jetfan Opublikowano 20 Listopada 2014 Opublikowano 20 Listopada 2014 Koledzy, potrzebuję porady. Mam trenerka typu Sonic z motorkiem Magnum XL 0.28 czyli około 4,5 ccm. Samolocik lata b. fajnie tj. szybko i stabilnie, świetnie nadaje się na wietrzne dni jak teraz ale… tylko gdy temperatura jest wyższa niż około 8-10 stopni C. Ewidentnie jest problem z działaniem silnika przy niskich temperaturach. Próbowałem go uruchomić gdy było ok. 3-5 stopni C i nie dało się. Motorek startuje a po chwili gaśnie. Działa troszkę dłużej gdy mam podłączone na wciąż grzanie świecy ale i tak gaśnie. Po prostu nie lubi gdy jest zimno. Wymieniłem świecę z no-name na A3 os’a i jest tak samo. Paliwo ma 15% nitro. Jak sądzicie co można zmienić by polatać w aktualnych warunkach lub w zimie?
Donaro Opublikowano 20 Listopada 2014 Opublikowano 20 Listopada 2014 Świeca którą dobrałeś jest świecą ciepła według tabeli i powinna pracować poprawnie kiedy jest zimno, ale może jednak jeszcze temperatura nie jest tak niska. Proponowałbym wkręcić os 8 i zobaczyć. To dosyć popularne świece ze względu na to że pracują w szerokim zakresie temp.Problem z odpalaniem na mrozie silników nitro jest dość popularny zarówno wśród pilotów jak i samochodziarzy. Przyczyn może być kilka: wadliwa świeca, źle dobrana świeca, niewłaściwa regulacja silnika, paliwo...Właśnie... ile ma Twoje paliwo i jak je przechowujesz? Może zwietrzałe?P.s:Mój kolega też kiedyś miał problem z odpalaniem auta na zimnie i zawsze rozgrzewał go suszarką do kilkudziesięciu stopni w piwnicy, odpalał i dopiero wynosił na zewnątrz. Sposób działał ale niestety nie jest to rozwiązanie docelowe tylko półśrodek. Nie rozgrzejesz silnika na lotnisku na wietrze...
Paweł Rzedzicki Opublikowano 21 Listopada 2014 Opublikowano 21 Listopada 2014 Jeśli na lotnisko dojeżdżasz samochodem to podgrzej silnik nawiewem lub przyłóż do rury wydechowej. Po minucie grzania silniczek jest ciepły i powinien chodzić bez problemu. Jesli w czasie lotu zaczna sie problemy to musisz go przeregulowac. Kiedy temperatura powietrza jest niższa silnik dostaje więcej tlenu więc trzeba delikatnie odkrecic mu igłę paliwową, żeby to skompensować. Popróbuj, Sama świeca jaka by nie była, ważne żeby sprawna, sprzwdzi się.
jpd Opublikowano 21 Listopada 2014 Opublikowano 21 Listopada 2014 A jakie kolego masz paliwo ... 15% nitro to w sumie najmniej istoty element paliwa w tych okolicznościach. Jeśli masz rycynę to wysoce prawdopodobne ze staje ona w rozpylaczu -( niby roztwór ale jednak) - w gaźniku temperatura gwałtownie spada przy przepływie - ( kolega Bernoulli + równanie stanu gazu ). Zmienia się lepkość i gęstość paliwa i masz tam mocno pogorszony przepływ -> silnik nie dostaje wystarczającej ilości papu i gaśnie. A ze to malutki silniczek to i te rureczki w rozpylaczu małe i łatwiejsze do zatkania. Spróbuj odpalić go na mocno bogatym paliwie (nawet na przelaniu) i zobacz co się dzieje.
bzik4 Opublikowano 8 Grudnia 2014 Opublikowano 8 Grudnia 2014 Jeżeli odpala a po chwili gaśnie to spróbuj mu częściowo zasłonić cylinder folią aluminiową, prawdopodobnie silnik za bardzo się wychładza. 1
Grzesiek Opublikowano 9 Grudnia 2014 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Jeżeli odpala a po chwili gaśnie to spróbuj mu częściowo zasłonić cylinder folią aluminiową, prawdopodobnie silnik za bardzo się wychładza. Co to za metody??????Swiece gorącą i po problemie.
bart07 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Bardzo popularne. Łatwiej założyć skarpetę na chłodnicę, niż kombinować ze świecami. Popularne w autkach.
jpd Opublikowano 9 Grudnia 2014 Opublikowano 9 Grudnia 2014 My sobie tu pierdu pierdu a Twórcy tematu nie było na forum od 21 listopada, a z braku informacji chociażby o składzie paliwa to sobie możemy dalej uprawiać gdybologię.
Grzesiek Opublikowano 9 Grudnia 2014 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Jacek słuszna racja, a propo skarpet i innych dziwnych patentow,ja nie stosuje silnik ma byc tak doregulowany aby chodził w calym zakresie obrotów, czyli dobrane paliwo,świeca i pozadna regulacja.nigdy nie stosowałem podrzażaczy ani skarpet i nie mialem zadnych problemów z motorem.MVVS-em 3,5 latałem przy -20 st bez nitrometanu na rycynie.
jpd Opublikowano 9 Grudnia 2014 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Grzesiu nie uważasz ze "bez nitrometanu" jest tu mocno kluczowe ? Bo ja mam takie wrażenie ze jest.
Grzesiek Opublikowano 10 Grudnia 2014 Opublikowano 10 Grudnia 2014 Jacek możesz uzasadnic co masz na myśli??? Wiem w jakich warunkach latałem i na czym ,jeśli o to Ci chodzi.18 Lat temu nie było tak łatwo jak dzisiaj ,kupujesz co chcesz.Był jeden sklep w WARSZAWIE Janter w którym gówno było ,i majster klepka w którym była tylko balsa.Paliwo mialem na przydziały z MDK a następnie LOK-u zwykłe 80/20 na rycynie bo o syntetyku nawet nie było mowy ,no chyba ze na zachodzie.
jpd Opublikowano 10 Grudnia 2014 Opublikowano 10 Grudnia 2014 A to mam na myśli że przy niskich temperaturach nitrometan może - podkreślam może - bardziej przeszkadzać niż pomagać - wszak przy "cywilnym" zastosowaniu głównie on służy - (Uwaga: b. duży skrót myslowy) do chłodzenia silnika.
Grzesiek Opublikowano 10 Grudnia 2014 Opublikowano 10 Grudnia 2014 I tu sie z Toba zgodze.Chodz nie wiem czy to pojęcie nie jest mylne.W FSR-ach przy duzych ilosciach nitro stosuje sie zimne swiece,a silnik jest chłodzony wodą wiec dosyc dobrze.Odwrotna sytuacja jest w autach.
bzik4 Opublikowano 11 Grudnia 2014 Opublikowano 11 Grudnia 2014 Co to za metody??????Swiece gorącą i po problemie. A przeczytałeś jaką świecą założył do swojego silniczka autor tematu?
bzik4 Opublikowano 11 Grudnia 2014 Opublikowano 11 Grudnia 2014 To skoro wiesz że ma świecę gorącą to po co piszesz żeby założył gorącą i będzie po problemie
Rekomendowane odpowiedzi