosiarka ;)

 

Tak czy inaczej, przed wyprawą w góry, jeszcze pozostanie sprawdzić model w konfiguracji H. Stąd też i w nazwie HX32.

W odróżnieniu do poprzedniej ramy F450, ta mieści się bezproblemowo w plecaku a całość waży o 0,5kg mniej.

Opublikowano

Szczerze, to nie wiem. Chociaż latam już 2gi rok, nie latałem jak dotąd na konfiguracji H. Dlatego skoro teraz nadarza się taka możliwość, zrobię sobie porównanie.

Opublikowano

Jest jakaś różnica w konfiguracji X a H w tej ramie? Przecież odległości są takie same między silnikami.

 

Sprawdziłem dzisiaj zmianę konfiguracji z X na H. Jak dla mnie, żadnej różnicy.

Opublikowano

Dzisiejsze próby lotów przy większym wietrze, wymagać będą zmiany ustawień w kontrolerze. Ustawienia jakie stosowałem dla ramy F450 sprawdziły się do latania przy domu.

 

"Szczurek" - bo tak nazwałem tego cudaka, będzie musiał przejść lifting ;) albo będzie latał z prostszym kontrolerem.

 

tokUHbZ.jpg

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.