Skocz do zawartości

Problem z niską temperaturą


jetfan

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy, potrzebuję porady. Mam trenerka typu Sonic z motorkiem Magnum XL 0.28 czyli około 4,5 ccm. Samolocik lata b. fajnie tj. szybko i stabilnie, świetnie nadaje się na wietrzne dni jak teraz ale… tylko gdy temperatura jest wyższa niż około 8-10 stopni C. Ewidentnie jest problem z działaniem silnika przy niskich temperaturach. Próbowałem go uruchomić gdy było ok. 3-5 stopni C i nie dało się. Motorek startuje a po chwili gaśnie. Działa troszkę dłużej gdy mam podłączone na wciąż grzanie świecy ale i tak gaśnie. Po prostu nie lubi gdy jest zimno. Wymieniłem świecę z no-name na A3 os’a i jest tak samo. Paliwo ma 15% nitro. Jak sądzicie co można zmienić by polatać w aktualnych warunkach lub w zimie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świeca którą dobrałeś jest świecą ciepła według tabeli i powinna pracować poprawnie kiedy jest zimno, ale może jednak jeszcze temperatura nie jest tak niska. Proponowałbym wkręcić os 8 i zobaczyć. To dosyć popularne świece ze względu na to że pracują w szerokim zakresie temp.
Problem z odpalaniem na mrozie silników nitro jest dość popularny zarówno wśród pilotów jak i samochodziarzy. Przyczyn może być kilka: wadliwa świeca, źle dobrana świeca, niewłaściwa regulacja silnika, paliwo...Właśnie... ile ma Twoje paliwo i jak je przechowujesz? Może zwietrzałe?

P.s:Mój kolega też kiedyś miał problem z odpalaniem auta na zimnie i zawsze rozgrzewał go suszarką do kilkudziesięciu stopni w piwnicy, odpalał i dopiero wynosił na zewnątrz. Sposób działał ale niestety nie jest to rozwiązanie docelowe tylko półśrodek. Nie rozgrzejesz silnika na lotnisku na wietrze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli na lotnisko dojeżdżasz samochodem to podgrzej silnik nawiewem lub przyłóż do rury wydechowej. Po minucie grzania silniczek jest ciepły i powinien chodzić bez problemu. Jesli w czasie lotu zaczna sie problemy to musisz go przeregulowac. Kiedy temperatura powietrza jest niższa silnik dostaje więcej tlenu więc trzeba delikatnie odkrecic mu igłę paliwową, żeby to skompensować. Popróbuj, Sama świeca jaka by nie była, ważne żeby sprawna, sprzwdzi się. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie kolego masz paliwo ... 15% nitro to w sumie najmniej istoty element paliwa w tych okolicznościach.

Jeśli masz rycynę to wysoce prawdopodobne ze staje ona w rozpylaczu -( niby roztwór ale jednak) - w gaźniku temperatura gwałtownie spada przy przepływie - ( kolega Bernoulli + równanie stanu gazu ).

Zmienia się lepkość i gęstość paliwa i masz tam mocno pogorszony przepływ -> silnik nie dostaje wystarczającej ilości papu i gaśnie.

A ze to malutki silniczek to i te rureczki w rozpylaczu małe i łatwiejsze do zatkania.

Spróbuj odpalić go na mocno bogatym paliwie (nawet na przelaniu)  i zobacz co się dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jacek słuszna racja, a propo skarpet i innych dziwnych patentow,ja nie stosuje silnik ma byc tak doregulowany aby chodził w calym zakresie obrotów, czyli dobrane paliwo,świeca i pozadna regulacja.nigdy nie stosowałem podrzażaczy ani skarpet i nie mialem zadnych problemów z motorem.MVVS-em 3,5 latałem przy -20 st bez nitrometanu na rycynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacek możesz uzasadnic co masz na myśli??? Wiem w jakich warunkach latałem i na czym ,jeśli o to Ci chodzi.18 Lat temu nie było tak łatwo jak dzisiaj ,kupujesz co chcesz.Był jeden sklep w WARSZAWIE Janter w którym gówno było ,i majster klepka  w którym była tylko balsa.Paliwo mialem na przydziały z MDK a następnie  LOK-u zwykłe 80/20 na rycynie bo o syntetyku nawet nie było mowy ,no chyba ze na zachodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to mam na myśli że przy niskich temperaturach nitrometan może - podkreślam może -  bardziej przeszkadzać niż pomagać - wszak przy "cywilnym" zastosowaniu głównie on służy - (Uwaga: b. duży skrót myslowy) do chłodzenia silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.